Enllaços relacionats

Escoles + Sostenibles

Projecte de Biodiversitat a l’Escola Proa

El projecte de biodiversitat de la nostra escola és una iniciativa que promou la consciència ambiental i l’aprenentatge actiu entre l’alumnat de primària i de l’ESO. Des de l’escola hem decidit contribuir a la consciència col·lectiva i hem decidit reservar un espai de l’escola com a reserva de la biodiversitat, aportant, d’aquesta manera, el nostre granet de sorra a la conservació del Medi Ambient. L’espai ha estat dissenyat per l’alumnat de primària i de l’ESO amb el suport dels seus mestres i professorat.

En la fase de disseny, els i les estudiants han participat activament en la planificació de l’espai, proposant idees i discutint sobre les espècies de plantes i espais específics que aquest espai podrà incloure. Això els permet aprendre sobre les espècies autòctones, la relació tròfica que mantenen entre elles i la importància de mantenir un ecosistema equilibrat. Des de projectes hem treballat en grups, fomentant la col·laboració i el treball en equip. L’alumnat de l’ESO, des de l’àrea de tecnologia està construint caixes niu i menjadores per a ocells o hotels d’insectes.

Un cop dissenyat l’espai, els i les estudiants seran responsables del seu manteniment, que inclou la plantació i reg de les plantes, l’observació i el registre d’espècies, i la neteja de la zona. Aquesta proposta ajudarà que l’alumnat participi, aprengui valors com la responsabilitat i el compromís col·lectiu i prenguin consciència ambiental. Aquesta proposta, que s’està desenvolupant gràcies a la nostra participació en el projecte Escoles+Sostenibles de l’Ajuntament de Barcelona, ajudarà que el nostre alumnat s’empoderi i valori l’impacte de les seves accions per transformar el món, fomentant, d’aquesta manera, un sentiment de pertinença i orgull pel seu treball.

Projecte de Biodiversitat a l’Escola Proa

Enllaços relacionats

Escoles + Sostenibles

Altres projectes destacats

• Projecte de Menjadors Escolars més Sans i Sostenibles (MEMSS)

L’Escola Proa participa en el programa "Menjadors escolars més sans i sostenibles" per promoure una alimentació saludable, sostenible i socialment responsable.

• Auxiliar d’aula

L'auxiliar d'aula a la secundària facilita la integració acadèmica i emocional dels alumnes nouvinguts, oferint suport lingüístic en català i participant activament en els projectes de l'ESO, millorant també les seves competències en anglès.

• Programa Padrins lectors

El programa "Padrins Lectors" de l'Escola Proa promou la lectura entre l’alumnat de primària mitjançant la col·laboració entre estudiants grans i petits, millorant habilitats lectores i fomentant l’empatia i la responsabilitat compartida.

• Projecte de Biodiversitat a l’Escola Proa

El projecte de biodiversitat de la nostra escola és una iniciativa que promou la consciència ambiental i l'aprenentatge actiu entre l'alumnat de primària i de l’ESO.