El nostre projecte educatiu

L’Escola Proa aposta per un projecte educatiu integral que promou la creativitat, l’ús de la tecnologia i el desenvolupament personal. L’escola integra l’art en totes les etapes educatives com a mitjà d’aprenentatge i d’expressió, i fomenta un entorn on l’alumnat és el centre i el protagonista del procés educatiu. Els valors de la comunitat, la convivència i l’esperit crític són fonamentals, així com el desenvolupament emocional dels i de les estudiants.

La incorporació de les tecnologies s’adapta a cada etapa educativa per millorar l’aprenentatge, mentre que el programa de salut i esport promou hàbits saludables i el coneixement del propi cos. A més, l’escola dona una gran importància a l’aprenentatge d’idiomes, oferint oportunitats d’immersió i relació amb altres cultures. Tot plegat, amb un enfocament innovador i una avaluació formativa que afavoreix la superació constant. L’escola Proa busca formar persones completes i preparades per als reptes del futur.

Desenvolupament creatiu

A l’escola Proa creiem en el valor i la potència de la creativitat en tots els àmbits del coneixement, per aquest motiu promovem l’art com a mitjà d’aprenentatge global i com llenguatge d’expressió, tot facilitant el coneixement d’un mateix. A totes les etapes educatives hi ha una dedicació horària perquè l’alumnat pugui expressar-se de forma visual, musical i teatral.

A la secundària i batxillerat, l’alumnat té l’oportunitat d’integrar la tecnologia com a mitjà de creació artística.

Així mateix, hem integrat dins del nostre programa activitats científiques que promouen l’estudi de l’art culinari.

Educació en valors

Un dels eixos transversals que l’escola treballa amb l’alumnat és la formació en valors ètics i cívics. Creiem fermament en la nostra responsabilitat en transmetre la inquietud i el compromís per esdevenir persones íntegres i ciutadans i ciutadanes responsables.

A l’escola fomentem i vetllem pel respecte als drets humans, la justícia social, la igualtat, la pau i la convivència democràtica. El nostre objectiu és formar joves capaços de contribuir activament a una societat més justa, inclusiva i pacífica.

Innovació digital i tecnològica

A l’escola Proa incloem les tecnologies i la robòtica com una eina en el procés d’aprenentatge dels nois i noies i les fem servir de forma adaptada segons l’etapa educativa. Les aules i els espais d’aprenentatge estan equipats amb pissarres digitals i des de 5è de primària cada estudiant té el seu propi ordinador.

L’alumnat disposa d’Ipads o d’ordinadors que fan servir per treballar la competència digital i per treballar propostes d’aprenentatge amb un valor afegit en totes les disciplines.

Addicionalment, el nostre projecte educatiu contempla l’ensenyament de seguretat i responsabilitat digital, de forma que l’alumnat aprèn a utilitzar els dispositius amb coherència, seguretat i de manera organitzada, fent-ne sempre un ús raonable i saludable.

Atenció a la diversitat i inclusió

A l’Escola Proa oferim un entorn acollidor i inclusiu, on l’alumnat i les famílies reben una atenció personalitzada, adaptada a les necessitats individuals i que s’adapta als diferents ritmes d’aprenentatge.

Som una escola compromesa amb el desenvolupament intel·lectual i acadèmic del nostre alumnat, combinant l’èxit acadèmic amb l’equitat educativa.

A Proa, vetllem per una educació integral que prepara el nostre alumnat per afrontar els reptes del futur, mentre creixen en un ambient respectuós, motivador i col·laboratiu.

Programa d’idiomes. Educació global

A l’escola Proa treballem la competència global per preparar el nostre alumnat a ser ciutadans i ciutadanes del món, capaços de viure i treballar en un entorn multicultural.

Valorem la diversitat de cultures, de religions i treballem diferents tradicions, fomentant, d’aquesta manera, el respecte i la comprensió cap a altres formes de vida i de pensament.

Aquest enfocament es reflecteix en el currículum, mitjançant propostes de tutoria i en el treball específic de les llengües estrangeres com l’anglès a totes les etapes, el francès a l’ESO i l’alemany a batxillerat, facilitant, d’aquesta manera, la comunicació i el coneixement de diferents realitats.

A través d’aquesta educació lingüística i cultural, pretenem transmetre una visió de món global i interconnectat, que esdevindrà essencial per al futur que ells i elles estan dibuixant.

Innovació pedagògica

A l’escola Proa l’alumnat és el centre i el protagonista dels seus aprenentatges. En aquest sentit, el mètode pedagògic de l’escola ofereix a l’alumnat espais d’aprenentatge múltiples per tal d’enriquir la seva visió i comprensió del món que habita.

La implementació d’una avaluació formativa pretén que l’alumnat sigui coneixedor de la seva pròpia evolució i se senti reconegut en les seves aptituds i en els punts de millora. Aquest autoconeixement permetrà que l’alumnat es pugui autoregular en l’estudi, tot fomentant la constant superació en l’àmbit acadèmic i personal.