Projecte salut emocional i benestar

L’acció tutorial a l’Escola Proa és essencial per a l’acompanyament de l’alumnat, centrant-se en el desenvolupament personal i acadèmic. Les tutories proporcionen suport emocional, ajuden a resoldre conflictes i fomenten valors com la responsabilitat i la convivència.

L’escola Proa disposa de tres psicòlogues que intervenen a totes les etapes educatives. La seva intervenció a l’aula, especialment en l’educació emocional, són decisius. A través de tallers i activitats, l’alumnat aprèn a identificar i gestionar les seves emocions, desenvolupant així habilitats socials i emocionals fonamentals per al seu benestar. En aquestes sessions es treballen aspectes com l’empatia, la resolució de conflictes, l’autoestima i l’orientació acadèmica i professional.

A infantil i primers cursos de primària intervé la logopeda de l’escola, que ofereix suport a l’alumnat amb dificultats de llenguatge i comunicació. Les sessions de logopèdia se centren a detectar possibles problemàtiques i a millorar les habilitats comunicatives dels estudiants, cosa que repercuteix positivament en la seva autoestima i rendiment acadèmic.

L’escola disposa d’un servei d’infermeria escolar extern que centra la seva activitat a la secundària i en les seves famílies. Ofereix un servei de consulta externa i confidencial on l’alumnat pot dirigir els seus dubtes i neguits relacionats amb els àmbits afectivo-sexual, els hàbits saludables, l’orientació i el consum de substàncies addictives.

Projecte salut emocional i benestar

Altres projectes destacats

• Programa Padrins lectors

El programa "Padrins Lectors" de l'Escola Proa promou la lectura entre l’alumnat de primària mitjançant la col·laboració entre estudiants grans i petits, millorant habilitats lectores i fomentant l’empatia i la responsabilitat compartida.

• Treball per ambients a infantil

Els ambients d'infantil a l'Escola Proa són espais d'aprenentatge integradors dissenyats per permetre als nens i a les nenes explorar i aprendre de manera lliure i creativa, promovent el desenvolupament i la independència personal.

• Projecte d’anglès

L’escola Proa millora la competència lingüística dels alumnes amb un projecte d'anglès que inclou classes especialitzades, activitats diverses i suport personalitzat per mestres qualificats.

• Treball per projectes

Els projectes interdisciplinars a l'escola Proa integren l’aprenentatge globalitzat, fomentant la cooperació entre estudiants per desenvolupar competències clau com la col·laboració i la comunicació efectives.