Treball per projectes
Des de l’escola Proa promovem l’aprenentatge globalitzat, per aquest motiu treballem mitjançant projectes a les etapes d’infantil, de primària i de l’ESO fins a 3r. Els projectes estan dissenyats per oferir una educació integral que promou el desenvolupament acadèmic, emocional i social de l’alumnat.
A l’escola els projectes són de caràcter interdisciplinars, però a la primària estan centrats en la matèria de Medi. L’enfocament dels projectes millora la comprensió de manera globalitzada i incrementa la capacitat de relacionar els coneixements a mida que es van adquirint.
A projectes l’alumnat treballa en grups de cooperació fomentant, d’aquesta manera, competències clau com són la col·laboració, la persuasió, el lideratge, l’escolta activa i la comunicació efectiva.
Els projectes inclouen un producte final que ajudarà a sintetitzar, mitjançant llenguatges i suports diferents, el procés d’aprenentatge que s’ha donat al llarg del projecte.
La presentació dels projectes inclou una part avaluativa on s’incorpora l’autoavaluació, l’avaluació entre iguals i l’avaluació docents-alumnat, promovent, d’aquesta manera una visió crítica.
L’ús de metodologies actives, com el treball per projectes, ajuda a desenvolupar el pensament crític, l’autonomia, la creativitat i les habilitats socials.
Treball per projectes
Des de l’escola Proa promovem l’aprenentatge globalitzat, per aquest motiu treballem mitjançant projectes a les etapes d’infantil, de primària i de l’ESO fins a 3r. Els projectes estan dissenyats per oferir una educació integral que promou el desenvolupament acadèmic, emocional i social de l’alumnat.
A l’escola els projectes són de caràcter interdisciplinars, però a la primària estan centrats en la matèria de Medi. L’enfocament dels projectes millora la comprensió de manera globalitzada i incrementa la capacitat de relacionar els coneixements a mida que es van adquirint.
A projectes l’alumnat treballa en grups de cooperació fomentant, d’aquesta manera, competències clau com són la col·laboració, la persuasió, el lideratge, l’escolta activa i la comunicació efectiva.
Els projectes inclouen un producte final que ajudarà a sintetitzar, mitjançant llenguatges i suports diferents, el procés d’aprenentatge que s’ha donat al llarg del projecte.
La presentació dels projectes inclou una part avaluativa on s’incorpora l’autoavaluació, l’avaluació entre iguals i l’avaluació docents-alumnat, promovent, d’aquesta manera una visió crítica.
L’ús de metodologies actives, com el treball per projectes, ajuda a desenvolupar el pensament crític, l’autonomia, la creativitat i les habilitats socials.