Etapes educatives

Els ensenyaments reglats que s’imparteixen a l’Escola s’estructuren en quatre etapes:

Una etapa d’ensenyament preobligatori, corresponent a alumnes de 3, 4 i 5 anys, anomenada Segon Cicle d’Educació Infantil.

Dues etapes d’ensenyament obligatori, corresponents respectivament a alumnes de 6 a 12 anys (Ensenyament Primari) i de 12 a 16 anys (Ensenyament Secundari).

Una etapa d’ensenyament postobligatori, corresponent a alumnes de més de 16 anys, en la que s’imparteixen els Batxillerats.

L’Escola Proa té al voltant de 900 alumnes, distribuïts en dues línies des d’i3 fins a 4t d’ESO i en tres línies a Batxillerat, del qual imparteix totes les modalitats. L’alumnat i a les seves famílies disposen d’una guia que conté la programació general de l’etapa a la qual pertany, on apareixen els aspectes organitzatius de l’etapa, el material necessari i la normativa corresponent.

Menú de la pàgina

Educació infantil

L’Educació Infantil constitueix l’etapa escolar que acull els nens i les nenes fins als 6 anys i consta de dos cicles: Llar d’Infants de 0 a 3 anys i Infantil de 3 a 6 anys. L’Escola Proa ofereix el segon cicle d’Educació Infantil.

L’Escola Proa té com a objectiu fonamental el creixement integral de l’alumnat, basat en dos pilars essencials: l’acompanyament acadèmic i l’educació emocional. Aquests objectius es garanteixen a través d’una seguretat afectiva sòlida i una atenció personalitzada. Per aconseguir-ho, a l’etapa d’infantil de l’Escola Proa es promou un ambient de confiança, d’acompanyament i de proximitat, oferint als infants un entorn ideal per al seu desenvolupament integral.

Educació Primària

L’educació primària és una etapa fonamental i privilegiada en la formació dels nens i de les nenes, que s’inicia en finalitzar l’educació infantil i continua en l’educació secundària obligatòria. Es divideix en tres cicles: Inicial (6-8 anys), Mitjà (8-10 anys) i Superior (10-12 anys).

Tenint present que el grau de maduresa de l’alumnat de la mateixa edat no és uniforme, preveure els continguts per cicles de dos anys permet adaptar millor l’activitat docent a les característiques de cadascun. Les finalitats bàsiques d’aquesta etapa educativa són proporcionar a l’alumnat un marc d’aprenentatges que li permetin iniciar-se en l’adquisició de les competències bàsiques i en l’aplicació dels instruments necessaris per adquirir nous aprenentatges. Per tal d’aconseguir-ho hi ha uns aspectes que són bàsics i estan garantits en la manera de treballar a la Primària de l’Escola Proa.

Educació Secundària

Un dels objectius que pretén assolir l’Ensenyament Secundari Obligatori és l’accés de tot l’alumnat als elements bàsics de la cultura i una formació encaminada a afavorir que els joves assumeixin els seus deures, que els permeti la construcció de la pròpia personalitat i que els prepari per a l’accés a l’educació postobligatòria i per a la incorporació a la vida laboral.

La necessitat d’assegurar el desenvolupament integral de l’alumne/a en aquesta etapa educativa demana un currículum que no es limiti a l’adquisició de coneixements acadèmics propis de l’ensenyament tradicional, sinó que inclogui l’adquisició d’habilitats pràctiques, com també el desenvolupament d’actituds i valors.

Batxillerat

En l’etapa del Batxillerat de l’escola Proa preparem l’alumnat des d’un vessant intel·lectual i humà, ajudant-los a adquirir els coneixements i les habilitats necessàries per al desenvolupament de les competències que seran essencials per a estudis posteriors.

En acabar el Batxillerat, els i les estudiants podran optar per incorporar-se al món laboral o per continuar els seus estudis posteriors: els cicles formatius de grau superior o un grau universitari. A l’escola Proa, el 85% dels estudiants de batxillerat s’inclinen per cursar un grau universitari. Del total d’alumnes que es presenten a la selectivitat, el 100% les aprova.