DENIP

Com tots sabeu, a l’escola fem un munt d’activitats solidàries i de sensibilització envers les  persones més desfavorides.

Aquest curs, estem treballant un cop més el tema dels refugiats amb els nostres alumnes; ens hem animat a fer una activitat que va més enllà de la presa de consciència envers el tema: ens hem proposar recaptar alguns diners per oferir a alguna ONG i ajudar així a les persones necessitades.

Avui dia de la Pau (Dia Escolar de la No violència I la Pau), tots els nens i nenes de la Primària hem estat fent uns tallers de manualitats. Hem fet mòbils, punts de llibre, clauers, polseres, marcs de fotos i “tragabolas”.

El Dia de St.Jordi posarem una paradeta al pati i vendrem les nostres creacions.

A veure si entre tots recollim molts diners!

A les 12:00h ens hem trobat al pati amb tots els companys de l’escola; 3r d’ESO ens ha deleitat amb un arranjament de la cançó “Give Peace a Chance” de John Lennon.

Tot cantant la cançó, hem acomiadat el DENIP d’enguany!

Sortida de 4t al Museu de Ciències Naturals de Granollers

Aquest dilluns els alumnes de 4t vam anar al Museu de Ciències Naturals de Granollers per realitzar un taller sobre animals invertebrats, els quals treballarem en un dels projectes d’aquest trimestre.

En el taller, ens vam desplaçar al laboratori per poder observar quatre artròpodes amb la lupa binocular: abella/borinot (insecte), aranya (aràcnid), milpeus (miriàpode) i porquet de Sant Antoni (crustaci). A partir de l’observació, vam poder descobrir les parts del cos d’aquests animals i les seves característiques.

En una altra sala del museu, vam poder contemplar molts més invertebrats, no només artròpodes, sinó també d’altres com anèl·lids, equinoderms o mol·luscs. Ens vam ajudar d’una lupa per poder veure’ls millor. A més, vam aprofitar les explicacions dels monitors que després ens van portar a recórrer l’exposició d’escarabats, en la qual també hi havia alguns insectes vius.

Mentre uns grups realitzaven el taller, els altres aprofitaven per fer una visita guiada al museu en què ens van explicar els animals que investiguen allà, entre ells, les papallones, els tritons, els ratolins o els ratpenats. Vam poder passejar pel bosc dels petits mamífers i vam entrar a la cova dels ratpenats. Tota una experiència!

A l’hora de dinar, vam anar a un parc proper al museu i després vam jugar una estona abans de tornar cap a l’escola. Vam passar un molt bon dia!

PUBLICITAT a 4t de Primària

Els alumnes de 4t de Primària estem treballant la publicitat i amb tot el que estem fent, aprenem moltes coses: producte, marca, eslògan, logotip, falca radiofònica, espot publicitari…

Dijous passat ens va visitar l’Ariadna Gaya, veu en off de molts espots i falques. Va ser una gran sorpresa veure que la veu que havíem estat sentint en alguns moments a classe, estava amb nosaltres en persona. Quan ho vam descobrir, ens vam quedar ben parats!

Ens va explicar moltes coses i ens va deixar practicar com calia fer una locució per una falca pendent del temps, que sempre és curt.

Aquí us deixem una mostra de les nostres falques. Esperem que us agradin tant com a nosaltres fer-les.

Ens ho vam passat molt bé amb aquesta activitat. Gràcies Ariadna.