Projecte de cuina a l’ESO

El projecte de cuina de l’ESO a l’Escola Proa és una iniciativa que integra l’aprenentatge pràctic amb l’educació nutricional. En cada sessió de cuina, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO aprenen tècniques culinàries i adquireixen coneixements sobre alimentació saludable, sostenibilitat i higiene alimentària.

Amb aquesta iniciativa innovadora on s’integren els sabers de la matèria de tecnologia, es pretén que l’alumnat adquireixi habilitats culinàries bàsiques, incloent-hi la preparació d’aliments, la cocció i la presentació de plats. A més, es fomenta la consciència sobre la importància d’una dieta equilibrada, promovent l’ús d’ingredients frescos i de temporada i es treballa la diversitat de sabors, textures i menjars típics d’altres països i cultures, aproximant-los a la diversitat social actual a través de la cuina.

El treball de l’alumnat en la matèria de cuina és col·laboratiu i promou la participació, responsabilitat compartida i la comunicació entre tots els integrants del grup.

Projecte de cuina a l’ESO

Altres projectes destacats

• Projecte de Menjadors Escolars més Sans i Sostenibles (MEMSS)

L’Escola Proa participa en el programa "Menjadors escolars més sans i sostenibles" per promoure una alimentació saludable, sostenible i socialment responsable.

• Treball per ambients a infantil

Els ambients d'infantil a l'Escola Proa són espais d'aprenentatge integradors dissenyats per permetre als nens i a les nenes explorar i aprendre de manera lliure i creativa, promovent el desenvolupament i la independència personal.

• Projecte de Biodiversitat a l’Escola Proa

El projecte de biodiversitat de la nostra escola és una iniciativa que promou la consciència ambiental i l'aprenentatge actiu entre l'alumnat de primària i de l’ESO.

• Programa Padrins lectors

El programa "Padrins Lectors" de l'Escola Proa promou la lectura entre l’alumnat de primària mitjançant la col·laboració entre estudiants grans i petits, millorant habilitats lectores i fomentant l’empatia i la responsabilitat compartida.