Els reptes a cicle inicial

Els reptes de cicle inicial de Primària a l’Escola Proa estan pensats per estimular el pensament crític, la creativitat i la col·laboració entre l’alumnat de primer i segon de primària. Aquests reptes són activitats interdisciplinars on s’inclouen la robòtica, l’art, el joc simbòlic, l’experimentació i el raonament que posen a prova les habilitats dels i de les estudiants, promovent una experiència d’aprenentatge més rica i dinàmica.

Amb els reptes de cicle inicial estem promovent els següents aprenentatges:

Pensament crític i creativitat: Els reptes requereixen que l’alumnat analitzi situacions, identifiquin problemes i busquin solucions efectives, desenvolupant una mrada crítica de l’alumnat. Així mateix, els reptes fomenten la creativitat, ja que l’alumnat de cicle inicial elabora idees innovadores i originals per resoldre els reptes plantejats.

Treball en equip: Els reptes es realitzen en grup, cosa que fomenta la col·laboració entre iguals, el lideratge, l’escolta activa i la comunicació efectiva.

Contextualització de l’aprenentatge: Els reptes estan contextualitzats en realitats properes a l’alumnat de cicle inicial, facilitant la seva comprensió i expansió.

Motivació: Les dinàmiques dels reptes augmenten la motivació de l’alumnat, fent que l’aprenentatge sigui més atractiu i significatiu

Els reptes a cicle inicial

Amb els reptes de cicle inicial estem promovent els següents aprenentatges:

Altres projectes destacats

• Projecte salut emocional i benestar

L'acció tutorial a l'Escola Proa és crucial per al desenvolupament personal i acadèmic de l’alumnat, oferint suport emocional, eines per a la resolució de conflictes i es promouen els valors com la convivència, la responsabilitat i l’empatia.

• Projecte de Menjadors Escolars més Sans i Sostenibles (MEMSS)

L’Escola Proa participa en el programa "Menjadors escolars més sans i sostenibles" per promoure una alimentació saludable, sostenible i socialment responsable.

• Projecte de cuina a l’ESO

El projecte de cuina a l'ESO de l'Escola Proa combina l’aprenentatge pràctic amb l’educació nutricional, ensenyant tècniques culinàries, coneixements sobre alimentació saludable i promoció de la sostenibilitat, utilitzant una metodologia col·laborativa.

• Programa Padrins i Fillols

El programa enforteix els vincles entre l’alumnat de diferents edats, fomentant la responsabilitat, l’empatia, la confiança i les habilitats socials, millorant així la cohesió i la convivència escolar.