DENIP a Primària

Com cada any, el 30 de gener, celebrem el DENIP (Dia Escolar de la No violència I Pau).

Aquest any, cada Cicle s’ha organitzat per fer diferents activitats al voltant d’aquest tema.

Us deixem una mostra de les fotos que hem fet mentre preparàvem i celebràvem la diada.

A Cicle Inicial:

A Cicle Mitjà:

A Cicle Superior:

És el nostre granet de sorra per contribuir en la PAU del món.

RECICLATGE I ESTALVI D’AIGUA

Els alumnes de quart hem estat treballant el per què del reciclatge i què fer per reduir el consum d’aigua.

Tots i totes sabem com n’és d’ important reciclar però encara, malauradament, cometem molts errors a l’hora de llençar la brossa al contenidor.

Aquests dies ens han servit per reforçar i interioritzar el que ja coneixíem una mica: El vidre al contenidor verd; el plàstic, al groc; el paper i cartró al contenidor blau i les restes de menjar al contenidor marró que és el de l’orgànic. Però, sabeu què hem de fer si tenim un televisor vell que ja no funciona? O un microones? Sabeu que hi ha un punt de recollida de llibres? Doncs resulta que a cada barri hi ha un Punt Verd de Barri que és l’espai on es recullen tots els petits electrodomèstics que ja no serveixen. També s’hi poden deixar llibres en el racó de “Llibres que volen tornar a ser llegits” i joguines en el racó de “Joguines que volen tornar a ser estimades”. En aquests punts verds  podem portar moltes coses!

A la classe generem molta punta de llapis que cal llençar al contenidor del rebuig. Ens hem fet més conscients que els nostres entrepans és millor portar-los en una carmanyola, així no generem un excés de paper d’alumini, que costa més de reciclar.

Pel que fa al consum d’aigua. De sobres és sabut per tothom que no plou suficient i que els embassaments estan força buits. L’aigua és un bé escàs que cal preservar. Per aquesta raó hem après mesures tals com: utilitzar la mitja càrrega quan anem al lavabo, tancar l’aixeta al dutxar-nos o rentar-nos les dents… La nostra despesa diària d’aigua ha quedat recollida en uns gràfics:

I de tot el que hem treballat,  n’hem fet uns vídeos molt divertits per salvar el nostre planeta.

Per tot això, dijous passat vàrem visitar el Museu Agbar. Vàrem fer unes activitats súper interessants sobre l’aigua i vàrem aprendre que existeixen fenòmens com l’erosió, sedimentació i transport acció, fruit de l’activitat de l’aigua en contacte amb la terra.

Per últim, recordar que és responsabilitat de tots que el medi ambient estigui més net. Per això, des de Plàstica i també en English estem fent cartells per a la nostra escola-

I tu, què faràs per aconseguir-ho?

Aprenem gravant-nos

Els alumnes de 6è han fet una activitat per conèixer les parts pricipals d’un ordinador, el que es coneix com a maquinari.

Primer de tot han pogut observar alguns dels circuits principals d’un ordinador de sobretaula (placa mare, processador, targetes RAM, disc dur, targeta de xarxa i targeta gràfica)

Seguidament les han identificades en una imatge i han buscat la manera de definir què són o bé quina funció tenen.

Finalment han enregistrat a través del power point la seva definició creant així un document multimèdia.

A continuació podeu veure alguns resultats:

El projecte de vertebrats a 3r. de primària

Aquest 1r. trimestre els alumnes de 3r. de primària han centrat la seva feina en l’àrea de coneixement del medi,  en fer un estudi dels vertebrats.

Vam partir de zero i ells han anat descobrint característiques d’aquests animals a mesura que anaven  investigant.

Vam començar discriminant el que eren éssers vius i inerts i a partir d’aquí, fent una tria d’unes fotografies on sortien animals molt diferents van anar fent cada cop classificacions més concretes fins a arribar als cinc grups de vertebrats: mamífers, aus, rèptils, amfibis i peixos.

Un com arribats aquí cada grup cooperatiu va triar una categoria i van investigar sobre les característica de cada classe de vertebrats , centrant la seva recerca en el recobriment del cos, la respiració, l’alimentació, la reproducció i les extremitats.

Entre la informació portada des de casa i la recerca a internet van anar omplint unes graelles on plasmaven els fruits de la seva investigació.

Un cop acabada la recerca, la part final del projecte va ser fer un mòbil de cubs on hi havia el resum del seu treball i una exposició oral  dels conceptes trobats a la resta de grups de la classe.

Els alumnes han valorat de manera molt positiva aquesta recerca i creiem que també ha servit molt per poder anar autoavaluant  el seu treball de grup cooperatiu per tal de millorar-lo.

També van realitzar unes sessions de CLIL amb l’ Emma i la Susana per treballar els conceptes  en anglès.

Ha estat un projecte molt satisfactori.

Teatre en anglès al cicle inicial i mitjà

El passat dilluns 15 de gener els alumnes de Cicle Inicial i  Cicle Mitjà vam gaudir de dos espectacles de teatre en anglès!

Cicle Inicial va veure Jack and the magic beans i van ajudar al Jack a lliurar-se del gegant i els de Cicle Mitjà van veure Aladdin i van conèixer els animals del desert i van passa-ho molt bé amb el geni!

Jack and the magic beans (cicle inicial )

Aladdin ( cicle mitjà )

La biblioteca a 6è. de primària

La biblioteca de l’escola es fa servir per llegir, estudiar i fer deures. Quan anem amb les professores ens ho passem molt bé perquè podem llegir i gaudir dels llibres. Els dilluns i els divendres uns nens parlem davant dels companys i expliquem un fragment que hem llegit, hem après i ens ha agradat.

També portem informació de l’autor i del llibre que ens estem llegint.

La biblioteca també ens va molt bé perquè hi ha nens que quan surten de l’escola van allà a avançar les feines. Per exemple els nens que fan futbol o les nenes que fan voleibol, ja que aquestes activitats comencen a les 18:00 h i així tenen una hora per avançar deures o llegir.

Gràcies lectura i gràcies biblioteca!

Alumnes de 6è Ai B