FLIC FLAC CIRC 2019

Aquest curs, per primera vegada, els alumnes de 5è han participat en un projecte anomenat Flic Flac Circ organitzat per l’IBE. El projecte al vàrem començar a treballar al desembre a les classes d’EF i la setmana passada el vam poder estrenar al Sant Andreu Teatre!

Després de tantes setmanes treballant en equip per muntar figures d’acrosport, amb alguna acrobàcia, dansa i expressió corporal, els alumnes tenien moltes ganes d’estrenar-ho i poder-ho ensenyar a les famílies i a altres escoles.

A continuació us deixem algunes fotografies i els vídeos de l’actuació de les dues classes. Esperem que gaudiu veient-lo tant com nosaltres vam gaudir fent-lo!

5èB: https://vimeo.com/336523000

5èA: https://vimeo.com/336523092


EXPOSICIÓ EDUCAR PER ACOLLIR

Els dies 14 i 15 de maig hem anat tots els cursos de la Primària a veure l’exposició “Educar per acollir” a les Cotxeres de Sants.

A l’exposició hi havia un recull de treballs i accions de la Xarxa Educativa de Sants-Montjuïc en Suport de les Persones Refugiades.

La Xarxa Educativa està formada per diversos centres educatius del territori i Stop Mare Mortum Sants, Hostafrancs i la Bordeta, i treballa de manera conjunta amb els infants i joves per fomentar l’esperit crític i els valors dels drets humans, en concret, els drets de les persones migrants i refugiades.

Com ja deveu saber, aquest curs la Primària vam fer manualitats, que es van vendre a la festa de St.Jordi de l’escola, amb l’objectiu de recaptar diners i fer una donació a Open Arms.

L’explicació de la nostra activitat solidària ha estat exposada a les Cotxeres.

Ens va agradar molt l’exposició i ens va fer molta il·lusió veure el nostre projecte exposat.

 


Projecte a 3r: Els nostres avis i àvies.

Divendres a la tarda ens va visitar l’Eugènia, l’àvia d’en Pau. Va participar en el projecte Els  nostres avis i àvies explicant com era l’escola quan era petita i com ho feia ella després, doncs va ser mestra.

Ens va dir que la seva escola era religiosa i que separaven els nens i les nenes.  També que  duien uniforme i una bata blanca, i les lliçons se les havien d’aprendre de memòria. Cada dia els hi preguntaven les coses que havien estudiat i sovint recorrien a les cançons per facilitar la memorització, per exemple amb les taules de multiplicar.

 

Ens va explicar que seien en pupitres, i es deien així perquè la taula estava enganxada a la cadira. Les classes eren en castellà i els alumnes es dirigien a la mestra parlant-los de vostè. Havien de ser molt respectuosos i no gosaven interrompre. Quan algun alumne s’equivocava o feia alguna entremaliadura, els hi feia copiar molts cops en un paper que no ho faria més.

I el pati, a què jugaven els nostres avis quan eren petits? Doncs l’Eugènia també ens ho va explicar, i el millor és que hi vam jugar!! Deia que s’ho passaven molt bé amb les xapes, amb el joc dels disbarats i el telèfon.

El cert és que va ser una tarda súper enriquidora i, com era d’esperar, ens van sorgir un munt de preguntes, que l’Eugènia va anar responent amb molta amabilitat.

Eugènia, moltíssimes gràcies per venir!!!


Mercabarna: Creix amb el peix

Dimecres vam anar a Mercabarna a fer una activitat que s’anomena “Creix amb el Peix”.

Sabíeu que Mercabarna és el mercat dels mercats? Això vol dir que distribueixen productes a totes les botigues de Barcelona i rodalies. Hi ha de tot: fruita i verdura, carn i peix. Nosaltres vam anar a la secció del peix.

Vam fer dos grups. Primer uns vam començar visitant les naus del peix. Allà vam tenir l’oportunitat de veure alguns exemplars de peixos: seitons, sardines, salmó, navalles, mol·luscs, calamars, verats o lluç. Ens van explicar algunes curiositats de cada animal com les brànquies, la forma de la boca o les dents. Va ser interessant.

 

 

Després, vam anar al museu del peix. Allà vam fer un petit recorregut per les diferents maneres de pescar, des de les més antigues fins les més actuals. Vam aprendre, també, que el peix es pesca a la nit i que es fa una subhasta a la baixa per vendre’l als mercats. Força interessant tot el que ens van dir.

 

Quan va arribar l’hora de dinar, Mercabarna ens va convidar a un bon tiberi. Vam menjar una amanida de gambes i tonyina, lluç arrebossat, seitons i calamars a la romana. Tot acompanyat d’unes llesques de pa amb tomàquet. Per postres, plàtan. Ja veieu que ens vam quedar ben tips.

Va ser un dia rodó: divertit, interessant i enriquidor.


SORTIDA A LA PEDRERA

Els de 2n hem anat a la Pedrera i hem fet una mica d’exploradors.

 

 

Primer hem fet un taller per descobrir els temes de natura que hi ha a les rajoles.

 

Per fer-ho ens hem posat el barret i la bossa d’exploradors.

