Aquesta setmana a l’edifici de secundària han aparegut uns rètols nous… ningú en sabia res. Què ha passat?
Els/les estudiants de Disseny de 2n de Batxillerat Artístic han fet un projecte de senyalística per poder aplicar a la realitat immediata de l’escola... De manera col·laborativa s’han presentat diferents idees de diferents grups de treball, s’ha votat la proposta que s’ha considerat més idònia, i s’ha passat a fer el disseny de pisos, aules de classes (de 1r d’eso a 2n de Batxillerat) i aules especials; info, sala d’actes, sala de profes, etc.
A classe ens vam inspirar en el projecte de senyalística de l’Hospital Sant Joan de Déu i l’art de carrer; combinant la funcionalitat i rigorositat dels projectes institucionals amb l’actitud transgressora d’algunes branques de l’art urbà.
Esperem que sigui útil i que contribueixi a millorar l’orientació de l’edifici de secundària.
Com cada any, els alumnes de 1r de Batxillera d’Artístic tenen l’encàrrec de dissenyar la Postal de Nadal que enviem a les famílies per desitjar unes bones festes. Aquest any tan “particular” s’ha proposat que la postal reflectís el context que estem vivint, més enllà de les idees típiques associades amb la postal tradicional.
El disseny escollit aquest curs és aquesta proposta de l’alumna Paula Jericó. Espero que us hagi agradat.
Gràcies Paula!
Els alumnes de Dibuix Artístic de 1r de Batxillerat han realitzat un treball d’aplicació de textures a algún element de la seva preferència… De la textura abstracta realitzada prèviament s’ha passat a un d’aplicació a roba, objectes, etc.
L’experiència i resultats són espectaculars!



Els alumnes de Dibuix Artístic de 2n de Batxillerat, han sortit de l’escola per a dibuixar el paisatge urbà. El projecte de treball ha consistit a realitzar dibuixos amb perspectiva cònica. Aquí teniu tres sèries d’imatges que copsen… des de la presa d’apunts del natural, als primers traços al paper per a realitzar els dibuixos en gran format i alguns dels resultats finals.



A classe de Disseny de 2n de Batxillerat Artístic hem començat analitzant les qualitats formals i materials de la mascareta que millor ens va. Sembla mentida que es pugui definir què és el disseny amb aquest treball…però ho hem fet i a més hem pogut extreure quines són les seves especialitats.
Aquí podreu veure alguns dels pòsters resultants!

Dani Ruiz i Andrea Campamà
Judith Ruiz i Judit Díaz

Blanca Sànchez, Ningning Zhou i Aïda Pérez
Al Batxillerat Artístic de l’Escola Proa, tenim uns alumnes molt creatius. Tant és així que entre classe i classe no s’han pogut estar de fer una il·lustració a la pissarra digital de cada un dels companys, inclosa la professora!

A 1r de Batxillerat és hora de practicar amb la tinta xinesa. Com a excusa, hem après i observat la tècnica del Sumi-e. El Sumi-e és una tècnica de dibuix monocromàtic en tinta negra de l’escola de pintura xinesa. Es va desenvolupar a la Xina durant la dinastia Tang i es va implantar com a estil durant la dinastia Song. El nostre projecte, en gran format, es basa en un poema Haiku (que és un tipus de poesia japonesa que sol parlar de paisatges i natura)


La veritat és que la talla no és una tècnica senzilla de treballar però l’experimentació ha resultat ser molt satisfactòria! En un cub de 10 cm3 d’escuma rígida de poliuretà, hem esculpit el nostre animal totèmic que formarà part del tòtem del nostre clan. 1r de Batxillerat. Volum.

En aquest exercici aprenem a representar moviments de càmera com el tràveling, el zoom o la panoràmica. També fem una revisió de les tipologies de pla apreses a 1r.