CIVISME A L’ESCOLA

Avui hem rebut una visita molt especial: ha vingut la Guàrdia Urbana a parlar-nos de CIVISME.

Ens han fet pensar en algunes de les moltes actituds incíviques que trobem al nostre voltant en 5 àmbits diferents: CONVIVÈNCIA, SOROLL, ANIMALS DOMÈSTICS, NETEJA i MOBILITAT.

Ens han ajudat a reflexionar sobre la necessitat de tenir unes normes per conviure en societat i entre tots hem muntat l’ARBRE DEL COMPROMÍS de la classe amb un compromís de millora pensat per cada un de nosaltres.

LA CASTANYADA A PRIMÀRIA

Una vegada més, per seguir la tradició, a l’escola hem celebrat “La Castanyada”.

Per fer uns bons panellets, prèviament, hem elaborat la massa amb patata, ametlla i sucre.

Després de deixar reposar la massa, hem pogut fer les boletes per fer els panellets de xocolata, de cirera, de coco i d’ametlla.

Han quedat boníssims! I cal presentar-los ben bonics.

Al final del matí, hem anat a la cuina, a secretaria, a manteniment, a informàtica, i a direcció a convidar-los a tastar els nostres panellets.

A la tarda del 31 d’octubre ens han visitat els castanyers que venien des del Montseny amb molta pluja, cansats i remullats.

Ens han portat castanyes a tots per poder celebrar la Castanyada com cal. I nosaltres, els hem donat alguns panellets.

També hi ha hagut temps per explicar històries.

A Cicle Inicial, els mateixos castanyers han explicat un conte a les classes.

A Cicle Mitjà ha estat el Genís l’encarregat d’explicar-nos una història d’un drac que tenia atemorida la regió de Cracòvia.

I a Cicle Superior, els mateixos alumnes han estat els narradors d’unes històries terrorífiques.

Hem pogut explicar la tradició d’una altra cultura, la mexicana i per això, cadascú ha pogut dissenyar i decorar la seva “catrina”.

Per acabar la festa amb els companys, no podia faltar la menjada de castanyes.

– Calentes i grosses, qui en vol ara que fumen?

Ara, com diu Isabel Barriel en un poema, només caldrà que passi el temps ràpidament perquè arribi una altra festa al calendari.

BONA CASTANYADA A TOTHOM!!!

A 4t treballem Catalunya

Aquest curs hem començat fent recerca sobre Catalunya per tal de descobrir el màxim de coses possibles per poder plantejar les preguntes que necessitarem per fer tot el procés.

Després d’un treball força intens, ara ja ho tenim pràcticament a punt. A partir d’ara ja anirem concretant el treball i tant el grup d’experts com l’equip cooperatiu haurem d’esforçar-nos al màxim per aconseguir l’objectiu: inventar un joc de taula.

Educació Emocional a 4t

A 4t hem treballat el conte de “Les ulleres empàtiques” per tal d’aprendre a posar-nos en la pell d’altres persones.

Després d’escoltar el conte amb atenció, i comentar diverses situacions en les que podem demostrar la nostra empatia, hem fet unes representacions en les que s’havia de demostrar que essent empàtics ens poden anar millor les coses.

Ha resultat un treball molt interessant que haurem de recordar en més d’una ocasió!