Enllaços relacionats

Menjadors escolars més sans i sostenibles.

Projecte de Menjadors Escolars més Sans i Sostenibles (MEMSS)

Des del curs 23-24, l’escola participa del programa municipal “Menjadors escolars més sans i sostenibles”. Aquest programa està liderat per l’Agència de Salut Pública de l’Ajuntament de Barcelona i té com a objectiu transformar els menjadors escolars en espais que promoguin una alimentació saludable, sostenible i socialment responsable. A l’escola Proa, aquesta iniciativa la liderada l’Espai del Migdia i inclou diverses activitats pedagògiques que es treballen a l’aula. Els objectius que persegueix el projecte MEMSS són els següents:

1. Sostenibilitat: Ens esforcem perquè l’Espai del Migdia sigui més sostenible mitjançant el consum d’aliments ecològics, de temporada i de proximitat. Això redueix l’impacte ambiental associat al transport d’aliments i fomenta pràctiques agrícoles sostenibles.
  2. Salut: La diferent rotativa de menús que s’elaboren amb assessorament d’un dietista, s’han elaborat amb la intenció d’incrementar la proteïna vegetal i reduir la proteïna animal, promovent una dieta equilibrada. Això ajuda a inculcar hàbits alimentaris saludables entre l’alumnat, reduint el consum de productes processats i millorant la seva salut a llarg termini.
  3. Responsabilitat Social: Col·laborem amb el teixit agrari del nostre territori, donant suport als i a les agricultores locals i contribuint al desenvolupament econòmic de la nostra comunitat. Això no només assegura la frescor i qualitat dels aliments, si no que també reforça els llaços comunitaris i promou l’economia local.

El projecte MEMSS inclou activitats pedagògiques integrades en el currículum escolar. A l’aula, aprenem sobre la importància d’una alimentació saludable i sostenible a través de tallers, projectes de recerca i visites a granges locals. Aquestes activitats fomenten la consciència ambiental i la responsabilitat social, alhora que proporcionen coneixements pràctics sobre nutrició i sostenibilitat.

Projecte de Menjadors Escolars més Sans i Sostenibles (MEMSS)

Enllaços relacionats

Menjadors escolars més sans i sostenibles.

Altres projectes destacats

• Projecte d’anglès

L’escola Proa millora la competència lingüística dels alumnes amb un projecte d'anglès que inclou classes especialitzades, activitats diverses i suport personalitzat per mestres qualificats.

• Treball per ambients a infantil

Els ambients d'infantil a l'Escola Proa són espais d'aprenentatge integradors dissenyats per permetre als nens i a les nenes explorar i aprendre de manera lliure i creativa, promovent el desenvolupament i la independència personal.

• Projecte de Menjadors Escolars més Sans i Sostenibles (MEMSS)

L’Escola Proa participa en el programa "Menjadors escolars més sans i sostenibles" per promoure una alimentació saludable, sostenible i socialment responsable.

• Projecte de cuina a l’ESO

El projecte de cuina a l'ESO de l'Escola Proa combina l’aprenentatge pràctic amb l’educació nutricional, ensenyant tècniques culinàries, coneixements sobre alimentació saludable i promoció de la sostenibilitat, utilitzant una metodologia col·laborativa.