Si no pots veure correctament aquesta newsletter fes clic aquí
|
|
|
16 de setembre de 2024 | POP 03
|
|
|
Aprenem a cuidar-nos. CAP Magòria
|
|
|
Des del CAP Bordeta-Magòria, estan duent a terme de forma trimestral un grup psicoeducatiu anomenat APRENEM A CUIDAR-NOS. L’objectiu principal d’aquest projecte és promoure uns correctes hàbits alimentaris i d’estil de vida tant per l’infant com per la família. Allà, les famílies aprenen a adquirir uns bons hàbits alimentaris i sostenibles, a incloure la pràctica d’activitat física diària, a conèixer eines per planificar un menú saludable i equilibrat, a aprendre a gestionar les emocions relacionades amb el menjar, a controlar el consum de pantalles i millorar la higiene del son, entre d’altres.
Aquest grup de treball està adreçat a les famílies amb fills entre 8 i 14 anys i es reuneixen cada dijous, des del 3 d’octubre al 28 de novembre, de 18:30 a 20h, al CAP Bordeta-Magòria.
Per inscriure’s a aquestes xerrades, les famílies poden respondre el següent enllaç. Des de l’escola hem enviat aquesta comunicació a les famílies de 3r de primària fins a 2n de l’ESO.
|
|
|
- El passat dimarts 17 de setembre va néixer el Martí, fill de la nostra companya Maria Bel. Des d’aquestes línies felicitem a tota la família i en especial a la nostra companya Maria Bel!
- Molt benvingut al món, Martí!!
|
|
|
|
Avui dilluns, per celebrar la Festa Major, a la megafonia sonarà “Festa Major” de La Trinca, una cançó emblemàtica que reflecteix l’ambient festiu de les tradicions populars catalanes, amb un toc d’humor característic del grup.
Festa Major
La resta de la setmana, ens acompanyarà la cançó “Barcelona Torna” de Macaco. Aquest tema parla de la ciutat de Barcelona amb un ritme ple de vida i positivisme, que encaixa perfectament amb l’ambient de la tornada a la rutina després de l’estiu, però amb ganes de descobrir i celebrar tot el que la ciutat té per oferir. La cançó inclou una clara referència a “Gitana Hechicera” de Peret amb la frase “Barcelona es poderosa”.
Macaco – Barcelona Torna
PERET “GITANA HECHICERA”
Finalment, una recomanació especial: us animem a escoltar “La cançó de la Mercè” del grup Les Mamzelles, una crítica divertida i original a les festes de la Mercè. El grup, famós per l’anunci d’”Envasonvas.cat” de TV3, comptava amb una exalumna de la nostra escola entre les seves membres, fet que fa aquesta cançó encara més especial.
La cançó de la Mercè (24.09.2012, Barcelona)
|
|
|
Des de l’escola, estem engegant un projecte de recollida de material per a les colònies i roba d’hivern destinada a l’alumnat de primària (1r a 6è).
La recollida es durà a terme del 19/09 al 30/09, en horari de 9:00 h a 17:30 h, i necessitem el següent material que reutilitzarem en properes vegades
|
- Sacs de dormir
- Motxilles grans de viatge
- Llanternes amb piles
- Gorres
- Impermeables
- Motxilles petites per a excursions
|
Si disposeu d’aquest material en bon estat i no l’utilitzeu, podeu portar-lo a secretaria, on estarem encantats de recollir-lo i classificar-lo per distribuir-lo entre les famílies que ho necessitin.
A més, si alguna família necessita material per a les colònies, pot escriure a administracio@escola-proa.cat o passar per secretaria per fer la sol·licitud.
La distribució del material tindrà lloc del 30/09 al 04/10, en horari de 9:00h a 17:30h.
Gràcies per la vostra solidaritat!!
|
|
|
Votació celebració Sant Jordi a Proa
|
Benvolguts i benvolgudes,
Enguany la festa de Sant Jordi coincideix amb el segon dia de classe després de retornar de les vacances de Setmana Santa.
Segons marca el protocol, celebrem la festa de Sant Jordi a Proa el dissabte anterior al 23 d’abril; així doncs, i segons el calendari, el dissabte corresponent seria el dissabte 5 d’abril. Amb tot, des de l’escola no tenim clara la conveniència d’aquesta data, per això us proposem que entre tots i totes decidim el dia per celebrar la nostra festa.
A tal efecte, proposem dues opcions de dates. Per a cada data exposem alguns dels avantatges i els inconvenients que hem detectat per a cada una d’elles.
|
- Opció 1: dissabte 5 d’abril.
- Avantatges:
- Celebrem la festa abans del 23 d’abril, tal com diu la tradició;
- Creiem que les roses seran més barates.
- Inconvenients:
- Coincideix en època d’avaluacions (reunions, butlletins, etc.);
- Coincideix amb altres esdeveniments importants (Cel Bru);
- Considerem que la data queda massa allunyada del dia 23 d’abril i el fet que hi hagi les vacances pel mig, fa encara més sensació de llunyania;
- Tenim menys temps per presentar textos literaris (el jurat s’hauria de reunir el dia 17 de març).
- Opció 2: dissabte 26 d’abril.
- Avantatges:
- Tindríem més temps per organitzar els esdeveniments;
- Retornem amb més energia després de les vacances;
- Fa més la sensació de Sant Jordi;
- S’hauran presentat i editat les novetats literàries.
