Auxiliar d’aula

La figura de l’auxiliar d’aula a la secundària és essencial per a l’atenció de l’alumnat nouvingut i per a l’atenció dels projectes de l’ESO. Aquesta persona facilita la integració acadèmica a l’alumnat nouvingut i els ofereix una acollida emocional on es treballa el dol migratori, ajudant-los a adaptar-se a la seva nova realitat. L’auxiliar d’aula s’encarrega de proporcionar una acollida lingüística en català, proporcionant-los, d’aquesta manera, les eines necessàries per desenvolupar-se en el nou context lingüístic i cultural de l’escola Proa.

Les funcions principals de l’auxiliar d’aula a la secundària són les següents:

1. Acollida Emocional: L’auxiliar d’aula ajuda l’alumnat nouvingut a sentir-se benvinguts i els dona un suport emocional, que els acompanya perquè abordin aspectes associats al dol migratori.
  2. Acollida Lingüística: L’auxiliar treballa amb els i les estudiants per ensenyar-los el català, millorant les seves habilitats comunicatives i permetent-los seguir les classes amb major facilitat.
  3. Col·laboració en Projectes: A més de les seves funcions d’acollida, l’auxiliar d’aula també participa en els projectes de l’ESO, col·laborant amb el professorat i enriquint el procés educatiu amb la seva presència activa.

Durant les hores dedicades als projectes, l’auxiliar d’aula s’adreça a l’alumnat en anglès. Aquesta pràctica provoca una diglòssia que incrementa l’exposició de l’anglès a l’aula, prococant una millora de la competència lingüística on es contextualitza l’anglès.

Auxiliar d’aula

Les funcions principals de l’auxiliar d’aula a la secundària són les següents:

Altres projectes destacats

• Projecte salut emocional i benestar

L'acció tutorial a l'Escola Proa és crucial per al desenvolupament personal i acadèmic de l’alumnat, oferint suport emocional, eines per a la resolució de conflictes i es promouen els valors com la convivència, la responsabilitat i l’empatia.

• Treball per ambients a infantil

Els ambients d'infantil a l'Escola Proa són espais d'aprenentatge integradors dissenyats per permetre als nens i a les nenes explorar i aprendre de manera lliure i creativa, promovent el desenvolupament i la independència personal.

• Projecte de Menjadors Escolars més Sans i Sostenibles (MEMSS)

L’Escola Proa participa en el programa "Menjadors escolars més sans i sostenibles" per promoure una alimentació saludable, sostenible i socialment responsable.

• Auxiliar d’aula

L'auxiliar d'aula a la secundària facilita la integració acadèmica i emocional dels alumnes nouvinguts, oferint suport lingüístic en català i participant activament en els projectes de l'ESO, millorant també les seves competències en anglès.