TRINXAT DE CARBASSA AMB ROSTA DE BACÓ

Divendres passat vam provar un plat nou. Seguint en la línia del producte de temporada, vam transformar el típic Trinxat de la Cerdanya, per acabar fent un Trinxat de carbassa amb rosta d’albergínia.
La carbassa és un aliment que es cull durant la tardor, i que a més ens aportar aquest color ataronjat tant característic d’aquesta època de l’any.
Per altra banda, l’albergínia ens permet fer una imitació de la típica rosta de bacó, mostrant així que visualment podem adaptar plats tradicionalment amb carn a plats sense carn. D’aquesta manera fem que els plats siguin més sostenibles.
A les fotografies, podeu observar el procés que hem seguit per elaborar el plat. Les carbasses van arribar el dia anterior per coure-les al forn i pelar-les. Divendres vam coure les cols d’olla i patates. Quan tot estava cuit, ho vam ajuntar i xafar. Finalment ho posàvem al forn amb safates perquè es torrés una mica. Per altra banda, fregíem l’albergínia per que quedés com si fos bacó, el resultat el podeu veure a la fotografia.
Esperem que us agradés!!!

Tres pometes té el pomer

L’alumnat de segon han descobert que els pomers ens poden donar diverses varietats de pomes.

Golden, una de les varietats més cultivades del món. Es caracteritza pel seu color groc brillant o lleugerament verdós, la carn és cruixent i dolça.

Fuji, segons la varietat pot ser totalment vermella o pot ser estriada (amb un fons verdós). Té un sabor molt dolç.

Granny Smith, varietat verda cruixent i saborosa. Caracteritzada pel seu sabor àcid.

També han tastat la compota de poma, una forma de conservar aquest producte i és una elaboració boníssima que no tan sols pot ser unes postres o  un esmorzar, també pot ser una excel·lent guarnició per  acompanyar  botifarres, carn de porc…

Ara al menjador demanen la poma pel seu nom!!

Crema de moniato amb sorra d’ametlla salada

Ja ha passat la castanyada, però volem compartir amb vosaltres el plat especial que vam fer la setmana passada en motiu del nostre centre d’interès d’aquest curs “Barcelona Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible”.
Vam escollir com a producte de temporada, el moniato. Aquest tubercle és famós durant l’època de la castanyada, ja que pot servir per fer panellets, coure’l al forn, o com hem fet nosaltres, una crema. A més, el color ataronjat ens recorda l’arribada de la tardor.
Amb les fotos podeu veure el procés que hem seguit. Primer els hi vam donar un cop de forn, perquè fossin més fàcils de pelar. I un cop pelats, a trossos per bullir-los i posteriorment triturar-les més fàcilment. Per bullir, vam afegir també, una mica de patata i porros. Un cop va estar tot cuit, ho vam triturar, i ja està llest per servir. Per acompanyar aquesta crema, vam fer una sorra d’ametlla salada, per donar-li un punt de cruixent a la crema.
Esperem que us hagi agradat, i us animem a cuinar-la i a buscar receptes de temporada.
Bona setmana

BOLETS

Els nens i les nenes de primer han tastat rovellons, camagrocs, ceps i rossinyols. Lligat al nostre centre d’interès ara sabem que els bolets són majoritàriament un producte de tardor i que si volem conservar-los tot l’any els hem de deshidratar. Al jardinet davant de la caseta hem trobat bolets, també hem après que si no els coneixem no els podem tocar, però si mirar.

Mireu com gaudeixen!

Equip de parvulari

Avui us presentem l’equip de monis d’infantil. Amb els que acaben d’arribar a l’escola i els més petits de la casa, tenim el Marc i l’Anna S., incansables i amb molta energia, que, juntament amb la Remei, formen un gran equip per ajudar-los en la seva adaptació.
Després trobem els que ja no són els petits de l’escola, i que ja s’han fet més grans. Aquest any estan acompanyats per la Trini i l’Anna E., sempre positives i amb molta empenta busquen un bon ambient al menjador i al pati.
Finalment, els més grans d’infantil, van de la mà de la Cristina i Rai. Incomparables i amb moltes ganes de que l’últim any a infantil sigui d’allò més divertit i profitós.
Per últim, no ens oblidem de la Montserrat, que vetlla pel bon funcionament de l’espai del migdia d’infantil i completa aquest gran equip.
Esperem que gaudiu molt durant aquest curs
Bon cap de setmana!

Barcelona capital mundial de l’alimentació sostenible

Avui us presentem el fil conductor dels nostres menús d’aquest curs. Aprofitant que aquest 2021 “Barcelona és capital mundial de l’alimentació sostenible” farem la nostra aportació des de la cuina, elaborant menús amb producte de temporada, proximitat i aprofitament, i des dels alumnes treballant un consum responsable i més sostenible.
Us anirem ensenyant les propostes de menús donant idees de receptes i els taller que preparem pels nostres infants.

Tast de pa

La setmana passada vam organitzar un tastet de pa pels alumnes de 5è de primària. Van tastar 4 tipus de pans diferents, un de blat de moro, un pa de nous, un d’integral i l’altre de cereals.
Els va resultar molt interessant endur-se a la boca sabors diferents. Ells sols, anaven descobrint textures alternatives o bé que les farines eren diferents, tot plegat molt interessant!