Projectes Proa

L’Escola Proa promou activament la consciència ambiental, l’aprenentatge actiu i la col·laboració entre els seus estudiants a través de diversos projectes educatius centrats en la biodiversitat, l’hort escolar, la sostenibilitat dels menjadors escolars, l’acció tutorial per al benestar emocional i altres iniciatives innovadores com els programes de padrins i fillols. Amb un enfocament interdisciplinari, l’escola fomenta la participació dels estudiants en la conservació del medi ambient, la promoció d’una alimentació saludable, el desenvolupament personal i acadèmic, i la millora de les habilitats socials i competències clau per a la seva formació integral.
  • Projecte salut emocional i benestar

L'acció tutorial a l'Escola Proa és crucial per al desenvolupament personal i acadèmic de l’alumnat, oferint suport emocional, eines per a la resolució de conflictes i es promouen els valors com la convivència, la responsabilitat i l’empatia.

• Projecte de cuina a l’ESO

El projecte de cuina a l'ESO de l'Escola Proa combina l’aprenentatge pràctic amb l’educació nutricional, ensenyant tècniques culinàries, coneixements sobre alimentació saludable i promoció de la sostenibilitat, utilitzant una metodologia col·laborativa.

• Projecte d’anglès

L’escola Proa millora la competència lingüística dels alumnes amb un projecte d'anglès que inclou classes especialitzades, activitats diverses i suport personalitzat per mestres qualificats.

• Treball per ambients a infantil

Els ambients d'infantil a l'Escola Proa són espais d'aprenentatge integradors dissenyats per permetre als nens i a les nenes explorar i aprendre de manera lliure i creativa, promovent el desenvolupament i la independència personal.

• Treball per projectes

Els projectes interdisciplinars a l'escola Proa integren l’aprenentatge globalitzat, fomentant la cooperació entre estudiants per desenvolupar competències clau com la col·laboració i la comunicació efectives.

• Els reptes a cicle inicial

Els reptes a cicle inicial de Primària a l'Escola Proa promouen el pensament crític, la creativitat i la col·laboració mitjançant activitats interdisciplinàries com la robòtica, l'art i l'experimentació, enriquint l'experiència d'aprendre entre l’alumnat.

• Programa Padrins lectors

El programa "Padrins Lectors" de l'Escola Proa promou la lectura entre l’alumnat de primària mitjançant la col·laboració entre estudiants grans i petits, millorant habilitats lectores i fomentant l’empatia i la responsabilitat compartida.

• Programa Padrins i Fillols

El programa enforteix els vincles entre l’alumnat de diferents edats, fomentant la responsabilitat, l’empatia, la confiança i les habilitats socials, millorant així la cohesió i la convivència escolar.

• Projecte de Biodiversitat a l’Escola Proa

El projecte de biodiversitat de la nostra escola és una iniciativa que promou la consciència ambiental i l'aprenentatge actiu entre l'alumnat de primària i de l’ESO.

• Hort de lo Mateu

El projecte d’hort escolar a l’Escola Proa promou l’aprenentatge actiu i la consciència ambiental entre l’alumnat i les famílies, implicant-los en la cura i manteniment de l’hort.

• Projecte de Menjadors Escolars més Sans i Sostenibles (MEMSS)

L’Escola Proa participa en el programa "Menjadors escolars més sans i sostenibles" per promoure una alimentació saludable, sostenible i socialment responsable.

• Auxiliar d’aula

L'auxiliar d'aula a la secundària facilita la integració acadèmica i emocional dels alumnes nouvinguts, oferint suport lingüístic en català i participant activament en els projectes de l'ESO, millorant també les seves competències en anglès.