MEGAFONIA MUSICAL: “A LA SANG”

Aquesta setmana escoltarem:

TÍTOL DE LA CANÇÓ: “A la sang”

COMPOSICIÓ i INTERPRETACIÓ: cançó produïda per Sr. Chen i interpretada per Lildami

ÀLBUM  I ANY DE PUBLICACIÓ: “A la sang”, 2020

GÈNERE MUSICAL: trap

ENS LA PROPOSA… la Núria Pi i Murugó, tutora de P4

…PERQUÈ…aquesta mateixa setmana (del 10 al 17 de gener) és la Marató de Donants de Sang de Catalunya. Només dedicant-hi uns minuts podem donar vida a persones i això és una gran possibilitat que tenim. Animeu-vos-hi!

Gràcies Núria per compartir aquesta cançó i, sobretot, aquesta gran iniciativa!

Ja sabeu que si teniu alguna proposta per a la Megafonia només heu de seguir aquest enllaç i ben aviat la sentireu sonar!!

MEGAFONIA MUSICAL: “Atrapades en el gènere”

Aquesta setmana escoltarem:

TÍTOL DE LA CANÇÓ: “Atrapades en el gènere” (“Fuig, fuig, fuig”)

COMPOSICIÓ i INTERPRETACIÓ: Composada especialment per encàrrec de la Comissió de Gènere de l’AFA de l’escola Fructuós Gelabert, és una cançó interpretada per diversos músics catalans (Elena Gadel, Mariona Castillo, Clara Peya, etc). i alumnes de la mateixa escola Fructuós Gelabert

ÀLBUM  I ANY DE PUBLICACIÓ: 2019

GÈNERE MUSICAL: trap

ENS LA PROPOSA… la Comissió per a la Diversitat del Grup de Famílies Delegades de l’escola

…PERQUÈ… durant les festes nadalenques és malauradament massa freqüent trobar missatges sexistes i que encasellen els infants en uns rols de gènere antiquats i plens d’estereotips. Amb aquesta versió de la coneguda nadala “Fum, fum, fum” es posen de manifest algunes d’aquestes actituds sexistes, sensibilitzant sobre la diversitat en el gènere utilitzant un estil musical proper als nostres infants i joves.

MEGAFONIA MUSICAL: “EL DESEMBRE CONGELAT”

Aquesta setmana escoltarem:

TÍTOL DE LA CANÇÓ: “El desembre congelat”

COMPOSICIÓ i/o INTERPRETACIÓ: Judit i Meritxell Neddermann

ÀLBUM  I ANY DE PUBLICACIÓ: “Present”, 2019

GÈNERE MUSICAL: nadala tradicional catalana

…PERQUÈ… el trimestre s’acaba i amb ell arriben les festes nadalenques. Tot i que cada vegada estem més acostumats a escoltar i cantar nadales d’arreu del món les cançons tradicionals no passen de moda i les germanes Neddermann presenten aquesta versió d’ ”El desembre congelat” en el seu darrer disc. No us les perdeu en concert si en teniu l’oportunitat durant aquests dies de vacances!

I sobretot, sobretot, no perdeu tampoc l’oportunitat de cantar: durant les sobretaules, acompanyats de panderetes o de les culleres i les ampolles d’anís o picant a la taula…canteu i gaudiu amb les vostres persones estimades d’aquests dies d’hivern.

Bones festes a tothom!!

Ah! Tot i que comencin les vacances d’hivern si teniu alguna proposta per a la Megafonia només heu de seguir aquest enllaç. Aneu pensant amb quines cançons us agradaria començar el segon trimestre!

MEGAFONIA MUSICAL: “CELEBREM”

Aquesta setmana escoltarem:

TÍTOL DE LA CANÇÓ: “Celebrem”

COMPOSICIÓ i/o INTERPRETACIÓ: Miki Núñez

ALTRES VERSIONS: la versió original d’aquesta cançó és del mateix Miki Núñez, en aquest cas en castellà, amb el títol “Celébrate”

ÀLBUM  I ANY DE PUBLICACIÓ: Disc de la Marató de TV3, 2019

GÈNERE MUSICAL: pop

ENS LA PROPOSA… la Núria Ferrer, tutora de 2n de Primària

…PERQUÈ… la Marató és una gran iniciativa, a la qual l’escola Proa es suma cada any aportant el seu granet de sorra. Aquest any va dedicada a la lluita contra les malalties minoritàries i, com cada any, han editat un CD on podeu trobar aquesta cançó i moltes més de diversos estils i intèrprets versionades en català.

El trimestre ja s’acaba, però si teniu alguna proposta per a la Megafonia només heu de seguir aquest enllaç i les guardarem per més endavant. Animeu-vos-hi!

Nadal solidari a Proa

Benvolgut/da,

Un dels trets que ens identifica com a escola és el foment dels valors. Ens posem novament en contacte amb tu per tal de fer-te arribar informació relacionada amb les activitats solidàries que es realitzaran a la nostra comunitat escolar durant els propers dies. Un any més ens sumem a la Marató de TV3 i un any més col·laborem amb el recapte d’aliments al nostre barri, activitat promoguda per la nostra parròquia.

Saps que, com sempre, confiem amb la teva participació així com la de la teva família i entorn. Ets imprescindible!

Salutacions cordials,

Comissió de solidaritat

Escola Proa i Famílies Delegades

Informació sobre la recollida d’aliments.

Descarregar (Recollida_aliments_2019.pdf, PDF, Desconocido)

MEGAFONIA MUSICAL: “BOY BAND”

Aquesta setmana escoltarem:

TÍTOL DE LA CANÇÓ: “Boy band”

COMPOSICIÓ i/o INTERPRETACIÓ: Manel

ÀLBUM  I ANY DE PUBLICACIÓ: “Per la bona gent”, 2019

GÈNERE MUSICAL: pop

…PERQUÈ… els Manel han presentat aquest any el seu darrer treball, que ha tingut una gran acollida entre el públic. Aquesta cançó, que explica la història d’un noi que segueix el seu camí musical cap a la fama en una “boy band” n’és un dels temes més reproduïts.