MEGAFONIA MUSICAL: “GRITA” + “RUNNIN”

DESPRÉS DEL CARNAVAL… SEMPRE ARRIBA LA QUARESMA

Dimecres de Cendra s’acaba el Carnaval i la Vella Quaresma ens porta una època de recolliment després de la disbauxa. Un parell de cançons tranquil·letes i de missatge commovedor per recuperar les forces!

La cançó d’entrada és un cant a l’amistat, una menció especial a tots aquells amics per als que sempre hi ets i que sempre hi són per a tu. “Grita” dels Jarabe de palo apareix publicada l’any 1996 al seu primer àlbum, “Flaca” que dóna nom alhora a la cançó més coneguda del grup. Els fans del grup estan d’enhorabona, ja que la banda celebra enguany el seu 20è aniversari amb la publicació d’un nou disc, “50 palos”. La lletra ens diu ben clarament el que ens volen transmetre: si necessites ajuda, crida’m! Gràcies família Rodríguez Garcés per la proposta!

Per sortir la Begoña Castellón, mare de l’Eric Alonso (P3) ens proposta “Runnin” del productor Naughty Boy i interpretada per Beyoncé i Arrow Benjamin. El text d’aquesta cançó parla de no perdre la teva identitat, ja que per superar les pèrdues i les adversitats “If I lose myself, I lose it all” (“Si em perdo a mi mateixa, ho perdo tot”). La base de drum and bass li dóna un caràcter molt més extravertit que el “Grita” dels Jarabe de Palo, tot i que ambdues busquen arribar a remoure els sentiments i les emocions de l’oient fent que connecti amb el seu interior. Curiosament totes dues cançons comencen amb el mateix format, la veu i un instrument sol: guitarra i la veu de’n Pau Donés i el piano i el solo de Beyoncé, que pocs segons després són acompanyats d’instruments rítmics per donar-li força.

Us agraden les cançons que anem escoltant per megafonia? Us agradaria compartir la vostra cançó especial amb tots nosaltres? Envieu-nos les vostres propostes a megafoniamusical@escola-proa.cat amb el vostre nom i cognom, la cançó adjunta i una breu explicació sobre el tema i per què és especial per a vosaltres. Ben aviat la sentireu sonar!!

I si alguna de les que hem descobert fins ara us ha robat el cor ja sabeu que les podeu trobar totes a la nostra llista d’Spotify!!