Escola per a famílies i educadors

Ens complau anunciar-vos un nou projecte que amb molta il·lusió, ganes i esforç hem creat dins la comunitat de Proa.

Es tracta de “L’escola per a famílies i educadors”, un projecte que conjuntament amb escola educadors i famílies volem donar un pas endavant en la proximitat de la realitat que avui en dia ens afecta a tots des de la societat en que vivim, l’escola que practiquem i el nucli de les famílies. Volem donar un lloc a tot allò que ens pot afectar, d’una manera o altra, en el dia a dia que ens ha tocat viure.

Volem obrir una finestra, a l’abast de tota la comunitat, a aquest gran projecte que és el de donar les eines necessàries als infants i joves per tal que esdevinguin individus integrats i participatius en la construcció d’una gran societat. Tots formem part d’aquest gran aprenentatge que és la vida i volem que cadascú de nosaltres, sigui quin sigui el nostre paper, puguem aportar, ajudar i aprendre del qui tenim al nostre costat.

Així doncs obrim un seguit de xerrades i tallers adreçats a tots els adults que intervenim en la formació dels alumnes de l’escola Proa, amb l’objectiu de trobar respostes a les necessitats que detectem, tant en els infants i joves com en les que nosaltres mateixos ens plantegem.

Per tal que tingueu una visió global d’aquest espai, trobareu tot seguit les xerrades i tallers programats per aquest curs. Serà necessari inscriure’s a cada una de les xerrades i tallers per tal de poder garantir una bona organització de les mateixes.

A mesura que s’apropin les activitats us anirem informant i recordant per tal que pugueu fer espai a la vostra agenda.

Confiem que aquesta escola per a famílies i educadors sigui un bon motiu per treballar plegats i ajudar a cada infant a esdevenir la millor versió d’ell mateix i contribuir així al bé de la nostra societat.

ACTIVITATS CURS 2018-19

Els mites de l’esport infantil. Pep marí

Des de l’ Escola per a famílies i educadors vam dedicar l’activitat de maig a “Els mites de l’esport infantil”. La xerrada, a càrrec del Pep Marí, va ser a la sala d’actes de l’escola.

Joc i el desenvolupament afectiu. Imma Marín

Els infants necessiten jugar per desenvolupar-se. I a més de jugar amb altres infants els cal tenir mares i pares alegres amb qui compartir també estones de joc.

A través del joc investiguen, manipulen i descobreixen la realitat i el món, ens descobrim a nosaltres mateixos i ens connectem amb les nostres emocions. Fer-ho en família fomenta la relació entre pares/mares i fills/es i permet una bona socialització i gestió emocional. I tot plegat requereix de temps i espais adequats, però sobretot d’una gran actitud lúdica.