Una comunitat compromesa amb la societat

Com a Escola Democràtica, volem formar part d’una societat oberta, participativa i lliure i per tant preparem els alumnes perquè hi visquin com a ciutadans responsables i col·laborin activament en la seva millora.

L’Escola s’implica en la construcció d’aquest model de societat, tant des del punt de vista dels valors que transmet i potencia com des de la seva pròpia gestió, que es du a terme amb la participació de tots els estaments de la comunitat educativa.

L’esperit democràtic s’educa progressivament en els nens i nenes, des de la seva participació en assemblees de classe, passant per l’assumpció de petits càrrecs i responsabilitats adaptats al seu nivell, fins a la seva col·laboració activa, en els nivells superiors, en els organismes de gestió.

Menú de la pàgina

AFBSM

L’Associació de Famílies Bordeta Sant Medir és l’entitat titular de l’escola Proa des de l’any 1974.

Al principi, la tutela legal de l’Escola la donava l’entitat “Escola Activa de Pares de Barcelona” sota la responsabilitat del sr. Josep Espinàs i amb una junta que presidia el sr. Manel Subirà; però la volada que havia pres l’Escola l’any 1974 i la magnitud del seu pressupost van fer que es demanés a les famílies promotores d’adquirir entitat pròpia. Per aquest motiu es va crear l’associació.

Ressons

La Fundació Privada Ressons és la protectora de l’escola Proa.

Els promotors de l’escola van considerar que convenia una fundació, no com a gestora sinó com a protectora de l’Escola, de manera que es fes càrrec del projecte d’obres i d’assegurar la continuïtat del projecte pedagògic de Proa.

Es va crear el 20 de desembre de 1995 i va ser admesa al Registre de Fundacions el 17 d’abril de 1996.

Fundació Tr@ms

La Fundació Tr@ms possibilita l’ús de les TICs en els centres desenvolupant estratègies de dinamització dels claustres, coordinant i optimitzant els recursos i posant en marxa projectes intercentres a tots els nivells educatius i des de totes les àrees.

La Fundació Privada Tr@ms està formada per un grup de vint escoles catalanes. L’escola Proa és un dels membres fundadors.

AEC

L’Agrupació Escolar Catalana és la patronal d’escoles concertades a la qual pertany l’escola Proa.

L’ Agrupació Escolar Catalana neix l’any 1996 , de l’associació de les escoles de la Federació de Cooperatives d’Ensenyament de Catalunya i de les escoles del Grup d’Acció Escolar Catalana. Un centenar d’escoles a la proa de l’ensenyament i l’educació a Catalunya.

Les escoles de l’AEC , bàsicament cooperatives i fundacions, som entitats amb una reconeguda personalitat i una notable trajectòria.