Reinterpretem apunts en pastel.

Com us vam avançar, a Dibuix Artístic de 2n de Batxillerat, posem en pràctica l’apunt del natural i la reinterpretació d’aquests per a fer composicions en gran format emprant la tècnica del pastel.

Hem dibuixat un arbre fantàstic, partint dels apunts del parc i fent alguns esbossos previs, barrejant característiques de diferents tipus d’arbres, i anant perdent grau d’iconicitat fins a crear el nostre propi arbre fantàstic. Aquest primer exercici ens ha anat molt bé per tenir la primera presa de contacte amb la tècnica. El pastel ens permet plasmar els colors més lluminosos i alhora avançar ràpidament amb la taca.

Les últimes sessions les hem dedicat a fer una composició paisatgística on poder posar en pràctica la perspectiva cònica obliqua. Quan dibuixem paisatges, i espais en general, hem de tenir molt present les perspectives còniques per acabar fent un dibuix coherent i real.

Com veieu a les imatges, estan quedant unes composicions molt boniques i vistoses i ja tenim alguns arbres fantàstics acabats. Que xulos!

Bill Viola. Miralls de l’invisible.

Ahir, dimecres 30 d’octubre, els alumnes de primer de Batxillerat de l’Artístic, vam anar a veure l’exposició ‘Bill Viola. Miralls de l’invisible’ a la Fundació Catalunya La Pedrera. Vam arribar amb grans interrogants sobre el que ens podria aportar el videoart i en sortir, la nostra sensació havia fet un gir de 180º.

Ens va agradar molt i vam aprendre moltíssim sobre aquesta forma innovadora d’expressar-se.

 

 

<<Exposició ‘Bill Viola. Miralls de l’invisible’, que ofereix un ampli recorregut per la trajectòria de l’artista, que ha evolucionat en paral·lel al desenvolupament de la tecnologia del vídeo al llarg dels darrers quaranta anys, i abasta des d’obres significatives dels seus inicis, com ‘The Reflecting Pool’ (1977-1979), fins a creacions recents com ‘Martyrs (EarthAirFireWater)’, un encàrrec fet per la catedral de Saint Paul de Londres, on s’exhibeix de manera permanent des del 2014.

Es tracta de la primera exposició monogràfica de Bill Viola a Barcelona.>>

Sinopsi:

<<Bill Viola (Nova York, 1951) és un dels artistes més destacats i amb més renom del panorama internacional. Considerat un dels pioners del videoart, utilitza sofisticades tecnologies audiovisuals per explorar i expressar una preocupació constant per la naturalesa de l’ésser humà i la transitorietat de la vida.

Centrat en qüestions universals com el naixement, la mort, el dolor, la redempció o el pas del temps, el seu treball obre camí als sentits per vehicular sentiments i generar estats d’ànim. En les seves creacions sense paraules la imatge se sent, s’escolta, remou i desvetlla profundes emocions. El moviment alentit i en bucle submergeix l’espectador en un món interior aprofundint en les experiències fonamentals de l’existència per “despertar l’ànima”. Les seves obres, d’una intensitat i una bellesa extraordinàries, són úniques i sempre ens commouen.>>

Visual Thinking Map a Història i Fonaments de les Arts I

Els alumnes de 1r de Batxillerat estan dissenyant esquemes visuals com una forma d’aprenentatge. El pensament visual és una tècnica d’estudi que va més enllà de llegir i memoritzar conceptes, ja que posa en pràctica la capacitat de la ment per recordar imatges i associar-les a idees i paraules que, posteriorment, podrem utilitzar per elaborar un discurs. El procés és molt didàctic, ja que requereix de llegir, analitzar, sintetitzar i crear una sèrie de imatges i una selecció de paraules clau adequades a tots els conceptes que l’estudiant ha d’assolir.

Com podeu veure hi han mapes visuals que sintetitzen continguts de la història de l’art i que són il·lustracions molt creatives. Una gran manera de transformar la forma que tenim d’aprendre.

 

Apunts del natural al parc de l’Espanya Industrial

Amb els alumnes de 2n de Batxillerat estem preparant diversos projectes de Dibuix Artístic II i per poder dur-los a terme, és necessària la prèvia presa d’apunts del natural. Per aquest motiu, alguns dimarts traslladem l’aula al Parc de l’Espanya Industrial on podem gaudir, fixar-nos i prendre com a models un munt d’elements naturals i en gran varietat. Persones grans, infants, en moviment, relaxats, arbres de diverses famílies, mobiliari molt variat i estructures i vistes arquitectòniques que no estàvem acostumats a fer servir com a referents.

Aquestes sessions ens són molt útils per practicar la presa d’apunts i veure’n la importància que tenen abans de realitzar un dibuix definitiu.

Us deixem algunes fotos on veureu als alumnes en plena “acció”… desitgem que us agradin!

  

Reinterpretem l’art rupestre (Història i Fonaments de les Arts I)

A les pintures rupestres llevantines (període Mesolític 7000-2000) queden reflectides escenes de caràcter narratiu, on trobem escenes de figures humanes interactuant amb el seu entorn, caçant per sobreviure, lluitant amb altres tribus, o en situacions de la vida quotidiana, com ballant o recol·lectant mel.
Els alumnes de 1r de Batxillerat han fet una reinterpretació d’una escena de la vida quotidiana utilitzant l’estil rupestre: senzillesa, esquematització de les figures, dinamisme i poc cromatisme.

Sembla fàcil, però no ho és. Tenim tendència a fer dibuixos de nen petit, o excessivament estereotipats quan volem imitar als artistes primitius. Som capaços de narrar una escena amb pocs elements sense perdre expressivitat i caràcter?

 

El record de la memòria. Projecte de 2n de Batxillerat Artístic

Aquesta setmana els alumnes de 2n de batxillerat han fet un projecte on han  treballat el tema de l’Alzheimer.

Com a punt de partida vam llegir el conte “Una hora amb el pare” de Josep Maria Calverol, guanyador del concurs de relats curts de l’AFAS (Associació de de Familiars d’Alzheimer de Salou).

La primera proposta va ser que els alumnes il·lustressin  el conte amb una fotografia o fotomuntatge.

La segona part del projecte va consistir en un taller d’Art d’acció (performance) conduït per l’educador i artista performer Álvaro Prat.

Amb aquest projecte es vol conscienciar als alumnes sobre la realitat de la malaltia de l’Alzheimer i de com afecta a la nostra societat, així com reflexionar sobre diferents  conceptes relacionats amb memòria, els records, les vivències, la pèrdua, la comunicació i la incomunicació, el vincle o la identitat.

Performance d’Álvaro Prat i alumnes

Reflexió sobre els conceptes i experimentació amb el material

 

Creació d’una performance