 

 

Hem trobat els diferents elements amb ajuda del plànol de la Pedrera.

 

Hem pujat a les golfes i al terrat.

 

En arribar al final de l’expedició  hem trobat un cofre amb un missatge de Gaudí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ELS POLÍGONS A 3R. FIGURES DE DUES DIMENSIONS

 

Descobrir i crear diverses figures geomètriques a través del geoplà és molt divertit. A tercer hem identificat i conegut les característiques de les figures de dues dimensions (triangle, quadrat, rectangle, rombe, paral·lelogram, trapezi, pentàgon i hexàgon).

Aplicant diferents transformacions en una figura geomètrica n’obtenim d’altres. Podem sumar dos triangles equilàters i obtenir un quadrat. Podem allargar dos costats d’un quadrat i obtenir un rectangle. També podem canviar l’amplitud dels  angles d’un quadrat (dos a dos) i obtenir un rombe. Una bona eina per a realitzar aquestes transformacions és l’aplicació Geoboard.

 

Després toca reproduir amb escuradents i plastilina diferents polígons seguint les imatges representades en unes targetes.. Hem d’analitzar quants costats i quants vèrtexs té la figura. També haurem de veure si els costats i els angles són iguals. Necessitem trencar alguns escuradents?

Som-hi!

 


ELS NOSTRES AVIS I ÀVIES

A tercer seguim treballant sobre la història dels nostres avis. Hem esbrinat coses a partir de l’observació de les fotos i hem pensat sobre què ens aporten els avis.

 

 

 

 

 

 

 

 

La darrera tasca ha estat construir un fris cronològic que vagi des de l’any 1935 fins el 2019 i hi hem enganxat totes les fotos que hem portat.

Per dur a terme aquesta línia del temps, ha estat important entendre que hi havíem d’incloure tots els anys i que la distància de dates ha de ser proporcional entre unes i altres. Tot un repte matemàtic.

 

Ja veieu que el resultat final ha estat una panoràmica molt bonica i representativa de la història dels nostres avis i àvies, de la qual ens sentim molt orgullosos i satisfets.

 

Seguim animant als avis i àvies que vinguin a explicar-nos coses, ensenyar-nos a què jugaven, cuinar-nos unes postres, teixir, etc. Sabem que són un pou de saviesa i ens volem contagiar. De la mateixa manera que demanem 5 avis o àvies (de cada classe) que es prestin a deixar-se fer una entrevista. Tenim inquietuds que ens agradaria resoldre sobre l’escola, els jocs, els costums, la vestimenta i el temps lliure.

AVIS I ÀVIES US ESPEREM AMB ELS BRAÇOS BEN OBERTS!!


A Cicle Mitjà fem estadística

Aquest dilluns al matí, tots els companys de 3r i 4t volíem saber “COM ÉS LA PERSONA TÍPICA DE CICLE MITJÀ”.

Ens vam organitzar en quatre grups, barrejats entre les quatre classes i vam començar a treballar.

 

Calia investigar:

QUANTS GERMANS SOU A CASA?

QUIN ÉS EL TEU COLOR PREFERIT?

AMB QUIN TRANSPORT HAS VINGUT AVUI A L’ESCOLA?

PORTES ULLERES O NO?

La recollida de dades ens ha portat a poder conèixer el què és la FREQÜÈNCIA i la MODA.

Al final, hem pogut penjar els gràfics amb la informació al passadís.

Ha resultat una activitat molt engrescadora i ens ha agradat molt fer-la.


FELIÇ ST. JORDI!

SANT JORDI
Pel caminet de vora el riu,
tresca que tresca,
va galopant un cavaller.
Sant Jordi va,
Sant Jordi ve!
Ha sentit dir que hi ha un país que plora
perquè d’un drac és presoner.
Sant Jordi va,
Sant Jordi ve!
La seva espasa al raig del sol brilla que brilla.
-Cercaré el drac i el venceré!
Sant Jordi va,
Sant Jordi ve!I
Tot tornant, quan l’ha vençut,
dubta que dubta:
-Potser aquest drac no és el darrer…
Sant Jordi va,
Sant Jordi ve!
Joana Raspall

Com ja és tradició a la Primària, per St.Jordi ens reunim tots i fem lectura col·lectiva.

S’ha pogut veure de tot: contes, còmics, revistes, llibres…

I és que a l’hora de llegir, el més important és saber triar allò que més ens agrada.

Enhorabona alumnes, ens omple d’orgull veure que sou uns grans lectors!


TREBALLEM LA GEOMETRIA A 4T

Al llarg del segon trimestre, als tallers de matemàtiques, els alumnes de 4t hem treballat alguns aspectes de la geometria i ho hem fet amb diferents experiències i materials que ens han permès comprendre millor els conceptes. Aquí us en deixem una mostra.

 

Quina millor manera d’introduir la circumferència i l’ús del compàs que experimentant amb el nostre propi cos!

 

I per treballar els polígons, especialment els triangles i els quadrilàters, ens hem ajudat de geoplans reals i d’altres virtuals fent servir l’iPad.

 

Hem passat estones profitoses i ben divertides!