Com cada any, Primària hem anat de colònies!
Cicle Inicial, a Vespella d’Esplai (Gurb); Cicle Mitjà, a la Farga del Montseny; Cicle Superior, al Ginebró (Vilopriu).



Hem sortit de Barcelona per conèixer altres entorns, altres comarques…I és que les convivències ens permeten, en un marc de relació amb la natura, explorar, descobrir, experimentar un munt de situacions noves i assolir objectius que van més enllà del que es pot treballar a l’escola.




Hem passat uns dies fantàstics de convivència amb companys i mestres, que de ben segur enforteixen els nostres lligams.



Els nens i les nenes de 1r de Cicle Inicial ja en sabem un munt d’escriure!
Avui us mostrem un parell de treballs que hem estat fent als tallers de català al llarg del curs.
Desitgem que us agradin.
Recordeu que al Cicle Inicial la nostra escriptura és natural: escrivim tal i com parlem. Per tant, el que heu de valorar és que no ens deixem o confonguem cap so, que sapiguem escriure sense ajuntar paraules…
L’ortografia l’anirem aprenent i aplicant més endavant.
Primera sessió:
Abans de començar l’activitat, parlem dels animals que viuen dins del mar Mediterrani.
Fem una gran llista:
- Cavallet de mar
- Anfós
- Estrella de mar
- Morena
- Sardina
- Gamba
- C…
Observem i parlem sobre les característiques dels animals:
- Com són?
- Com fan per protegir-se?
- De quin color són?….
Segona sessió:
Donem als nens unes fotocòpies amb els dibuixos dels animals que hem treballat. Els han de pintar i retallar i escriure-hi el nom de cada animal al darrera.
Tercera sessió:
El Lluís i el Francesc (els encarregats del material de l’escola) ens plastifiquen els peixos i els retallem.
Tintem l’ampolla amb aigua i paper pinotxo de color blau.

Tirem purpurina per donar un toc brillant a l’aigua.

Introduïm els animals plastificats.


Un cop acabat el mar, tanquem bé l’ampolla.
Cadascú fa una etiqueta per posar-hi el nom.
A mida que van acabant,els deixem jugar i experimentar amb el seu Mar Mediterrani!


Aquesta vegada els nens i nenes de 2n, hem descobert com podem fer que s’encengui una bombeta.

Ens han donat una pila, 2 cables, un portabombetes i una bombeta.

Hem anat provant i hem descobert que connectant els cables a la pila i al portabombetes, la bombeta s’encén.
També hem comprovat que connectant el portabombetes a la pila també s’encén.

Aprofitem la diada de Sant Jordi per realitzar una gran obra d’art abstracte.
En una cartolina gran posem pintura vermella i verda (símbols de la rosa de Sant Jordi).


Pintem lliurement, però en aquest cas no utilitzem les mans ni els pinzells, sinó les
ESPIGUES DE SANT JORDI !!





MIREU QUINES OBRES D’ART MÉS BONIQUES!!!


Titelles 3r 2015
ELS TITELLES 2015 from Escola Proa on Vimeo.