Projecte salut emocional i benestar

L’acció tutorial a l’Escola Proa és essencial per a l’acompanyament de l’alumnat, centrant-se en el desenvolupament personal i acadèmic. Les tutories proporcionen suport emocional, ajuden a resoldre conflictes i fomenten valors com la responsabilitat i la convivència.

L’escola Proa disposa de tres psicòlogues que intervenen a totes les etapes educatives. La seva intervenció a l’aula, especialment en l’educació emocional, són decisius. A través de tallers i activitats, l’alumnat aprèn a identificar i gestionar les seves emocions, desenvolupant així habilitats socials i emocionals fonamentals per al seu benestar. En aquestes sessions es treballen aspectes com l’empatia, la resolució de conflictes, l’autoestima i l’orientació acadèmica i professional.

A infantil i primers cursos de primària intervé la logopeda de l’escola, que ofereix suport a l’alumnat amb dificultats de llenguatge i comunicació. Les sessions de logopèdia se centren a detectar possibles problemàtiques i a millorar les habilitats comunicatives dels estudiants, cosa que repercuteix positivament en la seva autoestima i rendiment acadèmic.

L’escola disposa d’un servei d’infermeria escolar extern que centra la seva activitat a la secundària i en les seves famílies. Ofereix un servei de consulta externa i confidencial on l’alumnat pot dirigir els seus dubtes i neguits relacionats amb els àmbits afectivo-sexual, els hàbits saludables, l’orientació i el consum de substàncies addictives.

Projecte salut emocional i benestar

Altres projectes destacats

• Projecte de Menjadors Escolars més Sans i Sostenibles (MEMSS)

L’Escola Proa participa en el programa "Menjadors escolars més sans i sostenibles" per promoure una alimentació saludable, sostenible i socialment responsable.

• Els reptes a cicle inicial

Els reptes a cicle inicial de Primària a l'Escola Proa promouen el pensament crític, la creativitat i la col·laboració mitjançant activitats interdisciplinàries com la robòtica, l'art i l'experimentació, enriquint l'experiència d'aprendre entre l’alumnat.

• Projecte de cuina a l’ESO

El projecte de cuina a l'ESO de l'Escola Proa combina l’aprenentatge pràctic amb l’educació nutricional, ensenyant tècniques culinàries, coneixements sobre alimentació saludable i promoció de la sostenibilitat, utilitzant una metodologia col·laborativa.

• Projecte salut emocional i benestar

L'acció tutorial a l'Escola Proa és crucial per al desenvolupament personal i acadèmic de l’alumnat, oferint suport emocional, eines per a la resolució de conflictes i es promouen els valors com la convivència, la responsabilitat i l’empatia.