Els reptes a cicle inicial

Els reptes de cicle inicial de Primària a l’Escola Proa estan pensats per estimular el pensament crític, la creativitat i la col·laboració entre l’alumnat de primer i segon de primària. Aquests reptes són activitats interdisciplinars on s’inclouen la robòtica, l’art, el joc simbòlic, l’experimentació i el raonament que posen a prova les habilitats dels i de les estudiants, promovent una experiència d’aprenentatge més rica i dinàmica.

Amb els reptes de cicle inicial estem promovent els següents aprenentatges:

Pensament crític i creativitat: Els reptes requereixen que l’alumnat analitzi situacions, identifiquin problemes i busquin solucions efectives, desenvolupant una mrada crítica de l’alumnat. Així mateix, els reptes fomenten la creativitat, ja que l’alumnat de cicle inicial elabora idees innovadores i originals per resoldre els reptes plantejats.

Treball en equip: Els reptes es realitzen en grup, cosa que fomenta la col·laboració entre iguals, el lideratge, l’escolta activa i la comunicació efectiva.

Contextualització de l’aprenentatge: Els reptes estan contextualitzats en realitats properes a l’alumnat de cicle inicial, facilitant la seva comprensió i expansió.

Motivació: Les dinàmiques dels reptes augmenten la motivació de l’alumnat, fent que l’aprenentatge sigui més atractiu i significatiu

 

Els reptes a cicle inicial

Els reptes de cicle inicial de Primària a l’Escola Proa estan pensats per estimular el pensament crític, la creativitat i la col·laboració entre l’alumnat de primer i segon de primària. Aquests reptes són activitats interdisciplinars on s’inclouen la robòtica, l’art, el joc simbòlic, l’experimentació i el raonament que posen a prova les habilitats dels i de les estudiants, promovent una experiència d’aprenentatge més rica i dinàmica.

Amb els reptes de cicle inicial estem promovent els següents aprenentatges:

Pensament crític i creativitat: Els reptes requereixen que l’alumnat analitzi situacions, identifiquin problemes i busquin solucions efectives, desenvolupant una mrada crítica de l’alumnat. Així mateix, els reptes fomenten la creativitat, ja que l’alumnat de cicle inicial elabora idees innovadores i originals per resoldre els reptes plantejats.

Treball en equip: Els reptes es realitzen en grup, cosa que fomenta la col·laboració entre iguals, el lideratge, l’escolta activa i la comunicació efectiva.

Contextualització de l’aprenentatge: Els reptes estan contextualitzats en realitats properes a l’alumnat de cicle inicial, facilitant la seva comprensió i expansió.

Motivació: Les dinàmiques dels reptes augmenten la motivació de l’alumnat, fent que l’aprenentatge sigui més atractiu i significatiu

 

Altres projectes destacats

  • Treball per projectes

    Els projectes interdisciplinars a l'escola Proa integren l’aprenentatge globalitzat, fomentant la cooperació entre estudiants per desenvolupar competències clau com la col·laboració i la comunicació efectives.

  • Auxiliar d’aula

    L'auxiliar d'aula a la secundària facilita la integració acadèmica i emocional dels alumnes nouvinguts, oferint suport lingüístic en català i participant activament en els projectes de l'ESO, millorant també les seves competències en anglès.

  • Programa Padrins lectors

    El programa "Padrins Lectors" de l'Escola Proa promou la lectura entre l’alumnat de primària mitjançant la col·laboració entre estudiants grans i petits, millorant habilitats lectores i fomentant l’empatia i la responsabilitat compartida.

  • Els reptes a cicle inicial

    Els reptes a cicle inicial de Primària a l'Escola Proa promouen el pensament crític, la creativitat i la col·laboració mitjançant activitats interdisciplinàries com la robòtica, l'art i l'experimentació, enriquint l'experiència d'aprendre entre l’alumnat.