Escola per a famílies i educadors

Ens complau anunciar-vos un nou projecte que amb molta il·lusió, ganes i esforç hem creat dins la comunitat de Proa.

Es tracta de “L’escola per a famílies i educadors”, un projecte que conjuntament amb escola educadors i famílies volem donar un pas endavant en la proximitat de la realitat que avui en dia ens afecta a tots des de la societat en que vivim, l’escola que practiquem i el nucli de les famílies. Volem donar un lloc a tot allò que ens pot afectar, d’una manera o altra, en el dia a dia que ens ha tocat viure.

Volem obrir una finestra, a l’abast de tota la comunitat, a aquest gran projecte que és el de donar les eines necessàries als infants i joves per tal que esdevinguin individus integrats i participatius en la construcció d’una gran societat. Tots formem part d’aquest gran aprenentatge que és la vida i volem que cadascú de nosaltres, sigui quin sigui el nostre paper, puguem aportar, ajudar i aprendre del qui tenim al nostre costat.

Així doncs obrim un seguit de xerrades i tallers adreçats a tots els adults que intervenim en la formació dels alumnes de l’escola Proa, amb l’objectiu de trobar respostes a les necessitats que detectem, tant en els infants i joves com en les que nosaltres mateixos ens plantegem.

Per tal que tingueu una visió global d’aquest espai, trobareu tot seguit les xerrades i tallers programats per aquest curs. Serà necessari inscriure’s a cada una de les xerrades i tallers per tal de poder garantir una bona organització de les mateixes.

A mesura que s’apropin les activitats us anirem informant i recordant per tal que pugueu fer espai a la vostra agenda.

Confiem que aquesta escola per a famílies i educadors sigui un bon motiu per treballar plegats i ajudar a cada infant a esdevenir la millor versió d’ell mateix i contribuir així al bé de la nostra societat.

ACTIVITATS CURS 2020-21

Mòbils, xats, sèries i jocs informàtics: el subtil llindar entre l’ús, l’abús i l’addicció. Mikel Uriondo

Cada vegada es fa més necessari abordar el tema de l’ús correcte de les noves tecnologies amb el canvi que això ha suposat en l’actualitat.

Per aquest motiu, el Grup de Famílies Delegades i Gabinet Psicopedagògic, han organitzat un taller per a famílies que tractarà el següent tema: “Mòbils, xats, sèries i jocs informàtics: el subtil llindar entre l’ús, l’abús i l’addicció”.

La xerrada informativa anirà a càrrec del Sr. Mikel Uriondo, de l’entitat Amalgama7, i tindrà lloc aquest dijous 25 de març a les 19.00h, de manera telemàtica, amb una duració aproximada de dues hores.

El formador ens fa arribar el material que va exposar en la trobada per si és del vostre interès.

Descarregar (Escola-Proa-Taller-families-Mobils-xats-series-i-jocs-informataics-l-us-l-abus-i-l-adiccio.pdf, PDF, 349KB)

ACTIVITATS CURS 2018-19

Els mites de l’esport infantil. Pep marí

Des de l’ Escola per a famílies i educadors vam dedicar l’activitat de maig a “Els mites de l’esport infantil”. La xerrada, a càrrec del Pep Marí, va ser a la sala d’actes de l’escola.

Joc i el desenvolupament afectiu. Imma Marín

Els infants necessiten jugar per desenvolupar-se. I a més de jugar amb altres infants els cal tenir mares i pares alegres amb qui compartir també estones de joc.

A través del joc investiguen, manipulen i descobreixen la realitat i el món, ens descobrim a nosaltres mateixos i ens connectem amb les nostres emocions. Fer-ho en família fomenta la relació entre pares/mares i fills/es i permet una bona socialització i gestió emocional. I tot plegat requereix de temps i espais adequats, però sobretot d’una gran actitud lúdica.