Si no pots veure correctament aquesta newsletter fes clic aquí
|
|
|
16 de setembre de 2024 | POP 02
|
|
|
Som l’equip Proa! Junts, transformem el futur
|
|
|
Hem iniciat el curs 24-25 amb energies renovades, piles carregades i amb el compromís refermat per ajudar a créixer el nostre alumnat, per ajudar-los a aprendre a conviure en harmonia, a comprendre aquest món que cada cop és més complex i a tenir la voluntat i el coratge per transformar-lo i fer d’aquest món, un espai més amable, més inclusiu i més just.
Un any més, els acompanyarem amb la voluntat de despertar-los la curiositat pel coneixement, a fer-los competents en els diferents àmbits, a mostrar-se crítics, solidaris i respectuosos amb l’entorn i amb els altres i, sobretot, a cuidar el seu benestar físic i emocional.
L’equip de Proa som un grup de persones diverses, amb inquietuds i talents diferents que ens complementen. Som un equip acollidor, empàtic i respectuós, que ens cuidem els uns dels altres i que treballem plegats amb la voluntat d’arribar ben lluny, però junts. Confiem els uns en els altres i ens tenim verdadera estimació i respecte, fet que converteix el nostre projecte en la nostra passió.
Així mateix, agraïm profundament la confiança que les famílies i l’alumnat dipositen en la nostra feina i en el nostre projecte. Cada dia, tots i totes ens esforcem per estar a l’alçada d’aquesta confiança, amb el benentès que educar és una responsabilitat compartida entre escola i famílies.
Junts, aconseguirem que aquest curs sigui especial i estigui carregat de moments inoblidables i d’aprenentatges significatius. Moltes gràcies i molta força a tot l’equip de Proa!
Escola Proa
|
|
|
Punt d’informació Jove (PIJ)
|
|
|
|
El passat dijous 12 de setembre, es va reiniciar el servei d’Informació als Joves a l’escola Proa que ofereix l’Ajuntament de Barcelona a les escoles. Aquest curs, la persona encarregada de dinamitzar el PIJ serà l’Andrea, que cada dijous a l’hora del pati, oferirà informació sobre els serveis públics de la ciutat a l’alumnat de l’ESO.
Les persones responsables del PIJ en els centres ajuden a dinamitzar els joves amb la voluntat de fer-los més conscients i participatius. En aquest sentit, les responsables del PiJ celebraran diades del calendari (dia de la dona, del medi ambient, de la pau, etc.) i ajudaran les tutories a programar tallers i activitats segons les nostres necessitats. Les persones de referència de l’Andrea seran: l’Alba Riu i el Xabi Gual com a coordinador de l’ESO.
Els serveis que oferirà el PIJ són els següents:
|
- Tallers i activitats educatives: com càpsules informatives, dinamització de diades temàtiques, i accions singulars proposades per l’alumnat.
- Suport a l’alumnat: ofereixen informació i orientació en temàtiques com salut emocional, convivència, sostenibilitat, gènere i participació.
- Foment de la participació: acompanyen les persones delegades i conselleres escolars i promouen l’associacionisme juvenil.
- Orientació acadèmica: ofereixen eines per ajudar a prendre decisions educatives i professionals, incloent-hi la campanya In-forma’t.
|
|
|
Aquesta setmana tenim les següents novetats:
|
- David Westgate. El passat dijous 12 de setembre es va incorporar el David en substitució de la Vivian Garce. El David és actor i té experiència com a English teacher assistant en grups de l’ESO i Batxillerat. Welcome to Proa’s team, David!
- Marta Bosch. Avui s’incorpora la Marta en substitució de l’Elisa Soro. La Marta és mestra de primària amb menció d’educació Visual i Plàstica. Divendres passat va conèixer les instal·lacions i a algunes persones de l’equip, així mateix, va poder fer el traspàs de la matèria i de projectes. Donem la benvinguda a la Marta a l’equip de Proa!
