Batxillerat

L’etapa de Batxillerat a l’escola Proa és concertat. En aquesta etapa preparem l’alumnat des d’un vessant intel·lectual i humà, ajudant-los a adquirir els coneixements i les habilitats necessàries per al desenvolupament de les competències que seran essencials per a estudis posteriors.

En acabar el Batxillerat, els i les estudiants podran optar per continuar els seus estudis posteriors fent cicles formatius de grau superior o bé un grau universitari. A l’escola Proa, el 85% dels estudiants de batxillerat s’inclinen per cursar un grau universitari. Del total d’alumnes que es presenten a la selectivitat, el 100% les aprova.

El Batxillerat es divideix en una part comuna, amb assignatures compartides amb totes les modalitats, i una part optativa, que inclou les assignatures específiques de cada modalitat. Així mateix, incorpora l’elaboració d’un treball d’investigació i recerca de temàtica lliure.

Orientació acadèmica

L’etapa de batxillerat disposa d’una psicopedagoga que ofereix atenció personalitzada a l’alumnat durant la seva escolarització. L’orientació inclou aspectes acadèmics, educació emocional i d’orientació professional. Aquesta orientació es complementa amb el treball que es realitza des de la tutoria. L’objectiu principal és preparar l’alumnat per a l’entrada en estudis superiors, assegurant així una transició eficaç cap a les següents etapes acadèmiques.

Batxillerat Científic-Tecnològic

El batxillerat científic i tecnològic de l’Escola Proa proporciona les eines i els aprenentatges propis per cursar les assignatures científiques i tecnològiques troncals d’aquesta modalitat com ara la biologia, la física, la química o les matemàtiques. Així mateix, el nostre programa educatiu inclou matèries optatives com la biomedicina, la robòtica o l’ampliació de matemàtiques, que permeten desenvolupar les competències científiques i les habilitats crítiques que prepararan sòlidament l’alumnat per a estudis superiors en camps com la medicina o les enginyeries.

Batxillerat Social-Humanístic

El Batxillerat social i humanístic de l’Escola Proa proporciona una base completa en assignatures com història, literatura, economia o geografia. Aquest itinerari permet l’estudi de llengües estrangeres com l’anglès, el francès o l’alemany, proporcionant un enriquiment cultural que esdevindrà necessari per a estudis superiors en ciències socials, dret, humanitats o empresarials. Des de l’escola fomentem el pensament crític i l’anàlisi cultural.

El Batxillerat artístic

El Batxillerat artístic de l’Escola Proa ofereix una formació centrada en el desenvolupament creatiu de l’alumnat, amb assignatures com el dibuix artístic, el disseny o la cultura audiovisual. A més, aquesta modalitat incorpora la tecnologia amb eines digitals per a la creació multimèdia, preparant l’alumnat per a carreres artístiques o de disseny gràfic.

Batxillerat Dual

El Diploma Dual és un programa oficial que permet a l’alumnat obtenir dues titulacions simultànies: el batxillerat català i l’American High School Diploma, cursant aquest últim en modalitat en línia. El programa té tres objectius principals: immersió lingüística en anglès, immersió tecnològica a través d’aprenentatge digital i immersió personal, fomentant l’autonomia, la responsabilitat i la maduresa de l’estudiant, preparant-los per afrontar reptes futurs en entorns multiculturals.

L’anglès a batxillerat

A l’escola Proa treballem les habilitats de comprensió, expressió oral i escrita de la llengua anglesa en grups reduïts i per nivells. Per això comptem amb materials i dinàmiques diverses i amb la participació d’una auxiliar de conversa nadiua. L’objectiu és assolir un alt nivell de competència lingüística que permeti a l’alumnat comunicar-se amb fluïdesa en anglès i preparar-se per als reptes globals.