Escola Proa participa en el projecte Escoles més Sostenibles

Un any més, l’escola Proa ha renovat amb el projecte municipal “Escoles més Sostenibles”. Aquesta iniciativa està transformant el nostre centre en diversos aspectes clau, fomentant una cultura de sostenibilitat entre tots els membres de la comunitat escolar. Algunes de les iniciatives que es duen a terme a l’escola i que s’engloben dins d’Escoles més Sostenibles són els següents:

• Menjadors escolars més sans i sostenibles. És un dels pilars del projecte. Els menús del menjador s’han dissenyat per incloure aliments més saludables, de proximitat i de productors socialment responsables, promovent així una alimentació responsable i reduint l’impacte ambiental. A més, s’estan implementant pràctiques per minimitzar els residus, com l’ús de materials reutilitzables i la reducció del malbaratament alimentari.
  • Ecodelegats i ecodelegades. Hem creat un grup d’alumnes ecodelegats i ecodelegades, responsables de promoure i liderar iniciatives ecologistes dins de l’escola. Aquest alumnat reb formació específica i participen activament en la planificació i execució de projectes sostenibles. La seva tasca inclou sensibilitzar els seus companys i companyes i ajudar a organitzar activitats per fomentar pràctiques respectuoses amb el medi ambient.
  • Mesures per estalviar aigua Per contribuir a la conservació dels recursos hídrics, s’han adoptat diverses mesures per estalviar aigua a l’escola. Això inclou la instal·lació de dispositius de reducció de flux a les aixetes i vàters, reutilització de l’aigua sobrant de l’espai del migdia per a regar les plantes de l’escola, així com la implementació de programes de sensibilització per a alumnes i personal sobre la importància de l’ús responsable de l’aigua.
  • Promoció del reciclatge. Per promoure el reciclatge, s’han dissenyat activitats educatives que inclouen tallers i campanyes de conscienciació. S’han instal·lat punts de reciclatge a les classes, i l’alumnat participa activament en la separació i gestió dels residus. A més, es realitzen jornades de recollida selectiva i projectes de reutilització de materials.

Espai de Biodiversitat. Un altre aspecte destacat del nostre compromís amb la sostenibilitat és el disseny d’un espai de biodiversitat en l’espai d’hort de l’escola. El disseny de l’espai s’ha realitzat amb la participació de l’alumnat de primària i d’ESO. Aquest espai inclou una varietat de plantes autòctones i zones de cultiu, on l’alumnat pot observar la biodiversitat de l’espai i prendre consciència sobre la importància de la conservació dels ecosistemes. Aquest espai també serveix com a aula a l’aire lliure, oferint una oportunitat única perquè l’alumnat d’infantil aprengui de manera vivencial en connexió amb la natura.

Escola Proa participa en el projecte Escoles més Sostenibles

Altres articles destacats