- Inconvenients:
- Moltes coses hauran d’estar preparades abans de marxar de vacances (reunió del jurat literari);
- Celebrarem la festa després del 23 d’abril i algunes famílies ja hauran comprat les roses i els llibres;
- Tenim poc temps després de les vacances per organitzar la festa.
|
Podeu votar l’opció que trobeu més encertada a través del següent formulari. Disposeu fins a l’1 d’octubre per votar
Moltes gràcies per la vostra participació.
|
|
|
L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) organitza la tercera edició del concurs d’“AMIC Directes, creadors de continguts en català”. Una activitat adreçada l’alumnat de segon cicle d’ESO i Batxillerat.
L’objectiu del projecte és impulsar la creació de contingut en línia en català, formant als i a les joves en eines digitals i obrint-los a noves oportunitats de manera segura.
Els i les estudiants es poden registrar a la web des del 16 de setembre de 2024 fins al 9 de desembre de 2024.
Per a més informació podeu consultar la següent pàgina web
|
|
|
Compartim amb vosaltres els cursos de la plataforma SOM Docents que ofereix aquesta entitat.
SOM Docents és una plataforma en línia on es poden cursar diferents formacions de tota mena de manera asíncrona i en línia. Alguns dels cursos que ofereix aquesta plataforma estan reconeguts per
|
|
|
Lliga de debat Secundària
|
La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i Formació Professional de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat.
L’objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals dels i de les estudiants mitjançant l’ús de la paraula i crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular.
Enguany es debatrà sobre la qüestió següent: «És el culte al cos una amenaça per a la salut?»
La inscripció a aquesta iniciativa finalitza el 16 d’octubre. Per a més informació podeu consultar els següents enllaços.
|
|
|
Els usuaris de Canva per a Educació podeu descarregar-vos gratuïtament el programari de disseny professional Affinity. Aquest nou programari de CANVA que utilitza IA permet realitzar les següents funcions:
|
- Affinity Photo 2: edita i retoca les fotos una per una, com a part d’una composició de diverses capes o com a obres d’art fotogràfic.
- Affinity Designer 2: crea il·lustracions, logotips, elements gràfics, art conceptual i altres dissenys vectorials.
- Affinity Publisher 2: compon imatges, elements gràfics i text per a publicacions digitals o per a imprimir.
|
|
|
Recomanacions de la setmana.
|
El Josep Matalí i el Jordi Bernabeu són psicòlegs i autors del llibre “Viure entre pantalles. Entendre i acompanyar els joves en el món digital”.
En conversa al “Catalunya nit” expliquen com l’addicció a internet va començar com una broma i reconeixen que hi ha un ús molt elevat dels entorns digitals no necessàriament en la franja juvenil. Afirmen també que ha faltat un punt crític amb l’ús de les tecnologies tot i que és inevitable des del moment en què l’algoritme ha estat pensat per perpetuar-lo
|
|
|
El CCCB desplega un programa de xerrades adreçat a estudiants de secundària per tal d’acostar-los els grans debats de l’actualitat i donar-los l’oportunitat de dialogar amb les principals veus de la cultura contemporània.
Des dels reptes i problemes del present fins a les grans preguntes de la filosofia, aquestes sessions volen estimular la discussió i l’intercanvi d’idees entre el jovent, ampliant el seu marc de referents i fomentant el pensament crític.
El programa de xerrades del CCCB s’estén des del mes de setembre fins al juny. Per a més informació podeu accedir al següent enllaç.
|
|
|
1r de batxillerat marxa de convivències
|
L’alumnat de 1r de batxillerat marxarà de convivències a Coma-ruga els propers dies 25, 26 i 27 de setembre.
Amb aquestes convivències a l’inici de curs es pretén enfortir els vincles entre l’alumnat que entra nou a l’etapa i l’alumnat que ha estudiat a Proa l’ESO, facilitant, d’aquesta manera, la convivència entre els companys i companyes.
Durant aquests tres dies, l’alumnat participarà en diverses activitats de cohesió de grup i de coneixença, amb l’objectiu de fomentar el treball en equip, la confiança i la convivència. Aquesta sortida està organitzada pel grup de tutoria de 1r de batxillerat i per la coordinació de l’etapa.
Estem convençuts que tots i totes gaudiran de l’experiència i ajudaran a mantenir un bon inici de curs!
|
|
|
El proper dimecres 25 de setembre a les 18:00 celebrem el primer Consell Escolar amb els següents punts com a ordre del dia:
|
- Aprovació, si escau, de l’acta de la reunió anterior.
- Aprovació, si escau, de la justificació de despeses del curs 23-24.
- Aprovació, si escau, de la comunicació de serveis escolars, activitats complementàries i activitats extraescolars.
- Presentació del quadre pedagògic curs 24-25.
- Estat de la matrícula a l’escola.
- Resultats acadèmics. Curs 24-25.
- Formacions docents. Curs 24-25.
- Breu descripció de les obres i millores realitzades durant l’estiu.
- Aprovació, si escau, de la nova normativa de mòbils a l’escola.
- Aprovació, si escau, de la nova normativa de Primària
- Aprovació de les convivències del curs 24-25.
- Torn obert d’intervencions.
|
|
|
Segueix-nos a les xarxes!
|
Carrer Almeria, 57 CP 08014 Barcelona
|
|
|
|