Els reptes a cicle inicial
Els reptes de cicle inicial de Primària a l’Escola Proa estan pensats per estimular el pensament crític, la creativitat i la col·laboració entre l’alumnat de primer i segon de primària. Aquests reptes són activitats interdisciplinars on s’inclouen la robòtica, l’art, el joc simbòlic, l’experimentació i el raonament que posen a prova les habilitats dels i de les estudiants, promovent una experiència d’aprenentatge més rica i dinàmica.
Amb els reptes de cicle inicial estem promovent els següents aprenentatges:
Pensament crític i creativitat: Els reptes requereixen que l’alumnat analitzi situacions, identifiquin problemes i busquin solucions efectives, desenvolupant una mrada crítica de l’alumnat. Així mateix, els reptes fomenten la creativitat, ja que l’alumnat de cicle inicial elabora idees innovadores i originals per resoldre els reptes plantejats.
Treball en equip: Els reptes es realitzen en grup, cosa que fomenta la col·laboració entre iguals, el lideratge, l’escolta activa i la comunicació efectiva.
Contextualització de l’aprenentatge: Els reptes estan contextualitzats en realitats properes a l’alumnat de cicle inicial, facilitant la seva comprensió i expansió.
Motivació: Les dinàmiques dels reptes augmenten la motivació de l’alumnat, fent que l’aprenentatge sigui més atractiu i significatiu
Els reptes a cicle inicial
Els reptes de cicle inicial de Primària a l’Escola Proa estan pensats per estimular el pensament crític, la creativitat i la col·laboració entre l’alumnat de primer i segon de primària. Aquests reptes són activitats interdisciplinars on s’inclouen la robòtica, l’art, el joc simbòlic, l’experimentació i el raonament que posen a prova les habilitats dels i de les estudiants, promovent una experiència d’aprenentatge més rica i dinàmica.
Amb els reptes de cicle inicial estem promovent els següents aprenentatges:
Pensament crític i creativitat: Els reptes requereixen que l’alumnat analitzi situacions, identifiquin problemes i busquin solucions efectives, desenvolupant una mrada crítica de l’alumnat. Així mateix, els reptes fomenten la creativitat, ja que l’alumnat de cicle inicial elabora idees innovadores i originals per resoldre els reptes plantejats.
Treball en equip: Els reptes es realitzen en grup, cosa que fomenta la col·laboració entre iguals, el lideratge, l’escolta activa i la comunicació efectiva.
Contextualització de l’aprenentatge: Els reptes estan contextualitzats en realitats properes a l’alumnat de cicle inicial, facilitant la seva comprensió i expansió.
Motivació: Les dinàmiques dels reptes augmenten la motivació de l’alumnat, fent que l’aprenentatge sigui més atractiu i significatiu