Aprofundim els nostres coneixements culinaris

El tallaret d’aquesta setmana amb els alumnes de primer d’ESO consistia en veure que tenim diferents tipus de patates i que cada una d’elles és adequada a una cocció concreta.
En aquets cas vàrem mirar tocar i tastar 3 tipus de patates.
La patata violeta que te unes característiques pràcticament visuals.
La patata agra que pel seu contingut amb midó és molt adequada per fregir
I la patata “Red Pontiac” boníssima per bullir o estofar.
La violeta la varem tastar fregida en xips i bullida en parmentier.
La Agra fregida a palets
I la “Red Pontiac” bullida xafada a forquilla.
Totes varen tenir un gran èxit, si no pregunteu als participants.

Desconstrucció d’un entrepà

El “Serranillo“ és un entrepà gairebé tan popular com el “Pepito de lomo”. Els ingredients que li donen forma són:
Llom de porc
Pernil Ibèric
Pebrot verd Italià
Un bon pa
El plat del menú d’aquest dimarts en dèiem “Serranillo al plat” i portava els mateixos ingredients servits de la següent manera: tall de llom, cobert per tall de pernil salat, cobert per pebrot verd Italià i acompanyant de crostons de pa
Un divertiment deliciós.
Per als que ho vulgueu provar.
Bon profit !!!!

Els dinars lleugers comporten tardes de pica-pica

El sobrepès i l’obesitat tenen un origen multi factorial difícil de solucionar, en aquest país hi ha més de la meitat de la població amb excés de pes, tot i això hi ha errors molt bàsics que es repeteixen i dels quals no se n’és gaire conscient
Un de molt habitual és no menjar prou al migdia, dinem en forma de “tàpers” de mida petita, o d’entrepans minimalistes i en un nombre notable de casos aquesta ingesta tan lleugera, provoca durant les hores següents una gana tan intensa que la tarda es converteix en una successió de pica-piques desafortunats amb la consegüent ingesta excessiva
És millor disminuir menys el que mengem i controlar-ho més.
Cal doncs com adults ser models davant dels nostres fills en la forma de menjar, i donar unes pautes molt clares de comportament i respecte envers les nostres dietes.

Tallers a la festa de Sant Jordi

Com des de fa uns anys, des de l’espai del migdia preparem uns tallers amb molta il·lusió, per celebrar la festa de l’escola.

Nosaltres vam gaudir molt fent-los esperem que vosaltres participant també!

Us deixem una petita mostra.

Tast de sopes

Taller de bouquet garni

Percussió amb tabals

Taller de contes: Qui menja sopes se les pensa totes. “Sopa de pedres”

Taller de jocs: Juguem i riem

Celebrem el bon temps amb un brunch deliciós

La trobada va ser dissabte passat en el taller que trimestralment hem fet aquest curs per a famílies.
Les tres sessions han resultat profitoses i alhora  divertides.
Vàrem parlar, cuinar i tastar plats de cuina flexiteriana.
Ens vàrem enfarinar i força, en el taller de “entre pa i pa”.
I finalment hem celebrat l’arribada de la primavera amb un brunch força calòric però divertidíssim.
Gràcies a totes les famílies participants per la confiança, i a seguir cuinant sa bo i sostenible.
Aquí teniu una petita mostra de l’últim taller del curs.

Aprenent a degustar

Dins de l’espai del migdia intentem que els nois i noies aprenguin a diferenciar entre productes més industrials i d’altres més artesanals.

En aquest cas es tractava de quètxup.

Varen menjar el típic quètxup  que comprem a qualsevol establiment i un altre fet a la cuina de l’escola.

Per sort nostra, el fet a casa va tenir més èxit i vàrem gaudir del moment.

Quin gust té?

Coneixem els diferents gustos que podem percebre? Amb aquesta activitat els nens i les nenes de segon han pogut identificar en diferents aliment si són salats, dolços, amargs o àcids. A més d’aixó han gaudit de l’entorn de la caseta de fusta, fer activitats a l’aire lliure els engresca molt.

Itàlia a la taula

Aquesta setmana un grup d’alumnes de 3er i 4art d’ESO han pogut gaudir d’un plat autèntic italià.
Han menjat carbonara autèntica sense crema de llet, sols ou i amb “Guanciale” i la carbonara més habitual a casa nostra amb bacó i crema de llet.
Hem preguntat quina agradava més i hem tingut com sempre, a l’hora de parlar de menjar, diversitat d’opinions.
La diversitat no deixa d’enriquir-nos.