Si no pots veure correctament aquesta newsletter fes clic aquí
|
|
|
30 de setembre de 2024 | POP 04
|
|
|
El passat dilluns 23 de setembre, l’alumnat d’infantil i de primària de l’Escola Proa vam celebrar la festa major de la Mercè. Tot i la pluja, que ens va obligar a traslladar la celebració al poliesportiu de l’escola, vam gaudir d’un dia ple de tradicions i de diversió.
Vam ballar diferents danses tradicionals catalanes, que havíem preparat durant les classes de música, vam fer ballar els gegants de l’escola, Tim i Tam, juntament amb els capgrossos.
Com cada any, aquesta és una festa participativa, on es gaudeix de la música i de la dansa, tot connectant amb les nostres tradicions.
|
|
|
Proves de competències Bàsiques 2025
|
|
|
Ja s’han publicat les dates de les proves de competències bàsiques per al curs 24-25. Les dates són les següents:
|
|
|
- CCBB 6è primària: 7, 8 i 9 d’abril del 2025
- CCBB 4t d’ESO: 10 i 11 d’abril del 2025
|
Gestió de les estones de pati. Primària
|
|
|
El passat dijous 26 de setembre, els i les representants de cada classe de Primària es van reunir amb la coordinació de primària per parlar sobre com es poden organitzar per fer un bon ús del material del pati. Entre tots i totes han elaborat una sèrie de normes per autogestionar el material abans, durant i després del seu ús. Estem convençuts que tot funcionarà molt bé.
Amb aquesta mena d’iniciatives són importants perquè promouen la participació activa de l’alumnat en la presa de decisions dins l’escola, fomentant així el seu sentit de la responsabilitat i el compromís col·lectiu. Implicar els nens i les nenes en la creació de normes els ajuda a sentir-se part del procés, a entendre millor les regles i a ser més conscients de la importància del respecte i del bon ús dels recursos comuns. A més, aquestes experiències afavoreixen habilitats com la comunicació, la resolució de conflictes i el treball en equip.
|
|
|
Votació celebració Sant Jordi a Proa
|
Benvolguts i benvolgudes,
Enguany la festa de Sant Jordi coincideix amb el segon dia de classe després de retornar de les vacances de Setmana Santa.
Segons marca el protocol, celebrem la festa de Sant Jordi a Proa el dissabte anterior al 23 d’abril; així doncs, i segons el calendari, el dissabte corresponent seria el dissabte 5 d’abril. Amb tot, des de l’escola no tenim clara la conveniència d’aquesta data, per això us proposem que entre tots i totes decidim el dia per celebrar la nostra festa.
A tal efecte, proposem dues opcions de dates. Per a cada data exposem alguns dels avantatges i els inconvenients que hem detectat per a cada una d’elles.
|
- Opció 1: dissabte 5 d’abril.
- Avantatges:
- Celebrem la festa abans del 23 d’abril, tal com diu la tradició;
- Creiem que les roses seran més barates.
- Inconvenients:
- Coincideix en època d’avaluacions (reunions, butlletins, etc.);
- Coincideix amb altres esdeveniments importants (Cel Bru);
- Considerem que la data queda massa allunyada del dia 23 d’abril i el fet que hi hagi les vacances pel mig, fa encara més sensació de llunyania;
- Tenim menys temps per presentar textos literaris (el jurat s’hauria de reunir el dia 17 de març).
- Opció 2: dissabte 26 d’abril.
- Avantatges:
- Tindríem més temps per organitzar els esdeveniments;
- Retornem amb més energia després de les vacances;
- Fa més la sensació de Sant Jordi;
- S’hauran presentat i editat les novetats literàries.
- Inconvenients:
- Moltes coses hauran d’estar preparades abans de marxar de vacances (reunió del jurat literari);
- Celebrarem la festa després del 23 d’abril i algunes famílies ja hauran comprat les roses i els llibres;
- Tenim poc temps després de les vacances per organitzar la festa.
|
Podeu votar l’opció que trobeu més encertada a través del següent formulari. Disposeu fins a l’1 d’octubre per votar
Moltes gràcies per la vostra participació.
|
|
|
ITA Assessorament educatiu
|
Des de l’escola compartim amb vosaltres un servei d’assessorament educatiu (SAE) adreçat als i a les professionals de l’educació sobre salut mental adolescent.
El SAE, té com a objectiu atendre i donar resposta directa a les necessitats concretes que el professorat es pugui trobar a l’aula. A través d’una bústia
de correu electrònic els professionals especialistes d’Ita Salut Mental, es comprometen a assessorar de manera gratuïta i en un termini màxim de 72 hores al professorat en els següents aspectes:
|
- Atenció en dificultats acadèmiques relacionades amb algun trastorn de l’aprenentatge (TDAH, TEA, Dislèxia, Discalcúlia, Altes Capacitats o necessitats educatives especials).
