JOCS FLORALS DEL DISTRICTE

Com cada any, els millors escrits de la nostra escola els presentem als Jocs Florals Escolars del districte de Sants-Montjuïc.

Aquest any han seleccionat els següents alumnes, cadascun de la seva categoria:

2n.-B      Prosa. Lúa Rodríguez i Martínez i Aitor Álvarez i Beazcua
“Per què tenim nom?”

3r.-B       Prosa. Bruna Vergara i Agramunt “La vaca que no feia
llet”
4t.-B       Poesia. Berta Pérez i Pérez “Conill”
6è.-A      Prosa. Pau Guim i Ferrero “Un conte que mai hauria de ser
real”
En Pau també ha guanyat aquest any el 1r premi de la demarcació
de Barcelona al certamen Sambori Òmnium.

ESO2B   Prosa. Fiona Cívico i Aparicio “Farley Borrow”
ESO4A   Prosa. Ruth Cevallos i Gazo “La Màquina del temps”
Batx.1C  Prosa. Pilar Reviriego i García “La noia del tramvia blau”

La Festa de les lletres s’ha celebrat a la Seu del Districte i com cada any, ha estat fantàstica! Hi ha hagut parlaments, actuacions i moltes emocions.

La Lúa Rodríguez i l’Aitor Álvarez han guanyat un segon premi de la seva categoria.

La Fiona Cívico i la Pilar Reviriego, a més d’haver estat guanyadores en la seva categoria, cadascuna representarà el districte de Sants-Montjuïc als Jocs Florals de la Ciutat de Barcelona.

Enhorabona a tots set pels vostres meravellosos escrits i molta, molta sort Fiona i Pilar!

L’Observatori Pujalt

Els alumnes de 4t estem estudiant el Sistema Solar i per això investiguem i aprenem coses sobre els planetes en general i la Terra en particular.

Ara ja sabem que la Terra es trasllada al voltant del Sol i triga 365 dies i que per aquest motiu existeixen les estacions; o també sabem que la Terra triga 24h en rotar sobre si mateixa i que per això hi ha dies i nits. Amb aquest context, divendres vam anar fins a Pujalt per visitar el seu Observatori.

L’Albert -el noi que ens va rebre- ens va estar explicant moltes coses: les fases de la lluna, les constel·lacions, vam mirar a través d’un telescopi i vam veure com n’és de potent el Sol…

Tot plegat va ser interessant i curiós. Realment l’univers és un tema tan ampli que ens té molt encuriosits.

EXCURSIÓ CENTRE D’APROPAMENT A LA NATURA DE NAVÀS 2N

Fa uns dies els nens i nenes de 2n vam anar al centre d’apropament a la natura a Navàs, a veure i tocar animals salvatges i domèstics.

Els dos mnitors que vam tenir ens van explicar moltes curiositats de tots els animals que vam veure.

El més emocionant és que vam poder tocar molts animals que normalment és molt dificil poder-ho fer.

Vam tocar: una iguana, un camaleó, un mussol, un falcó, una àliga, cabretes,una serp ….i fins i tot emús!!!

Vam tenir un dia esplèndid i ens ho vam passar molt i molt bé!!!

Sortida Serra Marina

Els nens i nenes de primer hem començat a treballar les plantes, per això vam fer una sortida a la Serra Marina  (Santa Coloma de Gramanet).

Primer vam anar al museu Torre Balldovina a fer uns tallers: Vam fer una bossa de sal amb olor, una altra bossa amb herbes aromàtiques i una ampolleta amb essència.

A la tarda vam anar a fer una passejada per la Serra Marina i, en grups, vam buscar les herbes que ens havien ensenyat al matí.

Va ser una sortida intensa i molt divertida i els tallers ens van agradar molt.

Maqueta aparell respiratori

Els alumnes de 4t, després de treballar la respiració i experimentar amb els pulmons d’un xai, hem volgut construir una maqueta dels nostre aparell respiratori per veure bé el seu funcionament.

Aquests són els materials que hem necessitat:

– una ampolla de plàstic de 1’5 litres (que farà de caixa toràcica),

– canyes (que faran de vies respiratòries),

– 2 globus (per fer de pulmons)

– i un guant de làtex (que serà el nostre diafragma).

És important respirar!

A quart hem estat treballant l’aparell respiratori i avui hem fet la dissecció d’uns pulmons de xai.

El material que hem necessitat ha estat: uns pulmons de xai amb la seva tràquea, tisores de cuina, safata de laboratori, una bona lupa, guants i un drap per eixugar-nos.

Hem pogut observar que el pulmó esquerre és més petit que el dret perquè ha de deixar espai a un altre òrgan molt important: el cor.

Amb un tub, que hem introduït per la tràquea, hem arribat als pulmons. Amb aquesta preparació hem bufat ben fort per veure com s’inflaven els pulmons amb l’entrada de l’oxigen.

Amb les tisores hem resseguit el camí de la tràquea fins arribar on començava el camí dels dos bronquis.

També hem volgut obrir els bronquis i hem descobert que estaven plens de forats, eren els bronquíols que es ramificarien fins als alvèols on es produeix l’intercanvi de gasos.

Ha estat una bona feina de laboratori que, de ben segur, recordarem especialment.

A 4t hem creat un joc de taula

Creus que saps moltes coses de Catalunya? Els alumnes de 4t, sí!

Al llarg del segon trimestre ens hem convertit en experts en la matèria i hem estat fent una cerca de diferents àmbits: paisatge, clima, institucions, relleu, aigües i vocabulari en anglès.

Hem construït minuciosament un joc de taula, pensant en tots els detalls: nom, logotip, preguntes, tauler amb imatges i peces.

Tot aquest projecte no hagués estat possible sense la col·laboració de moltes persones de l’escola, i no ens referim només als mestres. Volem donar les gràcies als nois de manteniment (Carles i David) a l’informàtic (Joaquim), a personal de secretaria (Carme) i consergeria (Lluís i Francesc). Us estem molt, molt agraïts.

I ara, si vols comprovar tot el que saps de Catalunya, et convidem a fer una partida al nostre TriCat/ CatJoc. Nosaltres ja l’hem estrenat!!! T’atreveixes?