PROJECTE D’ESCULTURA I DIBUIX 1r ESO

Aquest projecte vol treballar de forma transversal la escultura amb el dibuix. A través de diverses tècniques escultòriques, els alumnes podran familiaritzar-se amb els materials de forma creativa i reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de les emocions i el sentit crític.

Activitat 1:  Escultura de fang.  Veure amb les mans

En aquesta activitat els alumnes treballen el modelatge amb fang, donant forma i vida  a la matèria. Aprenen a “veure amb les mans”, a partir de la experimentació de la percepció del material a partir del sentit del tacte. Mentre la música sona, els artistes creen amb llibertat. Les formes figuratives van sorgint i juguem a trobar significats i a relacionar-los amb les imatges i les sensacions.

Activitat 2: Escultura de plans.

En aquesta activitat els alumnes experimenten amb la construcció amb plans de cartolina de colors. Les possibilitat tècniques i sensorials són molt diferents al fang. Mentre que el fang és més sensorial i emocional, el treball amb plans és més racional i intel·lectual.

En grups de 4, han creat formes abstractes. Han buscat rectes, corbes, han retallar i enganxar, fina a delimitar l’espai per crear volum.

ROJECTE DE PINTURA I COLOR. 2n ESO

En aquest projecte es vol treballar el color i la pintura a través de diverses tècniques pictòriques i les seves capacitats expressives. Faran un recorregut per alguns moviments artístics com el Fauvisme, l’Expressionisme abstracte o el Pop Art. També reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de l‘anàlisi, el sentit crític i les emocions.

Activitat 1. Taller de pintura al Tremp. Fauvisme

En aquesta activitat els grups d’alumnes han creat pintures al tremp d’ou, i tot seguit, amb la pintura que han creat, han donat forma i vida a noves versions d’obres fauvistes famoses partint d’una imatge en blanc i negre. Com els artistes fauvistes (en francès “besties”), han aplicat el color de forma lliure i espontània, però conservant el contorn de la figura.

Activitat 2. Pintura , música i emocions. Kandinski

En aquest taller s’agafa com a referent l’expressionisme abstracte de Kandinski. A través de la música, els grups treballen la sensibilitat i la espontaneïtat del color i la pinzellada.

 

Escultures abstractes amb línies

Aquest projecte de Ed. Visual i Plàstica en CLIL  ha acostat als alumnes a l’abstracció en 3D, i experimentar amb les possibilitats creatives de la línia com a element plàstic. També han pogut aprendre vocabulari i expressions en anglès i han conegut a l’artista Frank Stella i la seva obra abstracta.

Mandales al pati

Els alumnes 3r ESO B han posat en pràctica els coneixements de geometria de Visual i Plàstica per crear un Mandala amb guixos de colors. És un treball cooperatiu  basat en la idea de Mandalà tibetà: formes geomètriques emmarcades en un cercle  i que esdevenen efímeres, ja que la forma i color desapareixeran per l’erosió i el clima. Ens conviden a reflexionar  sobre la impermanència de la vida.

 

GIFINATOR i les joguines òptiques digitals

Amb el grup 2n ESO hem introduït el precinema posant en pràctica la il·lusió de moviment amb l’APP Gifinator. Aquesta aplicació crea un vídeo GIF a partir d’una sèrie d’imatges fixes de manera que simulen el moviment continu quan es veuen a una velocitat variable. Això succeeix gràcies a la “persistència retiniana”, fenomen òptic que consisteix en què una imatge perdura a la retina durant 1/15 de segon de manera que podem veure la il·lusió de moviment.

Gif_animat_Maria_M from Escola Proa on Vimeo.

 

A PLASMUS…escoltem amb el cos

A través de jocs i de l’experiència dels sentits, els alumnes de 1r d’ESO deixen anar el seu potencial creatiu a PLASMUS, una sèrie de tallers on s’uneixen la plàstica i la música, la consciència corporal i l’emocional.

En el primer taller han caminat lliurement amb els ulls tancats  acompanyats sense paraules ni manipulacions.  O dibuixar amb el dit a través de l’esquena d’un company, els ha fet conscients del que és escoltar amb tot el cos, i han pogut comunicar-se i expressar-se  de  formes diferents,  lliures de judici.

Lluís i Genís


VID_20160914_132032 from Escola Proa on Vimeo.

VID_20160914_120325 from Escola Proa on Vimeo.

Sortida de 2n d’ESO a l’exposició “impressionistes i moderns”

El passat dilluns dia 26 els alumnes de 2n d’ESO van anar al CaixaForum a veure una exposició sobre impressionisme organitzada des de la matèria de Visual i Plàstica.

Visita a l’exposició de Toni Catany

El passat dimecres 6 d’abril els alumnes de 1er de batxillerat que cursen l’assignatura de Cultura Audiovisual amb l’Amanda, han fet una sortida a la Pedrera per visitar l’exposició de fotografia “Toni Catany. D’anar i tornar.”

L’exposició fa un recull d’unes 150 obres d’aquest fotògraf mallorquí, que van des de fotografies dels seus múltiples viatges, a les famoses fotografies de natures mortes, que semblen quadres pintats amb un tractament de la llum i les textures excepcional, entre d’altres; llibres d’artista i alguns objectes significatius del seu recorregut artístic.

2016-04-06 16.03.31

Taller de fotografia: La ciutat dels fotògrafs

El passat dimecres 11 de novembre de 2015 els alumnes de 1r de batxillerat que cursen la matèria de Cultura Audiovisual amb l’Amanda, han fet una sortida al MACBA per realitzar un taller de fotografia: “La ciutat dels fotògrafs” .
En arribar al taller, han treballat alguns fotògrafs destacats com ara Miserachs, Goldblatt, Laguillo, Fontana i Evans, entre d’altres…després han visitat l’exposició de Xavier Miserachs que actualment està exposada al propi museu. Per grups, s’han organitzat per sortir al barri del Raval a fer fotografies amb unes càmeres compactes que els han facilitat des del taller tot seguint les pautes marcades des del projecte. La finalitat d’aquestes fotografies ha estat cercar i seleccionar grups d’imatges amb una certa coherència conjunta i amb una estètica similar a les imatges proposades pel taller. Han pogut comentar el resultat de la feina feta i han valorat l’experiència com a molt positiva!