“DANSA ARA” AL PALAU SANT JORDI

Els nens i nenes de 2n hem participat un any més al projecte “Dansa Ara”, que forma part del programa L’escola fa esport a la ciutat, que organitza l’Institut Municipal d’Esports de Barcelona.

 

01              0

 

Les danses del repertori les hem après a l’àrea de música i alguna, a l’àrea d’educació física.

 

02         03

 

Memoritzar les sis coreografies ha estat tot un repte! Hem treballat el ritme, el cos i l’espai, així com la relació amb la parella o el grup.

 

 

04

 

Al Palau S. Jordi ens hem trobat diversos centres escolars de Barcelona i tots junts hem participat en l’espectacle de dansa contemporània.

 

 

05    06

07    08

 


Les fraccions a 6è.

Els alumnes de sisè estem treballant les fraccions. Hi ha un munt de coses que es poden fer amb les fraccions i ho hem descobert amb diferents materials. Sempre havíem pensat que per sumar-les i restar-les havien de tenir el mateix denominador i ara resulta, que es poden sumar i restar siguin com siguin. És molt interessant això de buscar fraccions equivalents amb el mateix denominador. Estem aprenent moltíssim!!!

20150408_100126 20150407_112126 20150407_112140 20150407_112205 20150407_112217 20150407_112236 20150407_113122 20150407_113157 20150407_113220 20150408_095441 20150408_095532 20150408_095546 20150408_095616 20150408_095719 20150408_100041 20150408_100048


Sant Jordi amb scratch

Per als alumnes de 6è de primària aquest any és el segon curs on han après a programar usant l’scratch. L’any passat van iniciar-se en la programació de vídeo jocs i aquest anys han fet animacions amb diàlegs per poder crear alguna petita pel·lícula.

Primer van començar creant petits diàlegs amb dos personatges que es movien per la panatalla amb un sol escenari al darrera. Després han acabat muntant una petita llegenda de Sant Jordi on apareixen diferents escenaris, personatges i canvis de vestits en un mateix personatge.

Aquí podeu veure el resultat d’algunes creacions:


POLSERES CANDELA

1

Han vingut a l’escola uns pares i mares de nens amb càncer de l’Obra Social de Sant Joan de Déu a presentar-nos el projecte de les polseres Candela i a fer-nos el taller per aprendre a fer-les.

2  3

4  5

Aquest projecte és en benefici de la investigació del càncer infantil a l’hospital de Sant Joan de Déu.

Els nens i nenes de 4t, 5è i 6è han après a fer aquestes polseres i, un altre dia, les han ensenyat a fer als seus companys de 3r, 2n i 1r.

7  6

Aquestes polseres que hem fet tota la Primària, les vendrem per Sant Jordi i així col·laborarem en aquest projecte solidari .

8  9

US ANIMEM A COMPRAR AQUESTES POLSERES I QUE TOTHOM QUE VINGUI TINGUI LA SEVA!!!!!

10  11


Treballem els colors primaris i DESCOBRIM ELS COLORS SECUNDARIS!

A segon treballem els colors primaris:

  • El Magenta
  • El Groc Llimona
  • El Blau Cian

Experimentant amb ells descobrim que si els barregem aconseguim uns altres colors.

La primera activitat comença doblegant un full per la meitat. Què passaria si poséssim pintura sobre el full i el tanquéssim? Les respostes van ser molt divertides:

  • Faríem una marranada!
  • Es trencaria el paper!
  • La pintura sortiria del paper i ho tacaríem tot!
  • Es barrejarien els colors!…

Tots ho volen provar, així que ens posem a treballar….escampem pintura a sobre de cada paper i cada vegada hi tiro dos colors primaris.

  • MAGENTA + GROC LLIMONA
  • BLAU CIAN + MAGENTA
  • GROC LLIMONA + BLAU CIAN

Tanquem el paper i barregem. La veritat és que passa tot el que ells havien dit: hi ha papers que es trenquen, la pintura surt, ens embrutem…..però el més important és que els colors es barregen i …..SORPRESA!!!!  Descobrim els COLORS SECUNDARIS! (VERD, TARONJA I LILA).

3  2

1

La segona activitat és un experiment.

Material:

– 7 pots de vidre transparents

– paper de cuina absorbent

– pintura dels colors primaris (magenta, groc llimona i blau cian)

– aigua

Preparació de l’experiment:

Situem els set pots de vidre en fila.

En el primer hi posem aigua i una mica de pintura d’un color primari. A continuació anem fent una sèrie:  un pot de vidre el deixem buit i un l’omplim amb un color primari diferent i aigua (només repetim un color primari).

A cada pot posem un paper de cuina absorbent enrotllat (fent un xurro) i l’altra punta del paper la posem  dins del pot del costat.

4

Conclusió de l’experiment:

L’aigua amb pintura és absorbida pel paper de cuina i passa fins el següent pot on s’ajunta amb un altre color, creant les barreges dels colors secundaris.

 

5  6

La tercera activitat: recollim les dades que hem obtingut en una fitxa.

Els dono les pintures dels colors primaris i per grups han de trobar les barreges dels colors secundaris.

7  8

 

 

10  9