- Atenció en les diferents problemàtiques en Salut mental d’infants i/o adolescents (Trastorns de la conducta alimentària i obesitat, Trastorns de Conducta, addiccions, psiquiatria general).
|
Per poder fer servir aquest servei, cal que, prèviament, us poseu en contacte amb el Departament de Psicologia de l’escola Proa que us facilitarà l’adreça de correu electrònic.
|
|
|
Llançament de la nova imatge corporativa
|
El proper dia 1 d’octubre, l’Escola Proa farà pública la seva nova imatge corporativa. El llançament del nou logo anirà acompanyat de diverses accions per donar-ne visibilitat.
|
- Des del 25 de setembre, hem creat expectatives amb stories interactives a Instagram i hem afegit un compte enrere a IG.
- El dia 1, enviarem un correu a les famílies i treballadors amb el nou logo i el seu significat, a més de fer publicacions a les xarxes socials.
- També animarem la comunitat a fer-se fotos amb el nou logo i regalarem un clauer a tot l’alumnat amb la nova imatge de Proa.
- El dia 1 d’octubre, es canviaran tots els logotips que fem servir a l’escola i incorporarem el nou logo. A tal efecte, el Quim Coca programarà el correu perquè des del dia 1 d’octubre tots els nostres mails incorporin el nou logo. Si algú vol afegir una signatura personal (amb el seu nom) pot fer servir el següent tutorial.
- Recordeu que els nous documents interns i externs hauran d’incorporar les consignes que es troben recollides en el següent llibre d’estil.
|
|
|
L’escola s’uneix al programa Lecxit
|
Des de l’Escola Proa ens hem inscrit com a centre col·laborador del programa Lecxit, una iniciativa de la Fundació Bofill que busca millorar la comprensió lectora entre l’alumnat de primària per garantir l’èxit educatiu. De moment, ens hem inscrit com a Espai Lecxit amb la voluntat d’oferir un servei a l’alumnat de l’escola que ho necessiti i a les famílies del nostre barri.
A través d’una xarxa de voluntaris i voluntàries, el programa Lecxit promou el gust per la lectura amb sessions setmanals on es connecten infants de primària amb persones voluntàries que els acompanyen en el procés lector. Aquesta pot ser una bona oportunitat perquè l’alumnat de l’escola pugui oferir un servei a la comunitat un cop han finalitzat les classes.
La participació de l’escola en aquest programa intenta afavorir la nostra implicació amb la comunitat i el nostre entorn i contribuir a l’èxit escolar i social de l’alumnat.
|
|
|
Els passats 19 i 26 de setembre s’han dut a terme les reunions de coordinadors de centre i de responsables de Batxillerat respectivament a la seu de la Fundació Trams.
Enguany hi ha la incorporació de dos nous centres: Creixen Povill (Olesa de Montserrat) i Creixen Terrassa. Amb aquestes noves incorporacions, la Fundació TRAMS compta ara amb 25 centres adscrits.
Durant la reunió de coordinadors es va presentar la visió estratègica per aquest curs amb els següents punts clau:
|
- Continuació de les visites pedagògiques, una per trimestre, entre centres per fomentar el coneixement mutu i l’intercanvi de bones pràctiques.
- Ajudar per incidir en les aules amb especial atenció a l‘acollida de nouvinguts i la implementació de la intel·ligència artificial (IA) a l’aula. Es continuaran oferint workshops en aquesta línia.
- Continuar oferint projectes intercentres per enriquir l’aprenentatge dels alumnes. A l’escola participem des d’I4 a I-M’endevines, 2n de primària al Contesnet, 4t de primària al projecte de Correu-CM. També des del Departament d’anglès d’infantil i primària es participa en el projecte Guess the animal a I5 i a les videotrobades en anglès a Cicle Inicial.
- Posada en marxa el Projecte Viu + de l’Hospital Clínic en el qual Trams participa. El projecte Viu + està dissenyat per fomentar hàbits saludables i sostenibles a les escoles. Ja s’ha presentat a les AFAS, les escoles i als menjadors escolars. L’objectiu és involucrar les famílies en el procés educatiu, promoure estils de vida saludables i millorar la qualitat de l’entorn escolar.
|
Enguany Tr@ms està en converses per adquirir la llicència Premium de la plataforma Edpuzzle per als centres de la fundació. Aquesta plataforma permet crear un recopilatori de vídeos en un entorn segur i que controla el temps de visualització. El professorat pot inserir preguntes dins del vídeo que l’alumnat ha de respondre.
A la reunió de responsables de Batxillerat es va confirmar la data de la Mostra de Treballs de Recerca pel dia 5 de març del 2025 al campus de la UAB com en els darrers anys. Aquest curs cada centre podrà presentar un treball de cada modalitat que s’exposarà aquell dia. L’alumnat de 1r de batxillerat que assisteix podrà fer les preguntes que prèviament hauran preparat des de les matèries de modalitat a través d’un portaveu.