- Nerea Andreu. Demà dimarts s’incorpora la Nerea Andreu, filòloga anglesa en substitució de la Laura Torró. La Nerea serà la tutora de 2n de batxillerat B i professora d’anglès de l’ESO i Batxillerat fins a la reincorporació de la Laura. Dilluns a la tarda vindrà a l’escola per fer el traspàs i conèixer les instal·lacions. Molt benvinguda a l’equip de Proa, Nerea!
|
|
|
Què són els assajos clínics? Com funcionen? Quins factors i actors hi intervenen? Aquestes són algunes de les preguntes que pretenen respondre, de manera divertida i amena el Parc Científic de Barcelona i Novartic com a organitzadors del projecte Reimagina la Ciència a través d’un espectacle de Monòlegs Científics a càrrec de Big Van Ciencia que es farà de manera presencial els dies 15 i 16 d’octubre, de 9:30 h a 11:00 i de 12:00 a 13:30 a l’Aula Magna Ramon Parés de la Facultat de Biologia. L’espectacle online serà el dia 9 d’octubre des de les 12:00 fins a les 13:30. Els espectacles són gratuïts i són dirigits a alumnes de 1r de l’ESO a 2n de batxillerat.
Un cop s’ha assistit a l’espectacle l’alumnat podrà participar en REIMAGINA LA CIÈNCIA enviant la seva pròpia creació artística que expliqui els continguts apresos d’una manera innovadora a través d’un format lliure (com ara monòleg, cançó, vídeo animat, sketch teatralitzat, flash move, etc.).
D’entre totes les creacions rebudes, el jurat seleccionarà els vídeos que participaran en la Gala Científica Reimagina la Ciència que tindrà lloc el dia 16 de desembre de 2024.
El curs passat, l’alumnat de 4t d’ESO va guanyar el primer premi amb el vídeo Tantu.
Per inscriure’s al programa cal fer-ho abans del 2 d’octubre a través dels següents enllaços:
|
|
|
Bojos per la Ciència fomenta les vocacions científico-tecnològiques a joves de 1r i 2n de BAT amb inquietud i motivació per la recerca, a través de sessions teòrico-pràctiques impartides per investigadors en centres de recerca de referència de Catalunya.
Des de la Fundació Catalunya pretenen ajudar els estudiants a orientar el seu futur acadèmic i professional cap a una possible carrera investigadora, en l’àmbit de recerca que més els interessi, a través de quinze cursos de diferents àmbits científics, en sessions teorico-pràctiques en dissabtes de gener a juny.
Les inscripcions comencen el 12 de setembre i finalitzen el 18 d’octubre.
Les temàtiques dels cursos són les següents: Medi Ambient, intel·ligència artificial, Nutrició, Energia, Bioenginyeria, Telecomunicacions, Supercomputació, Matemàtiques, Química, Bioquímica, Enginyeria, Economia, Biomedicina, Salut Global i Física.
Per a més informació, podeu tocar els següents enllaços:
|
|
|
És un curs orientat a estudiants de 1r i 2n de Batxillerat interessats en carreres relacionades amb la salut i la Medicina. L’objectiu principal és que els i les estudiants coneguin de ben a prop com es treballa en un hospital des de l’assistència fins a la recerca. Podran fer un tast de com es diagnostiquen i s’aborden diferents malalties, i quina recerca es duu a terme per entendre-les millor i aconseguir tractaments més eficaços per combatre-les.
El programa consta de 18 sessions teorico-pràctiques durant diferents dissabtes, que es duen a terme entre els mesos d’octubre 2024 i maig del 2025. En aquestes sessions es tracten els diferents serveis i especialitats que s’engloben dins d’un hospital, a partir de la visita presencial als diferents hospitals punters de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Les inscripcions comencen el 12 de setembre i finalitzen el 9 d’octubre.
Per a més informació, podeu tocar els següents enllaços:
|
|
|
És una activitat que promociona la literatura catalana i el foment de la lectura en la primària i secundària organitzada per la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i el Departament d’Educació.
