CREACIÓ D’UN ANUNCI PUBLICITARI A 4t

La publicitat forma part del dia a dia. Entra a les nostres vides gairebé sense adonar-nos-en. Desenvolupar un esperit crític davant la realitat que ens envolta no és una tasca fàcil, però és important. Aquest és el projecte que hem finalitzat a 4t.
El procés ha estat complex: reconèixer els diferents àmbits en els quals es pot trobar publicitat, valorar el tractament del gènere dins el món publicitari, experimentar i utilitzar el cos com a instrument d’expressió i comunicació, crear els nostres “jingles”, fabricar els nostres envasos, …

Tot aquest procés ha culminat en la nostra tasca final: inventar un anunci publicitari d’un producte amb el seu eslògan i logotip. El treball cooperatiu ha estat el fonament per a desenvolupar tot el projecte.

Aquí us deixem el resultat del nostre treball.



ELS COSSOS GEOMÈTRICS I EL NOSTRE ENTORN A 4t

Si observem bé el nostre entorn ens adonem que estem envoltats d’objectes que es formen amb diferents cossos geomètrics.  Podem trobar-ne a partir de poliedres (cubs, piràmides, prismes,…) o de cossos de revolució (esferes, cilindres o cons).

I això és el que hem fet a 4t; buscar diferents elements a casa, portar-los a l’escola i classificar-los.

No hem acabat aquí. També hem volgut saber el plegament i desplegament de diferents poliedres. Hi hem hagut de posar una mica de paciència! No ha estat del tot fàcil.

Comptar arestes, cares i vèrtexs després de construir els nostres propis poliedres no és una tasca fàcil.

 

Tot això ens ha permès construir el nostre propi envàs per a l’anunci publicitari que hem creat.


Bicicletada a Montjuïc

El dimarts dia 3 de març vam anar fins al Castell de Montjuïc. Allà, l’Eusebio i la Lola, de la guàrdia urbana, ens van explicar els senyals de trànsit més habituals que trobem a la ciutat i vam poder practicar una estona amb les bicis i com a vianants.

Ens van dir que el circuit està disponible per a famílies els caps de setmana, o sigui que si els vostres fills i filles van gaudir de l’activitat i voleu repetir-la amb ells, ja ho sabeu!

 


2N CI: TEATRE EN CASTELLÀ

La setmana passada vam fer les obres de teatre que havíem estat preparant durant unes setmanes. Eren unes obres inventades pels nens i nenes, en grups cooperatius i en castellà.

Primer vam pensar de què aniria, vam escriure la història i després vam pensar els diàlegs.Durant unes sessions vam acabar de pensar i escriure l’obra . Un cop feta, vam assajar-la sense i amb els complements de cada personatge. Tot ho vam fer en castellà per practicar la parla i l’escriptura d’aquesta llengua.

Mireu-ne el resultat!!!


2N CI: HEM ANAT A LA SAGRADA FAMÍLIA!!!!

La setmana passada vam tenir la gran oportunitat d’anar a visitar la Sagrada Família.

Vam aprofitar aquesta visita per iniciar el projecte de Barcelona i d’Antoni Gaudí. Amb aquest projecte volem saber coses de la ciutat on vivim: on està situada, els seus límits, els seus barris, la història de la ciutat, els edificis més emblemàtics i sobretot l’obra d’ Antoni Gaudí .

La visita va ser molt interessant. A través d’uns jocs vam anar descobrint les característiques, formes i curiositats de la gran obra de Gaudí.

Vam fer una ruta per l’exterior on vam descobrir la façana principal, la façana del Naixement, l’ única que va construir Gaudí. Vam localitzar totes les figures del pessebre i elements de la natura.

La façana posterior,la façana de la Passió, representa la mort de Jesús . La pedra es veu d’un altre color perquè és una de les parts més noves i el seu arquitecte va ser Subirachs.

 

Però el que més ens va fascinar va el seu interior. Els colors dels grans vitralls i les columnes en forma de grans arbres ens van traslladar a un bosc màgic.

Vam aprendre moltes coses i ens van felicitar molt pel gran interès i entusiasme que van mostrar i per les coses que sabíem!!

Ara seguirem treballant i descobrint racons de Barcelona i de les obres de Gaudí!

 

 


Excursió a Tarragona i tiberi romà a l’escola

Sabeu per què l’escultura d’August va descalça? Què és el ceptre? Per què els carreus de la muralla tenen marques? Per què van decidir construir una ciutat a l’actual Tarragona? En què consistien les carreres al circ i com es comptaven les voltes? Qui eren els patricis? Qui eren els gladiadors i com eren les lluites?

Si encara no ho sabeu, pregunteu-ho als alumnes de 5è, són tots uns experts en Tarraco!!!! Han treballat l’Època Romana i han après moltes curiositats.

I què menjaven els romans? De quina manera i amb quins estris? Això també ho sabran respondre ells mateixos, ja que ho han viscut de primera mà.

Com a tancament del projecte, hem fet un dinar “a la romana”. Hem portat corones de llorer i hem menjat aliments de la cuina mediterrània: olives, olivada, pollastre amb dàtils, arròs amb salsa de polenta i raïm. I per acabar… hem brindat amb most!!