L’Escola Proa evoluciona i es renova per servir les generacions dels temps actuals i del futur. Per això està atenta als canvis socials i tecnològics, als avenços de la ciència, als resultats de l’experimentació en pedagogia i en neurociències i a tot allò que pot fer replantejar i millorar metodologies i programes.
Volem ser un referent
- per la qualitat de les relacions humanes, per l’acolliment, el respecte i la cooperació entre mestres, alumnat, famílies i personal d ́administració i serveis; per la voluntat d’esdevenir una autèntica comunitat educativa on tothom aprèn;
- pel compromís i implicació de tota aquesta comunitat amb el desenvolupament de la qualitat personal, intel·lectual i moral dels alumnes, de la seva capacitat i disposició per a la convivència i la cooperació, així com de la seva voluntat i motivació per continuar aprenent sempre;
- per la importància que atorguem a l’acompanyament personal de l’alumnat i a l’atenció de les seves necessitats específiques, perquè entenem l’equitat i la inclusió com aspectes essencials de l’excel·lència;
- per la importància que atorguem a l’adquisició de valors per part de tot l’alumnat i a l’orientació personal, d’estudis i professional dels joves;
- per ser una escola ben gestionada, realista i democràtica en la definició d’objectius, eficaç en el seu compliment, eficient en l’ús dels recursos i transparent;
- per ser una escola oberta a la innovació, amb base als coneixements que la ciència aporta sobre com s’aprèn, que implementa les metodologies i eines tecnològiques que faciliten l’aprenentatge i la comunicació, al mateix temps que estimula el professorat i alumnat perquè tothom desenvolupi i aporti la seva creativitat, iniciativa i esperit emprenedor amb vista a la millora continuada;
- per la nostra voluntat d’esdevenir motor de canvi social, a través de la formació de les noves generacions d’alumnes i dels estudiants en pràctiques docents;
- per la disponibilitat a compartir, intercanviar i col·laborar amb altres escoles i entitats;
- per la coherència interna, perquè aquesta visió es reflecteixi en la pràctica educativa del dia a dia des de totes i cadascuna de les àrees i àmbits de l’escola, el lectiu i l’extra lectiu.
L’Escola ha participat sempre a les activitats del barri en el qual s’integra i alhora es beneficia en gran manera del seu entorn social i cultural, que converteix també en motiu d’estudi i recerca per part de l’alumnat.
També col·labora i es beneficia de diversos projectes i programes educatius de la ciutat, ja siguin promoguts pels Serveis Educatius, per l’Institut Municipal d ́Educació de Barcelona o qualsevol altre entitat de caire professional o universitari.
Centre de pràctiques
L’Escola Proa està reconeguda pel Departament d’Ensenyament, com a centre formador de pràctiques, on els futurs mestres i professors es preparen per a assolir les competències necessàries per exercir una docència de qualitat.
Observacions entre centres
Juntament amb altres escoles de Barcelona, Proa participa en el projecte APEI (Avaluació del professorat entre iguals).
Jornades de bones pràctiques
L’Escola Proa participa activament en esdeveniments educatius i jornades de bones pràctiques intercanviant experiències exitoses.
Projectes comenius
Actualment l’Escola Proa està participant en el projecte europeu “RESL” (Reducing Early School Leaving), de desenvolupament regional bilateral amb el Sheffield City Council.