També es va debatre sobre com podria ser el nou model de les PAU que de moment és una incògnita. A partir d’octubre hi ha previstes les reunions pels professors de cada matèria i s’espera que puguin tenir accés a algun model d’exemple.
|
|
|
La notícia de la setmana. El conflicte àrab-israelià
|
Aprofitant que el passat divendres 27 de setembre es va convocar una vaga general per Palestina, des de l’escola Proa proposem que la notícia que treballarem aquest mes d’octubre serà el conflicte àrab-israelià. Amb aquesta iniciativa pretenem treballar l’actualitat a les aules, adaptant el contingut a l’edat i la maduresa de l’alumnat i pretenem treballar el sentit crític entre els i les estudiants. Des del curs passat, un cop al mes ens comprometem a treballar una notícia d’actualitat des d’una àrea. Per al mes d’octubre, l’àrea que treballarà la notícia d’actualitat serà l’àrea de Socials.
Des de l’escola considerem que ens hem de mostrar sensibles a la conjuntura que es viu actualment al Pròxim Orient i a la greu situació humanitària que s’està vivint a la zona, amb unes conseqüències imprevisibles per a la pau mundial a mig termini. Podeu accedir als enllaços a la revista Júnior Report i a l’espai InfoK per obtenir recursos i diverses fonts d’informació que han estat seleccionades per treballar aquest conflicet amb l’alumnat a la classe.
|
|
|
Convivències 1r de batxillerat
|
Els passats dies 25, 26 i 27 de setembre, l’alumnat de 1r de batxillerat va anar de les convivències inicials de curs a la casa de colònies de Coma-ruga, en una estada que enguany ha estat de dues nits. Aquests dies de convivència han permès aprofundir en la cohesió de grup i han permès enfortir els vincles entre els companys i les companyes.
Durant les convivències, es van dur a terme activitats amb un enfocament lúdic i educatiu que pretenen promoure la col·laboració i el treball en grup. Algunes de les activitats estaven dissenyades per treballar la comunicació i la confiança mútua, mentre que d’altres es van centrar a conèixer l’entorn natural. L’objectiu principal va ser promoure un bon clima de convivència.
Des de l’escola estem convençuts que els lligams i els vincles que s’han donat aquests dies facilitaran un bon clima escolar i un bon inici d’etapa i de curs.
|
|
|
Convivències 1r d’ESO a Prades
|
Els dies 2, 3 i 4 d’octubre, l’alumnat de 1r d’ESO de l’Escola Proa marxarà de convivències a Prades, junt amb les seves tutores.
Aquesta activitat pretén promoure la integració de l’alumnat que s’incorpora a l’escola aquest curs, i pretén ser una activitat de benvinguda per a tots els nois i noies que inicien l’etapa de l’ESO a Proa, millorant d’aquesta manera la cohesió de grup.
Al llarg d’aquests dies, es faran activitats com la visita al monestir de Poblet, gimcanes per descobrir Prades, paintball, circuits amb tirolines, tir amb arc, i una nit de discoteca. Els objectius de les convivències són fomentar l’autonomia de l’alumnat, el respecte per l’entorn i la col·laboració entre companys i companyes.
L’alumnat de 1r d’ESO ha estat preparant la sortida durant les sessions de projectes amb l’ajuda de les tutores, elaborant com a producte final del projecte, la seva pròpia guia per aprofitar al màxim aquesta experiència enriquidora.
Estem convençuts que aquestes seran unes colònies inoblidables i màgiques per a tots i totes!
|
|
|
El passat dimecres 25 de setembre es va celebrar el primer Consell Escolar amb els següents acords:
|
- La participació en el Consell va ser del 55,6% dels components.
- S’aprova l’acta anterior.
- S’informa que el sector famílies i el sector docents tenen una persona representant menys en el Consell.
- S’aprova la comunicació de serveis escolars, activitats complementàries i activitats extraescolars.
- Es presenta el quadre pedagògic curs 24-25. Es comuniquen les altes i baixes del quadre pedagògic.
- Estat de la matrícula a l’escola. Aquest any hi ha 905 alumnes. Hi ha un excés d’alumnat a les aules d’infantil, primària i ESO. S’han recuperat les inscripcions a batxillerat i a 1r tenim 97 alumnes, en la tònica de cursos anteriors.
- Resultats acadèmics. Curs 23-24. Es presenten els resultats de les CCBB i de les proves diagnòstiques.
- Formacions docents. Curs 24-25. Es presenten les formacions programades per al curs present (formació en IA i en conductes disruptives).
- Breu descripció de les obres i millores realitzades durant l’estiu.
- Aprovació de la nova normativa de mòbils a l’escola. Es decideix que es farà un comunicat a totes les famílies amb la nova normativa.
- Aprovació de les convivències del curs 24-25. El curs actual es parlarà en Consell Escolar sobre les convivències.
- Torn obert d’intervencions. Algunes famílies es queixen del material que es demana per part de l’escola i de les cues que han hagut de fer per recollir el material pels xecs escolars.
|
|
|
Segueix-nos a les xarxes!
|
Carrer Almeria, 57 CP 08014 Barcelona
|
|
|
|