Programa Padrins i Fillols

El programa “Padrins i Fillols” de l’Escola Proa és una iniciativa que enforteix els vincles entre l’alumnat de diferents edats, fomentant un entorn de suport i col·laboració. En aquest programa, els nois i les noies més grans assumeixen el rol de padrins i padrines, oferint guiatge i acompanyament a l’alumnat d’infantil, ajudant-los en el seu procés d’adaptació escolar i social. El padrinatge s’inicia a 5è de primària amb l’alumnat d’i3, continua a 6è amb l’alumnat d’4 i finalitza a 1r de l’ESO amb l’alumnat d’i5.

Aquest programa enriqueix l’alumnat que hi participa, ja que es treballen aspectes com:

Responsabilitat i empatia: Els padrins i les padrines desenvolupen un sentit profund de la responsabilitat, ja que es converteixen en models a seguir per als seus fillols i filloles. Aquesta relació fomenta l’empatia, ja que l’alumnat més gran aprenen a comprendre i a respondre a les necessitats dels més petits.

Seguretat i confiança: Els fillols i les filloles guanyen en seguretat i en confiança, ja que els padrins i les padrines esdevenen referents al llarg de l’etapa d’infantil. Això els millora la seguretat emocional i els ajuda a integrar-se més fàcilment en l’entorn escolar.

Habilitats socials: Tot l’alumnat que participa del programa desenvolupa habilitats socials que seran clau per al seu procés de fer-se grans. Els padrins i padrines milloren les seves capacitats de lideratge i de comunicació, mentre que els fillols i les filloles aprenen a relacionar-se i a treballar en equip des d’una edat primerenca.

Cohesió escolar: Aquest programa també reforça la cohesió i el sentiment de pertinença de tota la mainada. Les activitats conjuntes entre padrins i fillols enforteixen els lligams entre l’alumnat i contribueixen a un ambient escolar més inclusiu i amable que perdurarà més enllà de la finalització del projecte.

Programa Padrins i Fillols

Altres projectes destacats

• Projecte salut emocional i benestar

L'acció tutorial a l'Escola Proa és crucial per al desenvolupament personal i acadèmic de l’alumnat, oferint suport emocional, eines per a la resolució de conflictes i es promouen els valors com la convivència, la responsabilitat i l’empatia.

• Programa Padrins lectors

El programa "Padrins Lectors" de l'Escola Proa promou la lectura entre l’alumnat de primària mitjançant la col·laboració entre estudiants grans i petits, millorant habilitats lectores i fomentant l’empatia i la responsabilitat compartida.

• Programa Padrins i Fillols

El programa enforteix els vincles entre l’alumnat de diferents edats, fomentant la responsabilitat, l’empatia, la confiança i les habilitats socials, millorant així la cohesió i la convivència escolar.

• Projecte d’anglès

L’escola Proa millora la competència lingüística dels alumnes amb un projecte d'anglès que inclou classes especialitzades, activitats diverses i suport personalitzat per mestres qualificats.