A TERCER BUSQUEM LÍNIES!!!

A tercer estem treballant les línies. Ja sabíem que n’hi havia de rectes i de corbes, d’obertes i tancades, de paral·leles…

Després de recordar una mica tots aquests tipus de línies, n’hem buscat per la classe. El món és ple de línies i potser les rectes són les més fàcils de trobar.

 

Hem agafat cinta adhesiva de diferents colors per marcar les línies rectes que trobàvem. Així, hem arribat a descobrir que n’hi ha que no es tocaran mai, són les paral.leles; i n’hi ha d’altres que es poden tallar entre elles i es diuen línies secants.

 

Si aquestes últimes es creuen fent un angle recte, trobem les rectes perpendiculars. Aquest nom costa molt de dir però les rectes perpendiculars són molt fàcils de trobar.

Al final ens ha quedat la classe tota embenada!!!


I SEGUIM MULTIPLICANT!!!

Aquest curs seguim amb les taules de multiplicar que ja havíem començat a aprendre el curs passat.

Així és com practiquem a l’escola:

En grup o individualment, a la taula o al passadís…

 

Amb fils, llapis, iogurts, formatges, taps…

 

Amb uns clauers que ens han costat molt de fer però que ens seran molt útils!

Amb cartes, dòmino, memori, targes…

Ara ja gairebé les sabem totes i només ens cal practicar i jugar a preguntar-nos-les.

Ens ajudareu?


COMPRA I VENDA A TERCER

Hem jugat a comprar i vendre per poder fer els càlculs de quant costaven els productes i poder tornar el canvi.

No ha estat tan fàcil com semblava perquè han aparegut uns preus d’allò més complicats. Ara sabem que de tant en tant, a casa, ens haureu de deixar anar a comprar i així, poder revisar els tiquets de caixa i els canvis.

Ànim, no cal que tot ho pagueu amb targeta!!!


PROJECTE CELEBREM EL 50è ANIVERSARI DE L’ESCOLA PROA

  

Aquest trimestre a Educació Visual i Plàstica hem realitzat un projecte molt engrescador per decorar unes maquetes dels números 50. Ha estat una forma divertida de poder participar i celebrar el 50è aniversari de la nostra escola.

 

Ha estat un projecte llarg, el qual l’hem dividit en diferents parts:

    

 

  • Hem iniciat el projecte amb una activitat individual. Cada alumne ha pensat i ha dibuixat quatre maneres per decorar el número 50: alguns l’han decorat com si els números anessin a una festa, altres els han convertit en espelmes, alumnes o vaixells ….Altra vegada els nens i nenes ens donen una lliçó d’originalitat.

    

  • D’aquests quatre n’han escollit un, el que més ha agradat o aquell que han trobat més original…. Aquest l’han dibuixat en gran, pensant el material que necessitaran i han preparat una mini exposició per explicar als seus companys de grup cooperatiu.

      

    

 

  • A partir d’aquest moment les activitats s’han realitzat en grups cooperatius. Ens hem agrupat i ens hem distribuït per tota la classe. Cada membre del grup ha presentat el seu projecte, explicant la idea que ha tingut, la relació amb l’escola o amb la celebració del seu aniversari, el material que utilitzarà….Un cop presentats tots els dibuixos, el grup n’ha escollit un.

 

        

     

 

  • Quan ja han triat quin faran, s’han repartit les maquetes i s’han posat a reproduir-les. Han pogut utilitzar qualsevol material que han imaginat.

 

     

     

 

Ha estat una gran experiència veure com tots els alumnes de tota la primària han treballat un mateix projecte. Tots han estat molt motivats i hi han treballat amb

gran esforç.

 

    

 

Els resultats han estat  fantàstics!!! No us podeu perdre l’exposició de 50’s que es farà a l’escola el dia de Sant Jordi!

                    

 

 

 

Save

Save

Save


SORTIDA A TARRACO, 5è DE PRIMÀRIA

El dia  28 de febrer vàrem fer una sortida per conèixer les restes d’una antiga ciutat romana.

Després d’haver desembarcat a Empúries, el general Escipió va topar amb un poble indígena iber, els cossetans, que tenien el seu centre a la ciutat de Cosse o Cesse, actual Tarragona. A partir d’aquest moment es va convertir en la capital de la Hispania Citerior.

Encara es conserven moltes restes d’aquest moment d’esplendor que hem pogut visitar: les muralles, l’amfiteatre, el circ el fòrum,…

Una passejada per aquests espais ens han fet viure de prop la història i imaginar-nos, tots asseguts a les graderies, que érem públic d’una lluita de gladiadors.


RODOLINS

Ara va de rodolins!

Els nens i les nenes de 1r de Cicle Inicial hem estat inventant rodolins a tallers de català.

Aquí us deixem una mostra del nostre treball:

RODOLINS 1r from Escola Proa on Vimeo.

Recordeu que al Cicle Inicial la nostra escriptura és natural: escrivim tal i com parlem. Per tant, el que heu de valorar és que no ens deixem o confonguem cap so, que sapiguem escriure sense ajuntar paraules…

L’ortografia l’anirem aprenent i aplicant més endavant.

 


Carnaval 2017 a primària

Aquest curs els de Primària hem celebrat un Carnaval ben divertit.

Hem començat seguint les consignes que havíem decidit en una reunió, per poder rebre a sa majestat el Rei Carnestoltes.

Durant tota la setmana hem estat elaborant les disfresses a les classes i hem gaudit d’allò més.

Dijous Gras, arribada del Carnestoltes i per fer-ho ben fet, vam esmorzar entrepans de truita.

Divendres va ser el gran dia: la festa estava servida amb les disfresses i els balls que havíem assajat cada curs.

Després de la setmana de disbauxa, ara ja tot recollit per esperar el Carnestoltes de cara al proper curs.

 

Aquí us deixem una petita mostra dels nostres balls:

1r from Escola Proa on Vimeo.

2n from Escola Proa on Vimeo.

3r from Escola Proa on Vimeo.

4t from Escola Proa on Vimeo.

5è from Escola Proa on Vimeo.

6è from Escola Proa on Vimeo.