A tercer, un cop a la setmana, fem TAC.
Això vol dir que treballem amb tecnologia:
BeeBots,
Fem coses xulíssimes!
Sempre tenim ganes que arribi aquesta hora de la setmana perquè ens ho passem pipa!
A tercer, un cop a la setmana, fem TAC.
Això vol dir que treballem amb tecnologia:
BeeBots,
Fem coses xulíssimes!
Sempre tenim ganes que arribi aquesta hora de la setmana perquè ens ho passem pipa!
ARRODONIR DECIMALS:
Els alumnes de 6è vam practicar l’arrodoniment de nombres decimals jugant amb tres daus en grups cooperatius.
Desenvolupament de l’activitat:
Es llancen tres daus i amb els números que surten, s’ha de construir tots els nombres decimals possibles amb dues xifres decimals. S’arrodoneix cada un d’aquests nombres decimals al nombre natural més proper.
Per exemple, aquest llançament dóna lloc a sis nombres decimals i a cinc naturals
1,53 3,15 1,35 5,13 5,31 3,51
que s’arrodoneixen respectivament a
2 3 1 5 5 4
Es completa una taula, indicant el resultat de cada llançament.
Posteriorment, vam fer unes reflexions conjuntes sobre els resultats. Una vegada més, vam comprovar que les matemàtiques poden ser molt divertides.
Aquest trimestre a 4t hem treballat l’aparell respiratori. Després d’haver-ho fet en català, també ho hem fet en anglès amb l’ajuda de l’Emma.
Després d’aprendre’n el nom de les parts i com funciona, hem fet un experiment per entendre millor què passa amb els nostres pulmons i amb els nostre diafragma quan inspirem i quan expirem.
Per fer-ho hem utilitzat una ampolla d’aigua petita, una goma elàstica, dos globus, una canyeta i una mica de plastelina.
Ha estat molt divertit!
Fer la compra amb una llista que t’han donat no és tan fàcil com sembla si vas amb un pressupost ajustat. Has d’identificar els productes, calcular-ne els preus segons les quantitats demanades, esbrinar quin és el preu que en resulta si compres el producte més barat o si tens prou diners per comprar el de més qualitat.
Pel camí t’has de fer preguntes com si estalvies més comprant piles recarregables o agafant un pac de menys preu. Què en penseu?
Per introduir i descomposar els nombre de 12 xifres ens hem ajudat de les calculadores. Ha estat divertit endevinar quin nombre ens dictaven els nostres companys descomposats i formar-ne de nous.
Una bona manera de treballar la descripció és fent-ne un joc. Imaginar un monstre bonic o lleig, gran o petit, alegre o trist, generós o egoista,,… i fer-ne una bona descripció en castellà ha estat molt divertit. Si a més a més l’acompanyes d’un dibuix enriqueix el treball.
El que ens ha agradat més, però, ha estat com avaluar aquesta activitat. Llegir les descripcions davant tots els companys i demanar que un d’ells associï el text a un dels dibuixos ens ha fet adonar si ho hem fet prou bé.
Pensar en una situació que pugui ser real (demanar a l’avi o a l’àvia que et porti al cinema, convidar un amic a la teva festa d’aniversari, demanar als pares que et deixin arribar més tard, encarregar la compra a una botiga,…) ens pot donar un bon pretext per practicar l’expressió oral, en aquesta ocasió en castellà.
Afegir un detall com una perruca, unes ulleres, un bastó,…, ens ajuda a posar-nos en situació i guanyar seguretat davant el públic.
No n’hi ha prou en saber què són les rectes paral·leles i les perpendiculars, hem de saber traçar-ne amb l’escaire i el cartabó. No és gens fàcil, però ens n’hem sortit i hem estat capaços de fer per grups composicions prou boniques i originals.
Els alumnes de tercer hem estat estudiant els animals. Hem après diverses maneres de classificar-los: segons si tenen esquelet o no, què mengen, com es reprodueixen, com es desplacen, etc.
Tot aquest vocabulari també l’hem treballat en anglès, gràcies a l’ajuda de l’Emma.
A tercer treballem les multiplicacions amb materials molt variats:
iogurts, fils, taps, formatges…
També treballem amb les regletes. Això ens ajuda a visualitzar el valor de les multiplicacions.