Projecte 2n ESO: La nostra promoció

A 2n d’ESO es realitza durant el primer trimestre el projecte La nostra promoció que consisteix a treballar un personatge important de la història que representi a aquell curs al llarg de l’ESO.

Els alumnes proposen alguns personatges i investiguen sobre ells per grups. Preparen una explicació sobre qui han estat i del que els ha fet rellevants a la història per tal que sigui escollit per representar-los. Una vegada s’han exposat els diferents personatges es fa una votació per escollir el que més els hagi agradat i els identifiqui.

Del personatge escollit es fa una recerca més en profunditat i es plasma en forma de mural i pàgina web. També es fa una campanya de difusió a la resta de l’ESO perquè coneguin quina promoció són.

Webs:

Publicitat:

Projecte 1r ESO: Sants, el nostre barri

Els alumnes de 1r d’ESO treballen una part del currículum de socials, llengua i ciències per projectes. Un d’ells, que es realitza al 1r trimestre, és Sants, el nostre barri. En ell es treballa la localització del barri dins del Districte Sants Montjuïc, les dades de població de cada barri del districte, la seva història i entitats i llocs emblemàtics que hi pertanyin. Per documentar-se es realitzen sortides a l’Arxiu de Sants, l’Alcaldia i un itinerari pel barri.

Per posar en comú la informació sobre aquests aspectes, els alumnes exposen oralment  la seva recerca a la classe.

Localització dels barris del Districte de Montjuïc amb la seva demografia:

Visita a l’Alcaldia:

Taller d’animació al CCCB

Avui els i les alumnes de Cultura Audiovisual de 2n de batxillerat hem anat al CCCB a fer un
taller d’animació documental per a la creació d’una pel·lícula col·lectiva.
Hem començat fent la visita a l’exposició Ciència Fricció on hem pogut veure l’obra de l’artista
Pinar Yoldas i les seves instal·lacions.
Després ens hem organitzat en petits grups per fer un taller de creació d’éssers que
evolucionen i coevolucionen amb l’ajuda d’un programa d’intel·ligència artificial anomenat
Artbreeder. Finalment hem posat en comú les nostres creacions amb una exposició oral davant
del grup.

1r d’ESO marxa de colònies a l’Espluga

Els alumnes de 1r d’ESO estan passant tres dies de colònies a l’Espluga del Francolí. Serà l’oportunitat de conèixer com ens mostrem fora de l’aula.

Ahir es van instal·lar a la casa de la Capella i ja van visitar la cova de la Font Major per practicar l’espeleologia. Avui dijous han fet una excursió per visitar una carbonera al matí  i a la tarda han realitzat un taller de castells. Divendres visitaran el Monestir de Poblet.

EXCURSIÓ A LA CARBONERA:

TALLER DE CASTELLS:

MONESTIR DE POBLET:

Sortida a La Mola

L’alumnat de 3r d’ESO hem anat d’excursió a la Mola. Hem gaudit un munt del paisatge, de la natura i de la companyia dels nostres companys i companyes.

Sortida per Collserola

Avui hem anat d’excursió amb 2n d’ESO a Collserola. El temps ens ha acompanyat i hem pogut gaudir del contacte amb la natura.
Per treballar les emocions, els alumnes han pres fotografies evocadores dels paisatges i gravat els sons de la natura.

Sortida pel Papiol- Les Escletxes-Cim del Puig Madrona

Avui hem anat al Papiol a fer una sortida de grup. Hem visitat el centre del poble i el castell, les formacions geològiques de Les Escletxes i hem pujat al cim del Puig Madrona.
Hem aprofitat la sortida per fer activitats de cohesió de grup.

Gamificació del recursos literaris

El grup de Literatura castellana de modalitat de 2n treballant els recursos literaris de cara al parcial. Han de fer tres columnes amb el nom del recurs, la definició i l’exemple. Competeixen entre ells a veure quin és el grup més ràpid.

BONS AUGURIS

Els alumnes de 3r d’ESO iniciem el curs carregat de bons auguris.
Aquests dies, alumnes i famílies hem escrit els nostres desitjos per aquest curs 2021-2022 i els hem penjat a les nostres classes amb l’emoció i la confiança de veure’ls realitzats.
Agraïm especialment la participació de les famílies amb frases tan motivadores.
Alumnat de 3r d’ESO

SORTIDA CCCB: Taller d’animació Stop motion

Aquesta setmana hem anat amb els grups de 2n ESO al CCCB a fer un taller d’animació Stop motion a partir d’un projecte anomenat Bioscopi. Els alumnes han repassat les relacions entre els éssers vius i tot seguit han creat figures amb objectes que es transformaven en altres criatures amb les quals tenien una relació de depredació, parasitisme o simbiosi. Han fet una sèrie de clips d’animació que formaran part d’una obra que recull totes les creacions audiovisuals en el bloc del taller Bioscopi del CCCB.