PROVES CANGUR

Un any més, els nens i les nenes de 5è i 6è hem participat amb molta energia a les proves Cangur: un joc concurs d’enigmes matemàtics, que organitza la “Societat Catalana de Matemàtiques”.

  

L’objectiu del concurs és el de difondre la cultura matemàtica i engrescar i motivar els nens i les nenes envers la ciència.

 

   

   

 

El Josep Maria i la Victòria han passat per les classes a agrair l’esforç de tots plegats i felicitar a tots els participants, especialment a aquells que han destacat dins del seu grup classe i /o han quedat classificats entre el 5% millor de totes les escoles participants de Catalunya.

5èA: Pau G, Oriol R, Andreu L, Arnau P i Laia C

5èB: Joel C, Xènia C

6èA: Jan G, Ingrid G

 

6èB: Héctor D, Ferran A, Xènia J

 

 

 

 

 

 

 

Save


QUE DIVERTIT ÉS FER UNA PROGRAMA DE RÀDIO! Alumnes de 5è

 

Durant sis  sessions, hem creat un petit programa de ràdio que després, a l’última sessió, hem representat. Amb aquesta proposta en hem expressat mitjançant la llengua castellana, de forma clara, fluïda i entenedora. La manera de treballar ha estat en grups  cooperatius. Hem hagut de planejar, organitzar i estructurar el nostre programa radiofònic, posant-nos d’acord. Afegir efectes de so, micròfons,…, ha donat autenticitat al resultat final.

Ens hem avaluat els uns als altres després de l’exposició i, també, ens hem autoavaluat amb els criteris que havíem decidit entre tots.

 

 


BICICLETADA A 5è

El passat dimarts 4 d’abril els alumnes de 5è vam anar al Parc infantil de trànsit situat a la part de darrera del castell de Montjuïc.

Teníem com a objectius treballar i entendre el respecte entre els diferents usuaris de la via pública (vianants i conductors de bicicletes) i adquirir habilitats i destreses per a una futura incorporació a la circulació en l’entorn urbà.

Semàfor, pas de vianants, senyals de prohibició, stop,… Quin munt de senyals hem de conèixer i respectar!

Fer aquesta feina muntats en una bicicleta és una activitat divertida i cansada!!!


MOMENTS DE LECTURA PER CELEBRAR EL DIA DEL LLIBRE

Avui tots els prínceps i princeses de Primària, acompanyats per tots els dracs dels contes…

hem sortit al pati a fer una estona de lectura.

Ha estat molt interessant de veure que el pati pot estar completament ple i en canvi, hi regna la tranquil·litat.

Hem pogut llegir sols, amb els companys, amb els mestres…

Ens ha agradat molt gaudir d’aquest moment per compartir els nostres llibres!


EL PROJECTE DE LA NOSTRA ESCOLA

Avui us volem explicar la setmana que hem dedicat la Primària al projecte de la nostra escola.

A les classes, els alumnes han estat treballant amb els seus mestres la història de l’escola, des dels seus orígens fins a l’actualitat.

 

Una de les activitats que s’han fet a les classes ha estat la de pensar, en treball cooperatiu, allò que ens agradaria saber de la nostra escola: per què es va fundar, quants mestres hi havia, si hi havia classes de nens i nenes separades, etc.

 

Els nens i les nenes es van plantejar un munt de preguntes. Vam convidar dilluns i dimarts alguns dels mestres fundadors de l’escola perquè ens expliquessin les seves vivències.

Ens van fer unes xerrades molt interessants i emotives!

 

Moltes gràcies Margarida Tiell, Montse Mansanet, Montse Garcia i Sergi Garcia per la vostra ajuda!

 

Hem descobert un munt de coses sobre la nostra escola!

Aquí us deixem una petita mostra:

La resta de la setmana vam organitzar la canalla en grups de 12 o 13 alumnes, barrejant nens des de 1r fins a 6è de Primària.

Cada grup tenia un nom i un carnet o hi havia organitzades les tasques a realitzar des de dimecres fins a divendres. Cada grup podia anar seguint l’ordre de les activitats del seu carnet i anar experimentant totes les propostes.

 

Dimecres va ser el dia de l’auca:

Durant tot el matí cada grup es va encarregar de fer un collage cooperatiu de dues vinyetes que representaven part de la història de l’escola.

   

   

Dijous i divendres vam fer 6 tallers diferents:

  1. Scrapbook: cada alumne ha tingut la possibilitat de decorar una llibreta utilitzant tots els logotips de l’escola des del 1966, seguint la tècnica del Scrapbook.

   

2. Dos tallers de jocs tradicionals al pati: hem ensenyat a la canalla alguns jocs que es feien amb els nens i les nenes ja als anys 70 i 80 (curses de sacs, estirar la corda, el joc del mocador i curses d’emplenar recipients amb aigua).

Tots els jocs s’han realitzat ajudant-nos els uns al altres.

3. La coreografia de la cançó del 50è aniversari de l’escola: ara que tenim la cançó de la nostra escola, hem après una dansa per a poder ballar-la plegats.

4. Qui és qui de mestres: hem posat a prova els nostres alumnes i els hem proposat jugar a descriure els mestres de la Primària i endevinar qui és qui.

5.  Gimcana d’imatges: coneixes bé la teva escola? Hem plantejat un enigma de percepció visual als nens i nenes. Per equips han hagut d’endevinar de quina part de l’escola forma part una petita imatge, fer-ne una fotografia i presentar la prova al punt de trobada on rebien el següent enigma.

Com ja us deveu imaginar, ens ho hem passat pipa!!!

El recull de les nostres activitats l’exposarem per St.Jordi.

Us animem a que vingueu el dissabte 22 a passejar per la Primària.

Segur que us agradarà molt!

