Aquesta setmana ja estem muntant la sínia a 6è utilitzant material de cartró, palets de fusta i la peça que hem imprès en 3D i que prèviament hem dissenyat.
Per a reforçar i ampliar la numeració treballem amb blocs base 10 per a representar nombres en el nostre sistema posicional decimal.
També associem les centenes als bitllets de 100€, les desenes als bitllets de 10€ i les unitats a les monedes d’1€.
El següent pas serà fer servir la descomposició per a l’algorisme estàndard de la suma i la resta.
D’aquesta manera desenvolupem estratègies tant per operar com per representar càlcul en paper.




Durant el segon trimestre, a 6è i des de l’hora de TAC, durem a terme un projecte per grups de 3-4 persones per arribar a construir una sínia i programar-la per tal que giri en els dos sentits a través d’un comandament de botons.
Per fer-lo farem servir materials tecnològics de préstec (motor CC, placa Micro bit, adaptador motor bit, porta piles i connexions) i material de cartró per la construcció de l’objecte. També haurem de dissenyar en 3D la peça que connecta el motor amb l’eix de la sínia i posteriorment la imprimirem a l’escola amb la impressora 3D.
Actualment hem acabat la part de disseny en 3D.
El disseny d’objectes en ·3D l’hem fet amb el programa Blockscad3d. Aquest programa utilitza la programació amb blocs per tal de crear l’objecte que es vol aconseguir.
Primer hem practicat fent un gelat i un robot inventat. Aquí algunes creacions que han sortit.
Finalment hem dissenyat la peça que ens servirà per unir l’eix de la sínia amb el motor que la farà girar.

Divendres passat l’alumnat de 3r va poder gaudir de valent veient l’espectacle “Cobla 2.0” al Palau de la Música. Evidentment amb la mascareta ben posada, extremant les distàncies de seguretat i la ventilació de l’espai en tot moment vam poder escoltar en directe els instruments de la cobla i descobrir aquest edifici modernista tan emblemàtic.
Quina emoció poder viure de nou un concert en directe!
Us en deixem unes quantes fotografies!

Divendres passat els nens i nenes de 2n vam trobar-nos per videoconferència amb els alumnes de 4 escoles més de la Fundació Trams. Entre les 5 escoles farem un conte cooperatiu que tindrà una introducció, un nus i 3 desenllaços possibles. Haurem de redactar la nostra part i dibuixar amb les tauletes dues il·lustracions.
En la videotrucada ens vam presentar i vam poder saber quina part del conte faria cada escola. Nosaltres aquest any fem el segon desenllaç. A mida que ja tinguem el conte fet ja us seguirem informant.