MEGAFONIA MUSICAL: “GRACE KELLY” + “COME”

LES VEUS MÉS ESPECIALS!

Les veus humanes es solen classificar en 6 grans tipus segons el seu registre: de més agut a més greu les veus femenines poden ser de soprano, mezzo o contralt i les masculines de tenor, baríton o baix. Aquesta setmana però us portem un parell de veus ben especials!

Per entrar a l’escola escoltarem la veu de MIKA cantant la seva cançó Grace Kelly”. Com podreu comprovar tot i ser un noi en MIKA canta amb una veu extraordinàriament aguda! Aquesta tècnica s’anomena veu de contratenor i encara que ve del cant clàssic hi ha hagut molts cantants i gèneres musicals moderns que l’han utilitzat en les seves obres. Parlant de clàssic: MIKA va confessar en unes declaracions haver-se inspirat en el Largo al factotum” de l’òpera “El barber de Sevilla” de Rossini per compondre “Grace Kelly”. Hi trobeu la semblança? Aquesta cançó és una proposta d’en Xavi, el pare de la Laia, la Mar i l’Anna Barragan (1r i 6è Prim.i 2n ESO) Gràcies!

Per sortir escoltarem “Come de la cantant Jain. La tècnica que fa servir aquesta cantant s’allunya de les tècniques clàssiques i utilitza recursos molt més moderns; canta amb notes greus i gairebé sense recolzament abdominal apropant-se en alguns moments a la veu parlada, just al contrari que en Mika. No deixeu de remenar entre algunes de les cançons de la Jain i els seus videoclips, són ben espectaculars! Gràcies Marc i Eric Toledo (1r i 5è Prim) per enviar-nos aquesta proposta!