Run2Devon

Des de l’àrea d’Educació Física s’ha engegat el programa Run2Devon. Aquesta iniciativa pretén incentivar la pràctica d’exercici saludable entre l’alumnat de 4t de l’ESO, per aquest motiu se’ls repta perquè al llarg del curs entre tota la promoció Malala, i amb l’ajuda dels tutors, es completin els mateixos quilòmetres que hi ha entre Barcelona i Devon (anar i tornar).

A l’hora d’organitzar-se, cada alumne/a s’ha autoassignat a un grup diferent, cada un dels grups té un repte de quilòmetres a assolir entre tots els seus components. De la mateixa manera, cada alumne/a dins del grup s’ha proposat un repte personal de quilòmetres a córrer.

Per poder compatibilitzar els quilòmetres assolits, l’alumnat i el professorat s’ha descarregat l’aplicació Strava amb la qual es porta el control dels quilòmetres que es corren cada vegada, després s’ha de descarregar aquesta informació en un document de Drive compartit entre tothom. A hores d’ara portem aproximadament la meitat dels 3550 quilòmetres i estem just a l’equador del projecte.

Un cop al mes des d’Educació Física sortim a córrer tots junts.

Endavant companys, segur que ho aconseguim!

Víctor Izquierdo i l’equip de tutoria de 4t d’ESO

Taller de cuina 2n d’ESO

Sabíeu que la cuina vegana no es tradueix només a menjar verd? Disposem d’una àmplia gamma de receptes suculentes i per ocasions ben especials sense fer servir cap aliment de procedència animal.

En aquesta ocasió, els alumnes de 2n d’ESO hem preparat una recepta típica d’Europa del Nord: 🍝 pasta amb mandonguilles. Això sí, sense carn ni ous! Perquè la bona cuina sempre va de la mà de la sostenibilitat. No us perdeu el vídeo resum

Activitat de tutoria LGTBI 4t ESO

Des de l’àrea de tutoria, el passat mes de febrer els alumnes de 4t d’ESO vam rebre una xerrada del Servei de Trànsit de gènere ASSIR. En aquesta xerrada ens van explicar que existeixen diferents maneres d’estimar i diferents maneres d’identificar-se en un gènere. De fet, el Servei de Trànsit de Gènere de l’Hospital Clínic assisteix a les persones que no s’identifiquen amb el  seu gènere i que es plantegen re-assignar-lo.

L’Eiden és un noi que ha passat per la seva Unitat de Trànsit i ens ha explicat en primera persona com ha estat la seva experiència personal, les dificultats que es va trobar, els dubtes i angoixes que es plantejava i les ajudes i suports que ha rebut per part de família, amics i del Servei de Trànsit.

Creiem que ha estat una xerrada molt interessant i molt útil per tal de normalitzar aquesta situació i empatitzar amb les persones que viuen aquest procés.

Aquesta xerrada va  venir acompanyada de la visualització d’un vídeo a classe de tutoria.

Si vosaltres també voleu veure el vídeo, podeu tocar el següent enllaç:

Si algú vol més informació del Servei de Trànsit de Gènere, us podeu posar en contacte amb ells a través del següent contacte:

Servei Trànsit de l’ASSIR Esquerra

Numància, 23, 1a. planta (Barcelona)

Adreça electrònica: transit.bcn.ics@gencat.cat

Alumnat de 4t de l’ESO

Sortida al CaixaLab

Aquest passat dilluns, els alumnes de l’optativa d’economia de 4t d’ESO van fer una visita a l’exposició permanent del CaixaForum “Caixalab Experience”, un taller d’emprenedoria on van aprendre de forma interactiva el valor de ser persones emprenedores. Van comprovar com la planificació, l’esforç i la determinació, són els valors clau per fer realitat les nostres idees.

Sortida al MHC

El passat divendres, els alumnes de 2n d’ESO van fer una visita al Museu d’Història de Catalunya, on van treballar els aspectes més importants de la vida en una societat feudal de l’Edat Mitjana i van poder-se posar a la pell d’un cavaller, un noble, un clergue o un camperol a través d’un enginyós joc de rol!

Visita al Centre Tecnològic El Mestral

El passat dilluns 11 de febrer de 2019, els alumnes de batxillerat que cursen la matèria de física vam realitzar una sortida al Centre Tecnològic El Mestral, l’antiga central nuclear de Vandellòs i, actualment en procés de desmantellament. Vam rebre una xerrada sobre l’empresa encarregada de desmantellar l’antiga central, seguidament, vam gaudir d’una sala interactiva amb la que vam aprendre aspectes fonamentals de la física nuclear. Tot seguit,  vam pujar a la part superior de l’antic reactor nuclear on ens van explicar com funcionava l’antiga central. I per finalitzar, vam baixar a la part inferior on vam veure el magatzem de grafit que s’utilitzava per guardar els elements de combustible.

DENIP 2019

El passat 30 de gener a l’escola Proa es va celebrar el DENIP (dia escolar de la no violència i de la Pau). Per tal de commemorar aquest dia els alumnes de 4t de l’ESO hem treballat diferents tipus de refugiats que des d’ACNUR s’han descrit. Després de recercar informació de cada tipus de refugiat, per grups hem creat uns murals informatius que hem penjat al passadís de davant de la nostra classe.

Per tal de fer-ne difusió i conscienciar a les persones del patiment i de les necessitats dels refugiats hem creat uns domassos amb tela per penjar-los a les tanques de l’escola; també hem fet unes xapes que regalem amb els berenars a totes aquelles persones que les vulguin.

Alumnes de 4t d’ESO

Colònies a la neu de 2n ESO

Malgrat ahir dimecres van arribar a Queixans arrossegant les maletes sota la neu, avui els llueix el sol a les pistes. Aquí teniu unes imatges de les classes d’esquí que estan rebent.