A 1R HEM FET ESTADÍSTICA

ELS DIABLES I ELS FANALETS ESTEM TREBALLANT EL TEMA DE LA FAMÍLIA. PER SABER QUIN NOMBRE DE GERMANS, COSINS I TIETS ERA EL QUE N’HI HAVIA MÉS I MENYS A LA CLASSE, HEM FET UNS GRÀFICS DE BARRES.

HEM ANAT COL.LOCANT UN GOMET O PAPERET EN L’OPCIÓ DE CADA NEN I NENA.

 

UN COP ACABAT HEM POGUT TREURE’N CONCLUSIONS. TAMBÉ HEM VIST QUE AMB AQUESTS GRÀFICS DE SEGUIDA VEIEM QUIN ÉS EL NOMBRE QUE ES REPETEIX MÉS I QUIN ÉS EL QUE ES REPETEIX MENYS ENTRE NOSALTRES.

MENTRE FÈIEM EL TREBALL HEM APRÈS QUE TAMBÉ HI HAVIA ALTRES MANES DE GRÀFICS I HEM RECORDAT QUE A LA TELEVISIÓ ENS EXPLIQUEN LES DADES DE LA COVID AMB GRÀFICS D’AQUESTS.


Celebrem el Carnaval

Un any més, hem volgut confegir les nostres disfresses per preparar una bona Festa de Carnaval. Aquest any el tema eren animals i n’hi ha hagut per a tots els gustos: Flamencs, Paons, Lleons, Mosques, Guineus i Rates.

Han estat uns dies de molta feina i d’anar veient com mica en mica la nostra disfressa anava prenent forma.

Mireu quins resultats!

Ja tot a punt per a la gran posada en escena! Tot i que aquest any hem hagut de ballar per separat, amb mascareta i distància, ens ho hem passat d’allò més bé. Gaudiu de les nostres ballades!!!

1rA  https://vimeo.com/511690383

 

1r B https://vimeo.com/511692898

 

2n A https://vimeo.com/511696502

 

2n B https://vimeo.com/511697854

 

3rA https://vimeo.com/511699146

 

3r B https://vimeo.com/511700200

 

4t A https://vimeo.com/511701671

 

4t B https://vimeo.com/511702348

 

5è A https://vimeo.com/511703375

 

5è B https://vimeo.com/511703681

 

6è A https://vimeo.com/511705597

 

6è B https://vimeo.com/511709029

 

I a la tarda, com a tancament de la festa hem fet uns tallers que ens han portat a decorar els nostres passadissos.

Dimarts, ens trobarem l’escola ben engalanada. Us en deixem una mostra:

 

BON CARNAVAL

 

 


Setmana Fantàstica

Aquest any, altre cop hem volgut celebrar una setmana esbojarrada i fantàstica tot preparant l’arribada del Carnestoltes.

Des de dimarts, hem anat ambientant-nos cada dia amb una consigna diferent:

Vestit un sol color

Vestits de gala

Anar en pijama

Per fi ha arribat el dia del Dijous Gras i hem pogut esmorzar i menjar botiffarra d’ou abans de rebre a Sa Majestat.

A les 12h estàvem tots al pati esperant la seva arribada!!!

Per fi arribava El “Carnestoltes” acompanyat d’una gran comparsa.

Després de l’arribada de Sa Majestat Carnestoltes hem anat a les classes per escoltar el PREGÓ que hem elaborat entre tots els companys des de P5 fins a 6è i que aquest any havíem enregistrat prèviament. El podeu escoltar en el següent enllaç:

 

Demà acabarem la setmana fantàstica amb una gran ballada al pati.  Ja us en farem una mostra!!!

BON CARNAVAL!!!


Projecte La Sínia II: Muntem la sínia

Aquesta setmana ja estem muntant la sínia a 6è utilitzant material de cartró, palets de fusta i la peça que hem imprès en 3D i que prèviament hem dissenyat.


A 3r ENS AGRADA BUSCAR ESTONES PER LLEGIR

Que bé ens ho passem quan podem llegir i compartir estones! La lectura ens obre una finestra a la imaginació.

Llegir de manera individual o fer-ho compartint lectures enforteix els vincles que estem construint, fomenta la imaginació, la intel·ligència, la capacitat verbal, la concentració i ens enriqueix el vocabulari.

Explicar-nos històries els uns als altres i aturar-nos a les magnífiques il·lustracions que ens ofereixen algunes de les publicacions també ens fan augmentar la intel·ligència visual, propicien converses i ens ajuden a reflexionar sobre possibles conflictes.


TREBALLEM LA NUMERACIÓ I EL CÀLCUL A 3r

Per a reforçar i ampliar la numeració treballem amb blocs base 10 per a representar nombres en el nostre sistema posicional decimal.

També associem les centenes als bitllets de 100€, les desenes als bitllets de 10€ i les unitats a les monedes d’1€.

El següent pas serà fer servir la descomposició per a l’algorisme estàndard de la suma i la resta.

D’aquesta manera desenvolupem estratègies tant per operar com per representar càlcul en paper.

 


Projecte La Sínia I: disseny en 3D

Durant el segon trimestre, a 6è i des de l’hora de TAC, durem a terme un projecte per grups de 3-4 persones per arribar a construir una sínia i programar-la per tal que giri en els dos sentits a través d’un comandament de botons.
Per fer-lo farem servir materials tecnològics de préstec (motor CC, placa Micro bit, adaptador motor bit, porta piles i connexions) i material de cartró per la construcció de l’objecte. També haurem de dissenyar en 3D la peça que connecta el motor amb l’eix de la sínia i posteriorment la imprimirem a l’escola amb la impressora 3D.

Actualment hem acabat la part de disseny en 3D.

El disseny d’objectes en ·3D l’hem fet amb el programa Blockscad3d. Aquest programa utilitza la programació amb blocs per tal de crear l’objecte que es vol aconseguir.

Primer hem practicat fent un gelat i un robot inventat. Aquí algunes creacions que han sortit.

 

Finalment hem dissenyat la peça que ens servirà per unir l’eix de la sínia amb el motor que la farà girar.

 


Hem anat al Palau de la Música!

Divendres passat l’alumnat de 3r va poder gaudir de valent veient l’espectacle “Cobla 2.0” al Palau de la Música. Evidentment amb la mascareta ben posada, extremant les distàncies de seguretat i la ventilació de l’espai en tot moment vam poder escoltar en directe els instruments de la cobla i descobrir aquest edifici modernista tan emblemàtic.

Quina emoció poder viure de nou un concert en directe!

Us en deixem unes quantes fotografies!


Comencem el projecte col·laboratiu CONTESNET de Tr@ms

Divendres passat els nens i nenes de 2n vam trobar-nos per videoconferència amb els alumnes de 4 escoles més de la Fundació Trams. Entre les 5 escoles farem un conte cooperatiu que tindrà una introducció, un nus i 3 desenllaços possibles. Haurem de redactar la nostra part i dibuixar amb les tauletes dues il·lustracions.

En la videotrucada ens vam presentar i vam poder saber quina part del conte faria cada escola. Nosaltres aquest any  fem el segon desenllaç. A mida que ja tinguem el conte fet ja us seguirem informant.