Treball per projectes

Des de l’escola Proa promovem l’aprenentatge globalitzat, per aquest motiu treballem mitjançant projectes a les etapes d’infantil, de primària i de l’ESO fins a 3r. Els projectes estan dissenyats per oferir una educació integral que promou el desenvolupament acadèmic, emocional i social de l’alumnat.

A l’escola els projectes són de caràcter interdisciplinars, però a la primària estan centrats en la matèria de Medi. L’enfocament dels projectes millora la comprensió de manera globalitzada i incrementa la capacitat de relacionar els coneixements a mida que es van adquirint.

A projectes l’alumnat treballa en grups de cooperació fomentant, d’aquesta manera, competències clau com són la col·laboració, la persuasió, el lideratge, l’escolta activa i la comunicació efectiva.

Els projectes inclouen un producte final que ajudarà a sintetitzar, mitjançant llenguatges i suports diferents, el procés d’aprenentatge que s’ha donat al llarg del projecte.

La presentació dels projectes inclou una part avaluativa on s’incorpora l’autoavaluació, l’avaluació entre iguals i l’avaluació docents-alumnat, promovent, d’aquesta manera una visió crítica.

L’ús de metodologies actives, com el treball per projectes, ajuda a desenvolupar el pensament crític, l’autonomia, la creativitat i les habilitats socials.

Treball per projectes

Altres projectes destacats

• Projecte d’anglès

L’escola Proa millora la competència lingüística dels alumnes amb un projecte d'anglès que inclou classes especialitzades, activitats diverses i suport personalitzat per mestres qualificats.

• Projecte de cuina a l’ESO

El projecte de cuina a l'ESO de l'Escola Proa combina l’aprenentatge pràctic amb l’educació nutricional, ensenyant tècniques culinàries, coneixements sobre alimentació saludable i promoció de la sostenibilitat, utilitzant una metodologia col·laborativa.

• Treball per ambients a infantil

Els ambients d'infantil a l'Escola Proa són espais d'aprenentatge integradors dissenyats per permetre als nens i a les nenes explorar i aprendre de manera lliure i creativa, promovent el desenvolupament i la independència personal.

• Programa Padrins i Fillols

El programa enforteix els vincles entre l’alumnat de diferents edats, fomentant la responsabilitat, l’empatia, la confiança i les habilitats socials, millorant així la cohesió i la convivència escolar.