Fa uns dies va venir la Covid-19 a visitar-nos a classe, però no us preocupeu! No venia a fer-nos cap mal, només a escoltar-nos.
Li vam poder anar explicant com ens havia canviat el nostre dia a dia des de que s’ha instal·lat a la nostra vida. També li vam explicar com ens feien sentir aquests canvis… no tot era tan gris com semblava! Hi ha qui sent alegria perquè ara pot estar més amb la família. I finalment li vam deixar clar quins són els nostres superpoders per fer front al malestar que ens pugui generar!
Amb la quantitat de superpoders que van sortir…Segur que el virus, poc a poc, anirà perdent força!
Aquest curs hem implementat el projecte “INNOVAMAT” a les aules de primària. Aquesta proposta transforma l’aula i les relacions que es donen en ella per emocionar, estimular i motivar l’alumnat en l’aprenentatge matemàtic.
Els materials posen l’alumne en el centre del seu propi procés d’ensenyament-aprenentatge i permet desenvolupar l’autonomia i el pensament crític.
InnovaMat proposa unes matemàtiques contextualitzades, activitats variades que parteixen de material manipulable molt divers (targetes numèriques, targetes il·lustrades, coves de comptatge, collarets de comptatge, tangrams, monedes i bitllets, pissarres màgiques…) i applets, tècniques i estratègies que faciliten l’avaluació i la gestió de l’aula del segle XXI, la personalització de l’aprenentatge, l’aprenentatge cooperatiu i la gamificació.
QUAN FEM MATEMÀTIQUES ENS HO PASSEM MOLT BÉ!!!!
ELS FANALETS I ELS DIABLES HAN FET GRAFISME AQUEST MATÍ!!
AQUEST CURS FARAN EL PAS DE LA LLETRA DE PAL A LA LLETRA LLIGADA. POC A POC ANIRAN APRENENT A FER TOTES LES LLETRES EN LLETRA LLIGADA!!
PER PODER-HO FER BEN FET, CAL QUE FACIN MOLTES ACTIVITATS DE GRAFISME PER DOMINAR BÉ EL TRAÇ.
AVUI HEM FET UNS RACONS DE GRAFISME I TRAÇ PER AGAFAR FORÇA ALS DITS I PRACTICAR ELS DIFERENTS MOVIMENTS PER COMENÇAR A ESCRIURE AMB LLETRA LLIGADA. AVUI HAN COMENÇAT FENT PONTS!!!
A L’AULA TENIEN DIFERENTS RACONS PER PODER PRACTICAR :
- LA TAULA PLENA DE FARINA
- UNES CAPSES AMB SAL
- LA TAULA DE LLUM AMB PA RATLLAT
- UN PAPER GRAN D’EMBALAR
- PISSARRETES
ANAVEN PASSANT D’UN A L’ALTRE PER PODER TRAÇAR AQUESTA GRAFISME EN DIFERENTS MATERIALS I ESPAIS.
CADA SETMANA FARAN AQUESTS RACONS PER AGAFAR AGILITAT EN EL TRAÇ I POC A POC INTRODUIR LES GRAFIES DE LA LLETRA LLIGADA.
Com sabeu, cada any l’escola participa en l’activitat del Dansa Ara per promoure la música i el ball amb altres escoles, organitzat per l’ajuntament de Barcelona.
Aquest any, degut a la situació, s’ha hagut d’ajornar de forma presencial però han trobat una alternativa de poder fer-ho virtualment i ens hi hem apuntat com Escola.
AQUÍ TENIU EL BALL DE 2N A I DE 2N B!!!! HO VAN FER MOLT BÉ I VA SER MOLT DIVERTIT!!
La setmana passada vam fer les obres de teatre que havíem estat preparant durant unes setmanes. Eren unes obres inventades pels nens i nenes, en grups cooperatius i en castellà.
Primer vam pensar de què aniria, vam escriure la història i després vam pensar els diàlegs.Durant unes sessions vam acabar de pensar i escriure l’obra . Un cop feta, vam assajar-la sense i amb els complements de cada personatge. Tot ho vam fer en castellà per practicar la parla i l’escriptura d’aquesta llengua.
Mireu-ne el resultat!!!
La setmana passada vam tenir la gran oportunitat d’anar a visitar la Sagrada Família.
Vam aprofitar aquesta visita per iniciar el projecte de Barcelona i d’Antoni Gaudí. Amb aquest projecte volem saber coses de la ciutat on vivim: on està situada, els seus límits, els seus barris, la història de la ciutat, els edificis més emblemàtics i sobretot l’obra d’ Antoni Gaudí .
La visita va ser molt interessant. A través d’uns jocs vam anar descobrint les característiques, formes i curiositats de la gran obra de Gaudí.
Vam fer una ruta per l’exterior on vam descobrir la façana principal, la façana del Naixement, l’ única que va construir Gaudí. Vam localitzar totes les figures del pessebre i elements de la natura.
La façana posterior,la façana de la Passió, representa la mort de Jesús . La pedra es veu d’un altre color perquè és una de les parts més noves i el seu arquitecte va ser Subirachs.
Però el que més ens va fascinar va el seu interior. Els colors dels grans vitralls i les columnes en forma de grans arbres ens van traslladar a un bosc màgic.
Vam aprendre moltes coses i ens van felicitar molt pel gran interès i entusiasme que van mostrar i per les coses que sabíem!!
Ara seguirem treballant i descobrint racons de Barcelona i de les obres de Gaudí!
Us deixem els enllaços per a què pugueu gaudir de la festa que vam fer el divendres de Carnaval.
Esperem que gaudiu!!!
1r
2n
3r
4t
5è
6è