Instal·lacions

L’Escola Proa crea un ambient d’aprenentatge estimulant i diversificat, on cada instal·lació està dissenyada per fomentar el desenvolupament acadèmic, social i creatiu de l’alumnat. L’entorn acull activitats que promouen la curiositat i l’exploració, integrant la innovació tecnològica amb mètodes d’ensenyament estimulants i diversos. Els espais estan pensats per afavorir la interacció social, el treball en equip i el creixement personal, proporcionant un lloc on els i les estudiants puguin desenvolupar les seves habilitats a través de l’experimentació pràctica, la creativitat artística i l’activitat física.

Mediateca de l’Escola Proa

La Mediateca de l’Escola Proa, situada a l’edifici de secundària, és un espai ampli dedicat a fomentar la lectura entre l’alumnat i les seves famílies. Organitza activitats variades com l’hora del conte per a infantil i concursos de lectura per a primària i secundària, iniciatives que ajuden a millorar la comprensió lectora i fomenten el gust per la lectura. També ofereix préstec de llibres, revistes i recursos audiovisuals en diverses llengües, tant a famílies, com a l’alumnat i al personal treballador. La Mediateca promou concursos fotogràfics que involucren tota la comunitat educativa. Hi podreu trobar espais per a infants, zones de treball en grup i àrees de consulta.

El poliesportiu de l’Escola Proa

Disposem d’un poliesportiu on desenvolupem l’activitat física de primària, ESO i Batxillerat. També l’utilitzem per a la celebració d’esdeveniments escolars. L’educació física comença a infantil amb la psicomotricitat i la natació, i continua a primària amb activitats per millorar la coordinació i per desenvolupar hàbits saludables. A l’ESO, l’alumnat practica jocs esportius com el korfball i l’handbol, a més de continuar millorant en natació. A Batxillerat, es fan activitats dirigides com fitness i Zumba, promovent un estil de vida actiu i adaptat als interessos dels i de les joves.

Laboratoris de l’Escola Proa

Els laboratoris de l’Escola Proa són espais per a l’aprenentatge pràctic i experimental de les ciències. El laboratori de biologia està equipat amb microscopis i altres materials per fer pràctiques de citologia, microbiologia i fisiologia, facilitant la comprensió dels processos biològics. En el laboratori de física i química, l’alumnat pot dur a terme experiments segurs per entendre les reaccions químiques i els principis físics, mentre aprenen normes de seguretat. El laboratori de tecnologia proporciona eines per a projectes d’enginyeria, robòtica i codificació, afavorint el pensament crític i la resolució de problemes. Aquests espais fomenten un aprenentatge actiu que complementa la teoria de l’aula i ajuden a consolidar els aprenentatges.

Les aules de plàstica de l’Escola Proa

A l’escola disposem de tres aules de plàstica, una a primària i dues a secundària. L’aula de primària és un espai ampli amb àrees diferenciades per al dibuix, pintura i manualitats, on l’alumnat experimenta amb tècniques artístiques, fomentant la seva creativitat amb tota mena de materials. A secundària, l’aula de plàstica inclou càmeres fotogràfiques i de vídeo, ordinadors MAC i una aula de croma, que permeten a l’alumnat treballar la fotografia, el vídeo i l’edició digital, integrant la tecnologia en la creació artística. A batxillerat, els estudiants realitzen projectes multimèdia en disciplines com el disseny 2D i 3D. També compten amb una aula especialitzada on es treballen diferents tècniques artístiques com el fang, la pintura o la serigrafia.

El Menjador de l’Escola Proa

Des de l’escola Proa aprofitem l’espai del Migdia per promoure l’adquisició d’hàbits d’higiene i saludables. Ens hem inscrit en el projecte “Menjadors Escolars més Sans i Sostenibles”, que ens ajuda a incorporar aliments frescos, de producció ecològica, de proximitat i de temporada. A més de menjar equilibrat, aquest espai fomenta valors com la responsabilitat, la convivència, la cooperació i el respecte. L’alumnat d’infantil té un menjador propi per atendre les seves necessitats específiques.

Els Patis de l’Escola Proa

A l’Escola Proa hi ha diversos patis: el pati d’infantil, els patis de multiesport, el pati tou i els patis de primària i secundària. El pati d’infantil, amb zones de vegetació, ofereix un entorn segur per a la descoberta i el joc. Els patis de multiesport permeten la pràctica de diversos esports en un espai segur. El pati tou, amb un sorral, promou el joc creatiu per als més petits de primària. A primària, el projecte “Patis” promou la pràctica d’activitats i jocs que enriqueixen l’esbarjo amb jocs tradicionals i esportius, mentre que a secundària, el dia de “Pati Sense Pilota” ofereix alternatives de joc on la pilota no és present, ajudant a fomentar la socialització i el desenvolupament d’habilitats socials.

Aules de música a l’Escola Proa

L’Escola Proa compta amb dues aules de música, una per a primària i una per a secundària, dissenyades per fomentar la cultura musical i despertar l’amor per la música entre l’alumnat. L’aula de música de primària és un espai ampli amb diversos instruments, com piano, guitarres, teclats i instruments de percussió, que permeten als estudiants experimentar i desenvolupar la seva creativitat. Tant l’aula de primària com la de secundària estan equipades amb recursos audiovisuals per facilitar l’aprenentatge teòric i la pràctica instrumental i vocal.

Sala d’alumnes de l’Escola Proa

La sala d’alumnes de l’escola és un espai de socialització que pot utilitzar l’alumnat de secundària. La sala està equipada amb taules i cadires, que faciliten l’estudi en grup i el treball cooperatiu. També disposa d’una taula de ping-pong i d’una zona de relaxament amb sofàs. Durant l’estona del migdia, l’alumnat de batxillerat pot preparar i consumir el seu menjar, fent ús del microones i d’una pica per a la neteja dels estris. Aquest espai roman obert des de primera hora del matí fins al tancament de l’escola.