Calendaris d’ advent molt vius!!

Aquest curs les tutores de Cicle Mitjà van decidir fer un Calendari d’ Advent ben original, amb forma d’animal i a partir d’un sobre on han escrit, els nens i nenes, un missatge de Nadal per als seus companys.

A la classe de Plàstica cada nen i nena , un cop triat el seu animal, anaven afegint els complements al sobre i es convertia en el que veieu!!


A 3r ESTUDIEM ELS FONGS

Al llarg de les últimes setmanes, els alumnes de 3r hem estat investigant i aprenent característiques dels fongs. En un primer moment, vam fer un mapa conceptual dels regnes dels éssers vius per comprendre que els fongs constitueixen un d’aquests regnes.

A partir d’uns aliments que vam deixar uns dies a l’aula, vam poder veure com hi anaven creixent les floridures. Gràcies a les lupes, el microscopi digital i la lupa binocular vam poder observar-les en detall.

 

 

Amb un experiment en què vam barrejar llevat fresc amb aigua i sucre, vam poder comprendre que la fermentació del llevat produeix diòxid de carboni i que aquesta reacció és aquella que aprofitem també per fer que pugin els nostres pastissos.

 

 

A la sortida que vam fer el 29 de novembre a Can Catà, vam poder realitzar un itinerari per Collserola en el qual ens vam convertir en veritables caçadors de bolets! Allà ens van explicar que la majoria de fongs es reprodueixen per espores, que el cos del fong es diu miceli i que alguns fongs fan bolet, el qual n’és l’òrgan reproductor.

 

A l’itinerari per la natura també vam poder parlar dels líquens, de la molsa i d’espècies d’animals que habiten a Collserola. Així, vam veure petjades de porc senglar i ens van explicar com funcionen les caixes-niu de la mallerenga carbonera.

 

Tot plegat, ha estat una bona descoberta científica!


A 4t ENS ORIENTEM A CLASSE

Per parelles hem dibuixat el plànol de la classe intentant ser el més “fidels” possible. Ens ha costat força!

Un cop l’hem donat per correcte, un membre de l’equip ha fet un recorregut per la classe i l’altre company l’ha representat al plànol. En un mateix plànol hem dibuixat diferents itineraris alternant qui dibuixa i qui executa.

Després hem canviat el joc. Hem dibuixat el recorregut en el plànol i l’hem executat seguint el dibuix del nostre company.

Ha estat una activitat d’orientació a l’espai molt divertida!


SORTIDA DE 3r AL CRARC

Aquest dimarts els alumnes de 3r hem anat a Masquefa a visitar el Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya (CRARC).

 

Allà hem parlat de les principals característiques d’aquests dos grups d’animals, que estem estudiant a classe dins del projecte d’animals vertebrats, i els trets que ens permeten distingir-los com, per exemple, la seva pell. A més, hem pogut conèixer la important feina que fan des del centre per recuperar i conservar moltes espècies, algunes de les quals es troben en perill d’extinció, com la tortuga mediterrània.

 

Al llarg del recorregut, no només hem après moltes curiositats, sinó que també hem pogut veure de prop, i fins i tot tocar, alguns animals com la serp, la tortuga, la salamandra o el dragó barbut!

 

Ha estat una experiència molt emocionant!


A la tardor: Castanyada amb calor!

Dijous 31 d’octubre per seguir la tradició, a Primària vam celebrar la Castanyada.

La pluja no va impedir que arribessin a l’escola uns castanyers i castanyeres molt eixerits que havien vingut des del Montseny.

Ens van oferir les seves castanyes acabades de coure i ens van deleitar amb algunes històries.

Alguns alumnes de Cicle Superior van voler ambientar-se per escoltar històries terrorífiques!!!

També vam aprofitar la festa per berenar castanyes i els panellets que havíem fet dimarts al matí.

Estava tot boníssim i ho vam passar molt bé.


MULTIPLIQUEM AMB REGLETS I BUSQUEM PATRONS DE LES TAULES DE MULTIPLICAR A 4t

Els reglets numèrics, a més a més d’una gran eficàcia per a la comprensió de conceptes potencien les habilitats característiques del saber matemàtic. D’aquesta manera afavoreixen l’adquisició progressiva de la competència numèrica.

Comencem per repassar diferents multiplicacions amb aquest material

.

Després hem proposat que pintin d’un mateix color a cada graella del 100 els nombres d’una mateixa taula (la del 2, la del 3, la del 4,…) i que descriguin el patró que s’hi veu.

Finalment hem establert relacions entre els diferents patrons fent preguntes com: Quines relacions podem establir, per exemple, entre les taules del 4 i del 8? o entre les del 2, del 3 i del 6?