HEM CELEBRAT EL DIA DE LA DONA COM CAL!!!!
DESPRÉS DE VEURE UNS CURTS I FER UN PETIT DEBAT SOBRE EL TEMA , CADA NEN I NENA ENS HA ENSENYAT I EXPLICAT LA INFORMACIÓ SOBRE LA DONA QUE HAVIA TRIAT PER PORTAR A L’ESCOLA I EL PERQUÈ L’HAVIA ESCOLLIT.

HEM VIST QUE AL LLARG DE LA HISTÒRIA HI HA HAGUT MOLTÍSSIMES DONES QUE HAN DEIXAT EMPREMTA I HAN ACONSEGUIT REPTES MOLT IMPORTANTS PER TOTES NOSALTRES!!! N’HI HA DE CIÈNTIFIQUES, ACTIVISTES, BOMBERES, AVIADORES, MESTRES, ALPINISTES, ARTISTES, ESCRIPTORES…

DESPRÉS, AMB LA INFORMACIÓ QUE HAVÍEM PORTAT, HEM FET UNS MURALS PER PENJAR ALS PASSADISSOS I AIXÍ TOTHOM QUE PASSI PER ALLÀ PUGUI CONÈIXER, LLEGIR I ADMIRAR A TOTES ELLES!!!

Donat que sabem que les Matemàtiques ens envolten i les podem trobar a tot arreu, avui hem treballat conceptes matemàtics a partir de mímica estàtica o en moviment.
L’activitat consistia en representar un concepte que ens donaven i la resta, l’havia d’endevinar.
Han sortir conceptes com:
PERÍMETRE

TRAPEZI

RESTA

POTÈNCIA

SIMETRIA

FRACCIONS


ÀREA

PIRÀMIDE

IMPOSSIBLE: El concepte “impossible” ens ha portat a veure que hi ha coses que a ulls de Primària poden ser impossibles encara que en realitat no ho siguin.

CENTENA: Aquest últim concepte ens ha costat força perquè evidentment ens faltava molta gent!

Ha estat una activitat molt divertida!!!
Aquesta setmana ja estem muntant la sínia a 6è utilitzant material de cartró, palets de fusta i la peça que hem imprès en 3D i que prèviament hem dissenyat.
Per a reforçar i ampliar la numeració treballem amb blocs base 10 per a representar nombres en el nostre sistema posicional decimal.
També associem les centenes als bitllets de 100€, les desenes als bitllets de 10€ i les unitats a les monedes d’1€.
El següent pas serà fer servir la descomposició per a l’algorisme estàndard de la suma i la resta.
D’aquesta manera desenvolupem estratègies tant per operar com per representar càlcul en paper.