Aquesta activitat permet a l’alumnat lector entrar en contacte directe amb els escriptors i les escriptores i establir-hi un diàleg al voltant dels seus llibres, del procés creatiu i d’altres temes relacionats amb el fet literari com l’ofici d’escriure, el món editorial, etc.
Per a més informació, podeu accedir als següents enllaços:
|
|
|
Aquest certamen escolar pretén promoure la lectura entre els i les joves per mitjà de la lectura compartida en veu alta.
El certamen està organitzat en cinc categories que comprenen des de 3r de primària fins a 4t d’ESO. Cada escola pot participar en el certamen amb un/a alumne/a per categoria per a les categories individuals i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris (3r i 4t d’ESO). Les inscripcions al programa són a l’octubre.
Per a més informació, podeu accedir al següent enllaç:
|
|
|
Comença el batxillerat a Proa.
|
El passat dijous 12 de setembre, l’alumnat de 1r de Batxillerat va tenir l’oportunitat de conèixer els seus tutors i tutores en l’inici del curs 2024-2025. Paral·lelament, els i les alumnes de 2n de Batxillerat van iniciar les seves classes, donant així el tret de sortida a l’inici del darrer curs de batxillerat.
Projecte d’anglès
El passat dimarts 10 de setembre, l’alumnat de 1r de batxillerat va realitzar les proves de nivell en llengua anglesa.
L’objectiu d’aquestes proves és determinar els i les alumnes amb un alt domini de l’anglès que formaran un grup diferenciat. Aquest grup d’alumnes utilitzarà materials específics i diferents de la resta de companys i companyes de curs que els prepararan tant per assolir el nivell C1 com per afrontar amb èxit les proves de selectivitat.
|
|
|
Parc Científic de Barcelona
|
Us informem que ja s’han obert les inscripcions dels tallers per a alumnes de primària i de secundària al Parc Científic de Barcelona, amb l’objectiu de fomentar vocacions científiques. Podeu inscriure el vostre alumnat fins al 15 de setembre i entrar en el sorteig de places.
Per a primària, s’ofereix una introducció a la recerca amb visites a les instal·lacions i experiments científics. Per a secundària, l’alumnat pot participar en processos experimentals de projectes reals de recerca.
Les activitats per a primària es realitzaran els divendres (de 9:45h a 12:30h) i les activitats per a secundària són de dilluns a dijous (de 10h a 12h). Les places s’assignaran mitjançant un sorteig el dia 16 de setembre.
|
|
|
Compartim amb vosaltres el Programa Educatiu 2024-2025 de l’organització CRAM. En aquest programa trobareu activitats com visites guiades, tallers i programes d’assessorament per donar resposta a preguntes relacionades amb la conservació marina.
El programa inclou activitats presencials al centre CRAM, així com activitats que fan a les escoles, o en línia. Per a més informació podeu tocar el següent botó.
|
|
|
Estratègies de suport a la regulació de la conducta
|
|
|
Compartim amb vosaltres la següent guia que edita el Departament d’Educació i que està adreçada a totes les escoles del país.
Els objectius d’aquesta guia sobre la regulació de la conducta inclouen els següents punts:
Promoure la inclusió educativa.
Desenvolupar suports preventius i estratègies d’intervenció
Potenciar el vincle educatiu i el treball en xarxa.
Garantir la gestió de situacions crítiques
Fomentar la comunicació amb les famílies
|
|
|
|
Recomanacions de la setmana.
|
Aquesta setmana recomanem els següents vídeos:
1) L’art de comunicar a l’educació d’en Carles Capdevila.
2) Programa Mestres: Aquí, qui mana
Segur que gaudireu i us ajudarà a reflexionar sobre la tasca docent i el paper del mestre a les classes.
|
|
|
Segueix-nos a les xarxes!
|
Carrer Almeria, 57 CP 08014 Barcelona
|
|
|
|