JOCS FLORALS DEL DISTRICTE

Com cada any, els millors escrits de la nostra escola els presentem als Jocs Florals Escolars del districte de Sants-Montjuïc.

Aquest any han seleccionat els següents alumnes, cadascun de la seva categoria:

2n.-B      Prosa. Lúa Rodríguez i Martínez i Aitor Álvarez i Beazcua
“Per què tenim nom?”

3r.-B       Prosa. Bruna Vergara i Agramunt “La vaca que no feia
llet”
4t.-B       Poesia. Berta Pérez i Pérez “Conill”
6è.-A      Prosa. Pau Guim i Ferrero “Un conte que mai hauria de ser
real”
En Pau també ha guanyat aquest any el 1r premi de la demarcació
de Barcelona al certamen Sambori Òmnium.

ESO2B   Prosa. Fiona Cívico i Aparicio “Farley Borrow”
ESO4A   Prosa. Ruth Cevallos i Gazo “La Màquina del temps”
Batx.1C  Prosa. Pilar Reviriego i García “La noia del tramvia blau”

La Festa de les lletres s’ha celebrat a la Seu del Districte i com cada any, ha estat fantàstica! Hi ha hagut parlaments, actuacions i moltes emocions.

La Lúa Rodríguez i l’Aitor Álvarez han guanyat un segon premi de la seva categoria.

La Fiona Cívico i la Pilar Reviriego, a més d’haver estat guanyadores en la seva categoria, cadascuna representarà el districte de Sants-Montjuïc als Jocs Florals de la Ciutat de Barcelona.

Enhorabona a tots set pels vostres meravellosos escrits i molta, molta sort Fiona i Pilar!

EXCURSIÓ CENTRE D’APROPAMENT A LA NATURA DE NAVÀS 2N

Fa uns dies els nens i nenes de 2n vam anar al centre d’apropament a la natura a Navàs, a veure i tocar animals salvatges i domèstics.

Els dos mnitors que vam tenir ens van explicar moltes curiositats de tots els animals que vam veure.

El més emocionant és que vam poder tocar molts animals que normalment és molt dificil poder-ho fer.

Vam tocar: una iguana, un camaleó, un mussol, un falcó, una àliga, cabretes,una serp ….i fins i tot emús!!!

Vam tenir un dia esplèndid i ens ho vam passar molt i molt bé!!!

Sortida Serra Marina

Els nens i nenes de primer hem començat a treballar les plantes, per això vam fer una sortida a la Serra Marina  (Santa Coloma de Gramanet).

Primer vam anar al museu Torre Balldovina a fer uns tallers: Vam fer una bossa de sal amb olor, una altra bossa amb herbes aromàtiques i una ampolleta amb essència.

A la tarda vam anar a fer una passejada per la Serra Marina i, en grups, vam buscar les herbes que ens havien ensenyat al matí.

Va ser una sortida intensa i molt divertida i els tallers ens van agradar molt.

L’ALBERT ENS EXPLICA CURIOSITATS DE GAUDÍ

L’Albert , pare de l’Eulàlia, ens va proposar venir a l’escola per explicar-nos coses sobre Gaudí. Ell, com que és arquitecte i va estudiar a la mateixa escola d’arquitectes de Gaudí, en sap moltes coses!!!

Primer de tot ens va dir  què volia dir ser arquitecte i quines funcions han de complir els edificis que ells dissenyen.

També ens va parlar dels edificis d’en Gaudí i com eren.

El que més ens va impressionar va ser el que ens va explicar de l’arc que es va inventar en Gaudí: els arcs, que serveixen per aguantar l’estructura, fins aleshores necessitaven uns contraforts per poder aguantar tot el pes sense problema. En Gaudí, fent moltes proves, va descobrir un arc que no li calien contraforts i aguantava molt de pes!!!

Va ser mooooolt interessant!!!!!

MOLTES GRÀCIES ALBERT!! VAM APRENDRE MOLTES COSES SOBRE GAUDÍ!!

OUR SCHOOL

Our school

Amb els nens i nenes de segon de primària,  hem fet una presentació de la nostra escola, dins d’un projecte de Trams que finalitzarà amb unes videoconferències amb l’escola GEM a finals de curs. Hem gaudit molt explicant diferents espais de l’escola i mostrant el que ens agrada fer.

Desitgem que gaudiu del recull.

1r DIA DE REPTES AL CI

Seguint en la línia dels “Ambients” de Parvulari, avui hem estrenat els “Reptes” al Cicle Inicial.

Hem organitzat activitats molt engrescadores, que els nens i nens han pogut experimentar lliurement.

El cert és que alumnes i mestres hem quedat molt satisfets.

Dimecres, dijous i divendres seguirem amb les propostes.

Us deixem una petita gravació del que ha estat aquest nou projecte.