 


PROJECTE CELEBREM EL 50è ANIVERSARI DE L’ESCOLA PROA

  

Aquest trimestre a Educació Visual i Plàstica hem realitzat un projecte molt engrescador per decorar unes maquetes dels números 50. Ha estat una forma divertida de poder participar i celebrar el 50è aniversari de la nostra escola.

 

Ha estat un projecte llarg, el qual l’hem dividit en diferents parts:

    

 

  • Hem iniciat el projecte amb una activitat individual. Cada alumne ha pensat i ha dibuixat quatre maneres per decorar el número 50: alguns l’han decorat com si els números anessin a una festa, altres els han convertit en espelmes, alumnes o vaixells ….Altra vegada els nens i nenes ens donen una lliçó d’originalitat.

    

  • D’aquests quatre n’han escollit un, el que més ha agradat o aquell que han trobat més original…. Aquest l’han dibuixat en gran, pensant el material que necessitaran i han preparat una mini exposició per explicar als seus companys de grup cooperatiu.

      

    

 

  • A partir d’aquest moment les activitats s’han realitzat en grups cooperatius. Ens hem agrupat i ens hem distribuït per tota la classe. Cada membre del grup ha presentat el seu projecte, explicant la idea que ha tingut, la relació amb l’escola o amb la celebració del seu aniversari, el material que utilitzarà….Un cop presentats tots els dibuixos, el grup n’ha escollit un.

 

        

     

 

  • Quan ja han triat quin faran, s’han repartit les maquetes i s’han posat a reproduir-les. Han pogut utilitzar qualsevol material que han imaginat.

 

     

     

 

Ha estat una gran experiència veure com tots els alumnes de tota la primària han treballat un mateix projecte. Tots han estat molt motivats i hi han treballat amb

gran esforç.

 

    

 

Els resultats han estat  fantàstics!!! No us podeu perdre l’exposició de 50’s que es farà a l’escola el dia de Sant Jordi!

                    

 

 

 

Save

Save

Save


SORTIDA A TARRACO, 5è DE PRIMÀRIA

El dia  28 de febrer vàrem fer una sortida per conèixer les restes d’una antiga ciutat romana.

Després d’haver desembarcat a Empúries, el general Escipió va topar amb un poble indígena iber, els cossetans, que tenien el seu centre a la ciutat de Cosse o Cesse, actual Tarragona. A partir d’aquest moment es va convertir en la capital de la Hispania Citerior.

Encara es conserven moltes restes d’aquest moment d’esplendor que hem pogut visitar: les muralles, l’amfiteatre, el circ el fòrum,…

Una passejada per aquests espais ens han fet viure de prop la història i imaginar-nos, tots asseguts a les graderies, que érem públic d’una lluita de gladiadors.


DIA DE LA PAU

Ahir dilluns 30 de gener vam celebrar el dia de la pau a l’escola.

       

Com cada any, ho hem treballat amb els nostres alumnes a les classes.

        

Al matí ens vam trobar tota l’escola al pati i vam gravar un mannequin challenge on vam representar situacions relacionades amb el tema de la pau.

No us podeu imaginar com de divertit va ser!

Al següent enllaç podeu veure la nostra proesa:

 

Per arrodonir l’acte, els companys de 2n d’ESO ens van interpretar “Down by the riverside” i els companys de Batxillerat ens van llegir el poema “Refugiats” de Quim Ponsa.

        

Aquí us deixem un petit fragment del poema:

 

Faré un crit

que esborri les mil llàgrimes glaçades

que pengen ara alades de les pestanyes.

Un crit mut, engolit pel propi instant

on la ràbia m’omple la gola fins l’esglai.

Un crit seré, que m’esquinci l’ànima

quan la imatge em retorni els ulls

de l’infant que mira poruc a la mare

preguntant-li tant sols per què?


LES NOSTRES OBRES DE NADAL REGAL DELS ALUMNES DE 5è ALS FILLOLS DE P-3

 

El teatre és una activitat que ens ajuda a relacionar-nos d’una manera diferent. Regalar als nostres fillols unes petites obres de Nadal ha estat una experiència molt gratificant. Veure les seves cares plenes d’il·lusió mentre anaven descobrint en diferents personatges els seus padrins ens ha fet gaudir de valent. Vam presentar tres obres: “La fleca de Betlem”, “Pastors i pastores” i “Els reis d’Orient”.

A més, tot el procés ens ha servit per a fomentar el treball en equip, exercitar la memòria, treballar la capacitat de parlar i dominar l’espai.

LA FLECA DE NADAL

 

PASTORS I PASTORES

ELS REIS D’ORIENT

 


PROBLEMA DELS NUGGETS (estratègies de càlcul i numeració a 5è)

 

En un conegut restaurant de menjar ràpid es ven el pollastre fregit en capses:

  • petites (contenen 6 peces de pollastre)
  • mitjanes (en contenen 9)
  • grans (en contenen 20)

 

  1. Com faries per comprar exactament 21 peces de pollastre?
  2. Explica per què no pots comprar exactament 19 peces.
  3. Quines quantitats de peces es poden comprar?

 

A partir d’aquest enunciat, organitzats en grups i amb una taula del 0 al 100 vam haver de descobrir totes les possibles combinacions i les estratègies per trobar-les.

Primer vam pintar tots els múltiples de 6, 9 i 20. Després vam anar avançant en combinacions i els seus múltiples. Ex.: 15 = 9+6, per, tant també és possible fer 30 = 2 x 9 + 6.

Si pots fer un número, pots fer tots els que trobes a la seva casella dues files més avall (+20).

A partir del 43 pots fer tots els números del quadre.

Ha estat una activitat molt divertida i àgil en la que hem gaudit practicant càlcul i trobant diferents estratègies.