Auxiliar d’aula

La figura de l’auxiliar d’aula a la secundària és essencial per a l’atenció de l’alumnat nouvingut i per a l’atenció dels projectes de l’ESO. Aquesta persona facilita la integració acadèmica a l’alumnat nouvingut i els ofereix una acollida emocional on es treballa el dol migratori, ajudant-los a adaptar-se a la seva nova realitat. L’auxiliar d’aula s’encarrega de proporcionar una acollida lingüística en català, proporcionant-los, d’aquesta manera, les eines necessàries per desenvolupar-se en el nou context lingüístic i cultural de l’escola Proa.

Les funcions principals de l’auxiliar d’aula a la secundària són les següents:

  1. Acollida Emocional: L’auxiliar d’aula ajuda l’alumnat nouvingut a sentir-se benvinguts i els dona un suport emocional, que els acompanya perquè abordin aspectes associats al dol migratori.
  2. Acollida Lingüística: L’auxiliar treballa amb els i les estudiants per ensenyar-los el català, millorant les seves habilitats comunicatives i permetent-los seguir les classes amb major facilitat.
  3. Col·laboració en Projectes: A més de les seves funcions d’acollida, l’auxiliar d’aula també participa en els projectes de l’ESO, col·laborant amb el professorat i enriquint el procés educatiu amb la seva presència activa.

Durant les hores dedicades als projectes, l’auxiliar d’aula s’adreça a l’alumnat en anglès. Aquesta pràctica provoca una diglòssia que incrementa l’exposició de l’anglès a l’aula, prococant una millora de la competència lingüística on es contextualitza l’anglès.

 

Auxiliar d’aula

La figura de l’auxiliar d’aula a la secundària és essencial per a l’atenció de l’alumnat nouvingut i per a l’atenció dels projectes de l’ESO. Aquesta persona facilita la integració acadèmica a l’alumnat nouvingut i els ofereix una acollida emocional on es treballa el dol migratori, ajudant-los a adaptar-se a la seva nova realitat. L’auxiliar d’aula s’encarrega de proporcionar una acollida lingüística en català, proporcionant-los, d’aquesta manera, les eines necessàries per desenvolupar-se en el nou context lingüístic i cultural de l’escola Proa.

Les funcions principals de l’auxiliar d’aula a la secundària són les següents:

  1. Acollida Emocional: L’auxiliar d’aula ajuda l’alumnat nouvingut a sentir-se benvinguts i els dona un suport emocional, que els acompanya perquè abordin aspectes associats al dol migratori.
  2. Acollida Lingüística: L’auxiliar treballa amb els i les estudiants per ensenyar-los el català, millorant les seves habilitats comunicatives i permetent-los seguir les classes amb major facilitat.
  3. Col·laboració en Projectes: A més de les seves funcions d’acollida, l’auxiliar d’aula també participa en els projectes de l’ESO, col·laborant amb el professorat i enriquint el procés educatiu amb la seva presència activa.

Durant les hores dedicades als projectes, l’auxiliar d’aula s’adreça a l’alumnat en anglès. Aquesta pràctica provoca una diglòssia que incrementa l’exposició de l’anglès a l’aula, prococant una millora de la competència lingüística on es contextualitza l’anglès.

 

Altres projectes destacats

  • Projecte d’anglès

    L’escola Proa millora la competència lingüística dels alumnes amb un projecte d'anglès que inclou classes especialitzades, activitats diverses i suport personalitzat per mestres qualificats.

  • Programa Padrins i Fillols

    El programa enforteix els vincles entre l’alumnat de diferents edats, fomentant la responsabilitat, l’empatia, la confiança i les habilitats socials, millorant així la cohesió i la convivència escolar.

  • Programa Padrins lectors

    El programa "Padrins Lectors" de l'Escola Proa promou la lectura entre l’alumnat de primària mitjançant la col·laboració entre estudiants grans i petits, millorant habilitats lectores i fomentant l’empatia i la responsabilitat compartida.

  • Projecte de cuina a l’ESO 

    El projecte de cuina a l'ESO de l'Escola Proa combina l’aprenentatge pràctic amb l’educació nutricional, ensenyant tècniques culinàries, coneixements sobre alimentació saludable i promoció de la sostenibilitat, utilitzant una metodologia col·laborativa.