L’ESQUELET I LES ARTICULACIONS

Hem treballat l’esquelet humà i les articulacions.

Ens hem posat ampolles de plàstic al colze i al genoll per impedir el treball de les articulacions.

Ha estat divertit  i hem pogut comprovar que fer alguns moviments seria complicat si no les tinguéssim.

També ens hem convertit en arqueòlegs i hem anat al sorral del pati a veure que trobàvem. Excavant hem trobat “ossos “ i hem pogut muntar un esquelet.

EL NOSTRE HORT

Ja tenim l’hort a punt, però primer hem hagut de preparar-lo.

Hem mesurat per veure quin tros teníem per treballar.

Hem remogut la terra i tret les herbes per deixar-lo ben net.També hem ajudat a remoure la terra del tros de parvulari.

Després ja hem pogut anar plantant i posant els cartells del què teníem.

També ha vingut el Quim a explicar-nos coses sobre l’hort.

BONES FESTES!

Aquest trimestre els nens i les nenes del Cicle Mitjà hem preparat unes Nadales ben boniques, a l’hora de TAC, amb el propòsit de desitjar Bones Festes a les nostres famílies.

A 3r, per fer les Nadales, hem utilitzat l’aplicació Piccollage: hem après a fer un collage amb els iPads, a cercar imatges per internet, a posar lletra a la composició…

A 4t, a més, participem en el Projecte de Col·laboració Intercentres  de Trams i per això aprenem a utilitzar el correu electrònic i ens escrivim amb un alumne d’una altra escola. Els hem enviat una descripció de cada un de nosaltres i també els enviarem la Nadala, per felicitar les Festes als nostres nous amics!

A 4t també hem treballat amb els iPads. Aquest cop hem après a fer-nos una fotografia i hem fet un treball de dibuix amb l’aplicació de dibuix Doodle Buddy.

Aquí us hem deixat una petita mostra de les nostres creacions, tot desitjant-vos unes

BONES VACANCES!!!

Sortida “Creix amb el Peix” de 4t

El passat dijous, els alumnes de 4t vam anar a Mercabarna per realitzar l’activitat “Creix amb el Peix”.

Al matí, vam visitar el museu del Centre Interactiu del Peix on ens van explicar els diferents tipus de pesca, el funcionament d’una llotja i el comerç majorista i minorista que ens permet gaudir cada dia de peix fresc. També vam elaborar una llista de la compra i vam poder comprovar si aquesta era o no equilibrada i saludable.

En el recorregut per Mercabarna, vam visitar el Mercat Central del Peix i una empresa majorista en què ens van mostrar diferents varietats fresques de peixos, crustacis i mol·luscs i vam parlar de les seves característiques, fent una distinció entre animals vertebrats i invertebrats.

Al migdia, vam gaudir d’un dinar boníssim a base d’amanida, peix i fruita.

I a la tarda, vam poder tocar alguns peixos i un eriçó de mar i vam veure un vídeo resum de tota l’activitat.

La sortida va ser molt profitosa perquè vam aprendre moltes coses d’una manera pràctica i engrescadora!