Hort de lo Mateu

El projecte d’hort escolar a l’Escola Proa és una iniciativa transversal que promou l’aprenentatge actiu i la consciència ambiental entre l’alumnat i les seves famílies. L’espai de l’hort és una zona dissenyada per l’alumnat que algunes famílies voluntàries de l’escola cuiden i mantenen. Les famílies ens ajuden a preparar el terreny, la plantació de plançons i llavors, el reg i la cura de les verdures i hortalisses, així com la collita dels productes de la terra.

Setmanalment, l’alumnat d’infantil de l’escola visita l’hort i identifica les diferents plantes que hi creixen, descobreixen els animalons i altres plantes silvestres que habiten l’espai d’hort; fan hipòtesi de treball i descobreixen com solucionar reptes mitjançant el mètode deductiu.

Amb aquest projecte transversal, famílies i alumnat comparteixen un mateix espai d’aprenentatge en què les famílies viuen a través de la canalla la il·lusió de descobrir el funcionament d’un hort, la importància del consum d’aliments frescos i de temporada, tot valorant el treball agrícola.
Etapes: Infantil

Hort de lo Mateu

Etapes: Infantil

Altres projectes destacats

• Programa Padrins lectors

El programa "Padrins Lectors" de l'Escola Proa promou la lectura entre l’alumnat de primària mitjançant la col·laboració entre estudiants grans i petits, millorant habilitats lectores i fomentant l’empatia i la responsabilitat compartida.

• Auxiliar d’aula

L'auxiliar d'aula a la secundària facilita la integració acadèmica i emocional dels alumnes nouvinguts, oferint suport lingüístic en català i participant activament en els projectes de l'ESO, millorant també les seves competències en anglès.

• Projecte de cuina a l’ESO

El projecte de cuina a l'ESO de l'Escola Proa combina l’aprenentatge pràctic amb l’educació nutricional, ensenyant tècniques culinàries, coneixements sobre alimentació saludable i promoció de la sostenibilitat, utilitzant una metodologia col·laborativa.

• Els reptes a cicle inicial

Els reptes a cicle inicial de Primària a l'Escola Proa promouen el pensament crític, la creativitat i la col·laboració mitjançant activitats interdisciplinàries com la robòtica, l'art i l'experimentació, enriquint l'experiència d'aprendre entre l’alumnat.