HOMENATGE A LA LECTURA

A l’assignatura de volum de 1r de Batxillerat hem treballat l’escultura objectual i els poemes objectes. Hem revisat l’obra de Marcel Duchamp, Joan Brossa i Chema Madoz, i també, ens hem familiaritzat amb el knolling; una tècnica visual d’ordenació sistemàtica dels objectes. En relació amb el knolling hem visionat una conferència de l’artista suís Ursus Wehrli i hem vist algunes de les seves propostes artístiques (força irreverents).

La proposta final ha consistit a fer un Homenatge a la lectura en format knolling o poema objecte. Es podien representar contes o històries concretes, o bé, tractar de les sensacions que ens aporta l’acció de llegir. Aquí en teniu alguns exemples.

Vitamina L.

Sofia Serrano

Paula Sandín, Raquel Escriche i Tavita Parellada

Farinetes.

Alex Megino

Lucía Hidalgo

Llegan tarde para el te

Martina Fernández i Júlia Soto

La princesa i el pèsol

Paula Jericó

Cartell i Portada del Recull Literari Sant Jordi 2021

Us presentem el cartell guanyador de Sant Jordi d’aquest curs, ha estat realitzat per Andrea Campamà a l’assignatura de Disseny de 2n de Batxillerat. La guanyadora de la portada del recull literari ha estat Dani Ruiz també alumna de Disseny de 2n de Batxillerat. Moltes felicitats a totes dues… Ah!, i, Feliç Sant Jordi a tothom!!!

Andrea Campamà

Dani Ruiz

CREACIÓ DEL TÒTEM DEL NOSTRE CLAN

A la classe de volum hem practicat la tècnica de la talla amb poliuretà rígid. El tema central del treball ha estat l’estudi i creació d’un tòtem. Hem estudiat el context cultural d’aquesta manifestació artística i hem valorat la seva importància en relació amb els mites cosmogònics i la creació de la identitat col·lectiva d’un clan o tribu. Ha estat un treball intens; individual i col·lectiu en el qual, a més de la tècnica, era important la creació d’un clan inventat, amb el seu mite fundacional. En aquest projecte ha estat importantíssima la comunicació i la coordinació entre els diferents membres del clan per aconseguir crear una peça unitària entre tots. Aquí teniu una part del procés de creació; de les dues dimensions (dibuix artístic i tècnic) i el resultat de la talla (individual i grupal). Esperem que us agradi.

Martina Fernández, Júlia Soto i Jana Valle

Sumi-e

A la classe de Dibuix Artístic de 1r de Batxillerat hem estat treballant la tinta xinesa i la pintura sumi-e. Es tracta de plasmar el propi paisatge interior amb els mínims traços possibles fent que la pinzellada sigui ferma, lliure, flexible i estètica a la vegada. Tot un repte per als occidentals estressats!!!

Al final hem penjat totes les propostes al vestíbul del 4t pis i hem dedicat una estona a parlar, valorar i apreciar els treballs realitzats.

Mural al pati

A l’assignatura de Dibuix Artístic de 2n de Batxillerat es planteja un treball personal que anomenem portfoli. Cada alumne fa una proposta personal per trimestre o curs. Quan la Dani va proposar fer un mural en algun lloc de l’escola ens va semblar una idea fantàstica, però més fantàstic ha estat el resultat. Aquí teniu un parell d’imatges en les quals es poden apreciar l’excel·lent treball de la Dani Ruiz. Aprofitem per agrair la dedicació de totes aquelles persones que han fet possible la realització d’aquest projecte. Realment l’art pot transformar i millorar l’entorn en el qual vivim. Felicitats Dani per aquesta feina tan ben feta.

…pssstttt projecte súper secret

Aquesta setmana a l’edifici de secundària han aparegut uns rètols nous… ningú en sabia res. Què ha passat?

Els/les estudiants de Disseny de 2n de Batxillerat Artístic han fet un projecte de senyalística per poder aplicar a la realitat immediata de l’escola... De manera col·laborativa s’han presentat diferents idees de diferents grups de treball, s’ha votat la proposta que s’ha considerat més idònia, i s’ha passat a fer el disseny de pisos, aules de classes (de 1r d’eso a 2n de Batxillerat) i aules especials; info, sala d’actes, sala de profes, etc.

A classe ens vam inspirar en el projecte de senyalística de l’Hospital Sant Joan de Déu i l’art de carrer; combinant la funcionalitat i rigorositat dels projectes institucionals amb l’actitud transgressora d’algunes branques de l’art urbà.

Esperem que sigui útil i que contribueixi a millorar l’orientació de l’edifici de secundària.

Disseny de la Postal de Nadal

Com cada any, els alumnes de 1r de Batxillera d’Artístic tenen l’encàrrec de dissenyar la Postal de Nadal que enviem a les famílies per desitjar unes bones festes. Aquest any tan “particular” s’ha proposat que la postal reflectís el context que estem vivint, més enllà de les idees típiques associades amb la postal tradicional.

El disseny escollit aquest curs és aquesta proposta de l’alumna Paula Jericó. Espero que us hagi agradat.

Gràcies Paula!

Dibuix de perspectiva

Els alumnes de Dibuix Artístic de 2n de Batxillerat, han sortit de l’escola per a dibuixar el paisatge urbà. El projecte de treball ha consistit a realitzar dibuixos amb perspectiva cònica. Aquí teniu tres sèries d’imatges que copsen… des de la presa d’apunts del natural, als primers traços al paper per a realitzar els dibuixos en gran format i alguns dels resultats finals.