GRAN PROJECTE DE FINAL DE CURS

Aquest any a la Primària hem fet un gran projecte de final de curs.

Ens hem proposat celebrar de manera diferent el comiat dels nens, nenes i mestres, molt

especialment el dels companys i companyes de 6è, que marxen cap a l’ESO.

0er al dimecres 19 i dijous 20 hem programat activitats de treball cooperatiu i de grup, per les

que han anat passant els alumnes, barrejats per cicles:

Jocs d’aigua, reptes cooperatius , el “Gran Dictat” -activitat que portem cursos fent i que no

volem perdre- un escape room per als nens i nenes de sisè i un taller de rodolins.

Cada curs a més, ha preparat una actuació per al gran espectacle d’avui divendres – dia de final

de curs- i ha dedicat un rodolí ben bonic als companys de 6è.

Aquí us faig arribar els rodolins que ha dedicat cada classe als amics de 6è, fotografies del projecte

i un petit muntatge, per a què pugeu gaudir també vosaltres de la nostra festassa!

Descarregar (RODOLINS.pdf, PDF, 130KB)

TOTS DESITJANT-VOS UNES MERAVELLOSES VACANCES,

ELS MESTRES DE LA PRIMÀRIA ENS ACOMIADEM !

SISTEMA SOLAR A 4T

Al llarg del tercer trimestre, els alumnes de 4t hem desenvolupat el projecte sobre el Sistema Solar.

Hem centrat la nostra investigació en cada un dels vuit planetes grans que giren al voltant del Sol: Mercuri, Venus, Terra, Mart, Júpiter, Saturn, Urà i Neptú. Com a experts, hem pogut presentar els resultats de la cerca en un important congrés científic davant els companys i companyes. Ens hem ajudat d’uns murals virtuals amb la informació més destacada de cada planeta.

I no ens podem oblidar de les nostres maquetes amb les quals hem demostrat que no només som bons científics, sinó també uns artistes!

Estem molt orgullosos de la feina feta!

Sortida 4t al Climbat la Foixarda

El passat 4 de juny els alumnes de 4t van anar al Climbat la Foixarda com a cloenda de les activitats de trepa realitzades a les classes d’Educació Física. Tots els alumnes van escalar amb i sense corda, van treballar l’equilibri al circuit vertical i van lliscar pel “supertobogan”. Alguns no s’ho van ni pensar i en un tres i no res estaven a dalt de tot; d’altres van haver de mirar-ho dues vegades, respirar i llançar-se a superar les seves pors. Finalment van acabar satisfets del que van aconseguir i el seu somriure ho demostrava.

Sortida de 4t a l’Observatori de Pujalt

Aquest dimarts els alumnes de 4t vam visitar l’Observatori de Pujalt per ampliar els nostres coneixements sobre el Sistema Solar, que és el projecte que estem treballant ara a l’aula. Ens vam organitzar en tres grups de treball amb els quals vam anar passant per cada una de les activitats programades.

En una de les activitats vam fer una passejada virtual pel Sistema Solar aturant-nos a cada planeta i comentant-ne algunes característiques i curiositats. També vam poder tocar restes d’un meteorit!

En una segona activitat vam tractar aspectes com la força de la gravetat que atreu els planetes al voltant del Sol o el fenomen de la refracció de la llum.

A la tercera activitat vam parlar dels moviments de rotació i translació de la Terra, de les fases de la Lluna i dels eclipsis de Lluna i de Sol.

A més, vam poder veure les parts d’un telescopi i vam fer algunes observacions prenent consciència de la potència del Sol.

En conjunt, vam viure una jornada científica d’allò més interessant!

EXPOSICIÓ EDUCAR PER ACOLLIR

Els dies 14 i 15 de maig hem anat tots els cursos de la Primària a veure l’exposició “Educar per acollir” a les Cotxeres de Sants.

A l’exposició hi havia un recull de treballs i accions de la Xarxa Educativa de Sants-Montjuïc en Suport de les Persones Refugiades.

La Xarxa Educativa està formada per diversos centres educatius del territori i Stop Mare Mortum Sants, Hostafrancs i la Bordeta, i treballa de manera conjunta amb els infants i joves per fomentar l’esperit crític i els valors dels drets humans, en concret, els drets de les persones migrants i refugiades.

Com ja deveu saber, aquest curs la Primària vam fer manualitats, que es van vendre a la festa de St.Jordi de l’escola, amb l’objectiu de recaptar diners i fer una donació a Open Arms.

L’explicació de la nostra activitat solidària ha estat exposada a les Cotxeres.

Ens va agradar molt l’exposició i ens va fer molta il·lusió veure el nostre projecte exposat.

A Cicle Mitjà fem estadística

Aquest dilluns al matí, tots els companys de 3r i 4t volíem saber “COM ÉS LA PERSONA TÍPICA DE CICLE MITJÀ”.

Ens vam organitzar en quatre grups, barrejats entre les quatre classes i vam començar a treballar.

Calia investigar:

QUANTS GERMANS SOU A CASA?

QUIN ÉS EL TEU COLOR PREFERIT?

AMB QUIN TRANSPORT HAS VINGUT AVUI A L’ESCOLA?

PORTES ULLERES O NO?

La recollida de dades ens ha portat a poder conèixer el què és la FREQÜÈNCIA i la MODA.

Al final, hem pogut penjar els gràfics amb la informació al passadís.

Ha resultat una activitat molt engrescadora i ens ha agradat molt fer-la.

TREBALLEM LA GEOMETRIA A 4T

Al llarg del segon trimestre, als tallers de matemàtiques, els alumnes de 4t hem treballat alguns aspectes de la geometria i ho hem fet amb diferents experiències i materials que ens han permès comprendre millor els conceptes. Aquí us en deixem una mostra.

Quina millor manera d’introduir la circumferència i l’ús del compàs que experimentant amb el nostre propi cos!

I per treballar els polígons, especialment els triangles i els quadrilàters, ens hem ajudat de geoplans reals i d’altres virtuals fent servir l’iPad.

Hem passat estones profitoses i ben divertides!