Així acabem el trimestre!!!

Avui divendres 20 de desembre hem acabat el trimestre amb activitats molt divertides que ens han portat a relacionar-nos amb la resta de l’etapa.

Primer, segon i tercer hem anat a “Cagar el Tió” a la sala d’actes de l’escola perquè l’ocasió bé es mereix un lloc ben especial.

Ens ha cagat jocs per a totes les classes i torrons que ja hem pogut tastar!!!

Quart, cinquè i sisè hem tancat el trimestre amb una gimkana super xula que ens han preparat les mestres. Les proves han estat d’allò més distretes i ho hem passat molt bé.

A última hora, hem pogut estrenar els jocs de taula que ens ha cagat el tió i ens hem acomiadat fins l’any vinent.

Que tingueu tothom un bon final d’any i una bona entrada. Feliç 2020!!!

Calendaris d’ advent molt vius!!

Aquest curs les tutores de Cicle Mitjà van decidir fer un Calendari d’ Advent ben original, amb forma d’animal i a partir d’un sobre on han escrit, els nens i nenes, un missatge de Nadal per als seus companys.

A la classe de Plàstica cada nen i nena , un cop triat el seu animal, anaven afegint els complements al sobre i es convertia en el que veieu!!

A 4t ENS ORIENTEM A CLASSE

Per parelles hem dibuixat el plànol de la classe intentant ser el més “fidels” possible. Ens ha costat força!

Un cop l’hem donat per correcte, un membre de l’equip ha fet un recorregut per la classe i l’altre company l’ha representat al plànol. En un mateix plànol hem dibuixat diferents itineraris alternant qui dibuixa i qui executa.

Després hem canviat el joc. Hem dibuixat el recorregut en el plànol i l’hem executat seguint el dibuix del nostre company.

Ha estat una activitat d’orientació a l’espai molt divertida!

A la tardor: Castanyada amb calor!

Dijous 31 d’octubre per seguir la tradició, a Primària vam celebrar la Castanyada.

La pluja no va impedir que arribessin a l’escola uns castanyers i castanyeres molt eixerits que havien vingut des del Montseny.

Ens van oferir les seves castanyes acabades de coure i ens van deleitar amb algunes històries.

Alguns alumnes de Cicle Superior van voler ambientar-se per escoltar històries terrorífiques!!!

També vam aprofitar la festa per berenar castanyes i els panellets que havíem fet dimarts al matí.

Estava tot boníssim i ho vam passar molt bé.

MULTIPLIQUEM AMB REGLETS I BUSQUEM PATRONS DE LES TAULES DE MULTIPLICAR A 4t

Els reglets numèrics, a més a més d’una gran eficàcia per a la comprensió de conceptes potencien les habilitats característiques del saber matemàtic. D’aquesta manera afavoreixen l’adquisició progressiva de la competència numèrica.

Comencem per repassar diferents multiplicacions amb aquest material

.

Després hem proposat que pintin d’un mateix color a cada graella del 100 els nombres d’una mateixa taula (la del 2, la del 3, la del 4,…) i que descriguin el patró que s’hi veu.

Finalment hem establert relacions entre els diferents patrons fent preguntes com: Quines relacions podem establir, per exemple, entre les taules del 4 i del 8? o entre les del 2, del 3 i del 6?

Dibuixem la Mercè

Altre cop, des de Barna Centre, ens han ofert la possibilitat de participar en el Concurs “Dibuixem La Mercè”. Els alumnes de 2n, 4t i 6è de Primària hi hem participat amb moltes ganes.

Us deixem una mostra dels treballs que hem presentat.

Ara només ens queda esperar a veure si algú de nosaltres resulta premiat.