Llegim a 4t

Els de 4t, aquesta setmana, hem tret la Biblioteca a l’exterior vigilant sempre l’ús de mascareta i la distància de seguretat en cas de no utilitzar-la.

Les mestres ens han llegit un conte i després hem aprofitat per llegir els nostres llibres de lectura.

El temps ens ha permès aquesta oportunitat que segur que repetirem quan ens sigui possible.

Us en deixem una mostra.


CREACIÓ D’UN ANUNCI PUBLICITARI A 4t

La publicitat forma part del dia a dia. Entra a les nostres vides gairebé sense adonar-nos-en. Desenvolupar un esperit crític davant la realitat que ens envolta no és una tasca fàcil, però és important. Aquest és el projecte que hem finalitzat a 4t.
El procés ha estat complex: reconèixer els diferents àmbits en els quals es pot trobar publicitat, valorar el tractament del gènere dins el món publicitari, experimentar i utilitzar el cos com a instrument d’expressió i comunicació, crear els nostres “jingles”, fabricar els nostres envasos, …

Tot aquest procés ha culminat en la nostra tasca final: inventar un anunci publicitari d’un producte amb el seu eslògan i logotip. El treball cooperatiu ha estat el fonament per a desenvolupar tot el projecte.

Aquí us deixem el resultat del nostre treball.



ELS COSSOS GEOMÈTRICS I EL NOSTRE ENTORN A 4t

Si observem bé el nostre entorn ens adonem que estem envoltats d’objectes que es formen amb diferents cossos geomètrics.  Podem trobar-ne a partir de poliedres (cubs, piràmides, prismes,…) o de cossos de revolució (esferes, cilindres o cons).

I això és el que hem fet a 4t; buscar diferents elements a casa, portar-los a l’escola i classificar-los.

No hem acabat aquí. També hem volgut saber el plegament i desplegament de diferents poliedres. Hi hem hagut de posar una mica de paciència! No ha estat del tot fàcil.

Comptar arestes, cares i vèrtexs després de construir els nostres propis poliedres no és una tasca fàcil.

 

Tot això ens ha permès construir el nostre propi envàs per a l’anunci publicitari que hem creat.


LES FRACCIONS A 4t

L’aprenentatge de les matemàtiques sempre és més efectiu des de la vivència i la descoberta. D’aquesta manera permet que s’entenguin i s’integrin els conceptes  des del principi.

Per això a 4t hem introduït les fraccions amb materials diversos: cubs multilink, tires de paper de la mateixa mida,… Sense gairebé adonar-nos hem treballat el concepte de fracció, hem trobat fraccions equivalents, la fracció d’un nombre,…

   

 

Sabíeu que en una fracció quan més gran és el nombre del denominador més petita és la fracció? A nosaltres no ens ha costat gaire descobrir-ho.


Setmana Fantàstica de Carnaval

Altre cop en arribar el febrer ens hem preparat per rebre a Sa Majestat Carnestoltes “el rei dels poca soltes” per això hem estat fent les disfresses per quan arribés el gran dia de lluir-les.

Els primers en acompanyar-nos han estat els Ambaixadors i és clar, no pot haver bon “Arribo” si no va acompanyat d’unes divertides consignes: cara pintada, accidentats i roba del revés!

Amb tots aquests preparatius hem arribat a Dijous Gras, dia que esmorzem junts al pati fent un tastet de la deliciosa botifarra d’ou.

A punt estem per rebre el nostre estimat Carnestoltes i per aquest motiu hem elaborat entre tots un majestuós Pregó. Sa Majestat ha arribat amb comparsa i l’esperàvem junts al pati per seguir amb la gran disbauxa!

I per tancar la setmana fantàstica de Carnaval, divendres a la tarda ha arribat el dia de lluir disfresses i balls. Mireu que bé que ens han quedat!!!

I després cada curs ens ha mostrat la seva coreografia per acabar amb ballada general.

Ja només us falta poder veure les danses, aviat us penjarem els vídeos.

BON CARNAVAL


MULTIPLIQUEM A 3r

Aquest trimestre a 3r estem practicant la multiplicació. Per comprendre millor aquesta operació, vam començar treballant amb els reglets numèrics. Així, vam arribar a construir multiplicacions de més d’una xifra com, per exemple, 4 vegades el 27 (4 x 27) i vam poder observar-ne el resultat.

 

El pas següent va ser representar les multiplicacions de manera gràfica, descomponent en centenes, desenes i unitats. Per fer-ho, dibuixem tants “calaixos” com vegades es repeteix el número que estem representant. Després, comencem a fer agrupacions, tenint en compte que deu unitats fan una desena i que deu desenes fan una centena. Un cop fetes les agrupacions, cal fer el recompte per calcular el resultat de la multiplicació.

 

Per posar en pràctica els aprenentatges, vam estar jugant amb un tangram de multiplicacions.

 

 

Tot plegat ens està ajudant a comprendre millor aquest concepte matemàtic!