ARRODONIR DECIMALS a 6è.

 

ARRODONIR DECIMALS:

 

Els alumnes de 6è vam practicar l’arrodoniment de nombres decimals jugant amb tres daus en grups cooperatius.

Desenvolupament de l’activitat:

Es llancen tres daus i amb els números que surten, s’ha de construir tots els  nombres decimals possibles amb dues xifres decimals. S’arrodoneix cada un d’aquests nombres decimals al nombre natural més proper.

 

Per exemple, aquest llançament dóna lloc a sis nombres decimals i a cinc naturals

1,53   3,15   1,35   5,13   5,31   3,51

que s’arrodoneixen respectivament a

2        3       1        5        5        4

Es completa una taula, indicant el resultat de cada llançament.

 

Posteriorment, vam fer unes reflexions conjuntes sobre els resultats. Una vegada més, vam comprovar que les matemàtiques poden ser molt divertides.


Science a 4t: Respiratory System.

Aquest trimestre a 4t hem treballat l’aparell respiratori. Després d’haver-ho fet en català, també ho hem fet en anglès amb l’ajuda de l’Emma.
Després d’aprendre’n el nom de les parts i com funciona, hem fet un experiment per entendre millor què passa amb els nostres pulmons i amb els nostre diafragma quan inspirem i quan expirem.
Per fer-ho hem utilitzat una ampolla d’aigua petita, una goma elàstica, dos globus, una canyeta i una mica de plastelina.
Ha estat molt divertit!


A 5è. RESOLENT PROBLEMES COOPERATIVAMENT

Fer la compra amb una llista que t’han donat no és tan fàcil com sembla si vas amb un pressupost ajustat. Has d’identificar els productes, calcular-ne els preus segons les quantitats demanades, esbrinar quin és el preu que en resulta si compres el producte més barat o si tens prou diners per comprar el de més qualitat.

Pel camí t’has de fer preguntes com si estalvies més comprant piles recarregables o agafant un pac de menys preu. Què en penseu?


UN TREBALL D’EXPRESSIÓ ESCRITA A 5è “MI MONSTRUO”

 

Una bona manera de treballar la descripció és fent-ne un joc. Imaginar un monstre bonic o lleig, gran o petit, alegre o trist, generós o egoista,,… i fer-ne una bona descripció en castellà ha estat molt divertit.  Si a més a més l’acompanyes d’un dibuix enriqueix el treball.

El que ens ha agradat més, però, ha estat com avaluar aquesta activitat. Llegir les descripcions davant tots els companys i demanar que un d’ells associï el text a un dels dibuixos ens ha fet adonar si ho hem fet prou bé.


“LA CONVERSACIÓN TELEFÓNICA” EXPRESSIÓ ORAL EN CASTELLÀ A 5è.

 

Pensar en una situació que pugui ser real (demanar a l’avi o a l’àvia que et porti al cinema, convidar un amic a la teva festa d’aniversari, demanar als pares que et deixin arribar més tard, encarregar la compra a una botiga,…) ens pot donar un bon pretext per practicar l’expressió oral, en aquesta ocasió en castellà.

Afegir un detall com una perruca, unes ulleres, un bastó,…, ens ajuda a posar-nos en situació i guanyar seguretat davant el públic.